Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

alvorligt syge dyr efter falster ilderen

Startet af the bird, 18. September 2012, kl. 18:24

Eliza

Dejligt at høre det går bedre med dyrene.. Hvilken dyrlæge bruger i og hvilke tests er det der bliver taget? I finder jo aldrig ud af om det er ECE ved tests da det jo ikke rigtig kan testes og så at kalde det for en mave influenza er måske lige at tage lidt let på det.

Eller det er jo på en måde rigtig nok, da ECE ja "bare" er en mavevirus.

Hvis det her ikke er ECE, så vil jeg mene at hverken Jill eller jeg har haft ECE (eller de andre der ikke har offentliggjort deres mistanke), for ud fra beskrivelserne lyder det præcis som det vi har haft og det lyder præcis som det man betegner som ECE.

Jeg håber ikke den her negative stemning omkring tråden gør at man nu ikke tør at snakke ECE.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden


Sølvsten

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 18. September 2012, kl. 18:50
Vi er virkelig også bekymret for vores dyr. Indtil nu er det "kun" Tjalfe, som var i buret lige på den anden side af den syge hvalp, som har alvorlige problemer. Han bliver også indlagt. Men Aysiha, som jo slet ikke var med på udstillingen, men som er blevet bur kammerat med Tjalfe efter Felina døde, erviser desværre også tegn nu på at være smittet. Jeg aner slet ikke hvordan jeg skal reagerer. Det er så ubehageligt at skrive det her. Det er virkelig ikke det jeg ønskede mest. Men Syndes som the bird at folk har krav på at vide det. Jeg er så nervøs for min elskede Tjalfe dreng. Det her måtte bare ikke ske... Og slet ikke nu eller sådan. Er så bange for at miste ham.. Det er helt umuligt for mig at finde ord for. Hvor bange jeg er lige nu.

Er Tjalfe også i bedring? Har han været indlagt samme sted som the Birds dyr? Jeg tænker hvis ikke hvad er din dyrlæge (Lone?) så kommet frem til han fejler?

Sølvsten

Citat fra: the bird Dato 19. September 2012, kl. 16:33
en lille update:

resten af vores flok blev afleveret ude ved dr dyr i morges, det enste vi fik at vide her til morgen er at de alle havde en lidt forstørret milt grundet noget virus..
jeg ringede i eftermiddags og fik en god lang snak med vores dyrlæge, vi får største delen af flokken hjem i morgen, deres afføring er blevet normal, de spiser som de skal og viser ingen tegn udover den lidt forstørrede milt, de kommer dog stadigt på antibiotika og zolak for en sikkerheds skyld, grunden til de bliver til i morgen er for et par ekstre tests, vores lille Gaia og Fenris bliver hos dyrlægen lidt i nu, Gaias immunforsvar er ikke så godt efter hun for nyeligt er blevet neutraliseret, så hun er stadigt sløj, hun er dog begyndt og spise igen og legede også lidt med dyrlægen idag, grunden til Fenris bliver er at han stadigt har tendens til at bide og vi blev enige med dr dyr om at det var bedre han blev behandlet hos dem både så vi er sikre på at vi får medicin i ham med også for han ikke bider vores hænder i stykker..
det er en slags mave influenza de har fået og en uge eller to på antibiotika skulle gerne kunne få bugt med det.. der er dog sendt prøver afsted for at se om man kan finde lidt mere nøjagtigt ud af hvilken virus det er, jeg holder dog mig fra udstillinger og andre sociale ting med de kære totter det næste stykke tid. just in case

Rigtigt dejligt at dyrerne er i bedring

katja

hmm har læst hele tråden

og ville faktisk skrive en masse ting, men tænkte hvorfor skulle jeg det, det er der vist andre der klare ganske fint, og da jeg i forvejen syntes ilderverdenen er gode til at  rakke hinanden nedm dele sig i små kliker, osv, gør jeg som jeg plejer lukker munden og tænker mit

vil bare sige vi ikke har haft dårlige maver eller syge dyr efter udstillingen
ejer af 7 dejlige trolde,

katja74

Først vil jeg sige... at det VIRKELIG gør mig ond, når nogens dyr bliver syge... uanset hvad/hvem der "skyld" i det  :(
og jeg naturligvis også er glad for, at nogle af dyrene allerede er i bedring  :)

Det UNDRE mig virkelig, at man som admin tillader person angreb (det er sådan jeg læser det),
når der tydeligt i Jeres regler står: "2.2 Hold en ordentlig tone. Tal til folk, som du vil tales til. Personangreb og injurier vil ikke tolereres og vil medføre advarsel og i sidste ende, karantæne." Da hvem der har smittet ens dyr til træf eller udstilling ALDRIG kan bevises, vil det (set med mine øjne) ALTID være et person angreb, når man nævner andre med navn i ens beskyldninger.
Her syntes jeg at admin bør træde i karakter.. og fører deres egne regler ud i livet.

Når det er sagt, sidder jeg igen, igen, igen... men følelsen af at Topia efterhånden for tit, ikke er andet end en klikke opdelt HØNSEGÅRD, hvilket er trist.. når vi alle i bund og grund kunne gøre god brug af hinanden... ny som gammel bruger  :(
Jeg overvejer tit, at få slettet min profil... da jeg ikke syntes her (igen for tit) ikke er rart at være... med mudderkast, klikker og verbale overfald.. men er blevet hængende alligevel, i håb om at folk stopper med det lort - yep, er ind i mellem en smule naiv  :lol:



Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

katja

katja lige mine ord, bare formuleret  pænere, jeg er heller ikke her inde så tit, nettop  af den grund, du skriver, sladder,hønsegård, hænge hinanden ud osv, og det gider jeg bare ikke være en del af,

jeg meldte mig i sin tid her ind for at dele min interesse med andre ildertosser, men  ikke rat længe, da jeg syntes folk beskylder hinanden for tusinde ting, som der ofte ikke er  hold i, men bare fordi de er uvenner,eller bare ikke bryder sig om en eller anden, fordi en eller anden har hørt som så har sagt, som igen har hørt det fra en 5 person.

som så ender på børnehave stadiet,

undskyld mit sure opstød,

ejer af 7 dejlige trolde,

Anne

Selv om ferretopia nok kan bestemme om der må nævnes navne - og jeg synes sådan set også man burde have kontaktet pia privat først, men nu har hun jo skrevet sin forklaring på hvorfor ilderen havde dårlig mave herinde, og som jeg ser det er hun ikke mere under "mistanke" end alle andre, vi kan alle sammen have sygdomme, parasitter og bakterier i vores dyr, som kan smitte til andre. Det betyder ikke at man skal gå i panik eller at vi får en kæmpe epidimi, det betyder bare at det kan ske, og at vi skal være opmærksomme på det.

Men hvorom alting er, så er det altså ikke ferretopias skyld, at folk bruger enhver undskyldning til at slagte hinanden, og man kan jo se, at det bare kører videre på facebook uanset. Det er rigtigt synd at det skal være sådan, men på ilderforum, hvor politikken var en del strengere end her, skete det også ofte, dengang det var aktivt.

jeg ville da bestemt også ønske at det ikek var sådan, især fordi, at når folk hele tiden er vant til at tonen er sådan og at der  kommer angreb fra alle kanter, så kan man nærmest ikke sige noget kritisk uden at folk tror det er fordi man ikke kan lide dem, eller ligger meget mere i det end der egentlig var.

SaschaDJensen

#68
Hvis jeg skal være helt ærlig, så det rigtigt hvad katja74 siger..

Jeg oprettede mig også her inde for at skrive/lære andre ildertosser af kende, men det har ligesom bare kørt en helt anden vej..
- som ny at være på denne side og i ilderverden, så gør det mig sku ked af det, at sådan nogle.. ja ville havde sagt dejlige voksne mennesker, men da jeg ikke lige kan se nogen grund til det så bliver det bare "voksne mennesker"..  kan sidde og snakke sådan der til hinanden..  I burde skamme jer og, i burde sku da bare være glade for at der er en der tør sige det, når hendes baby'er bliver syge! - TÆNK HVIS DET VAR DIG SELV! Hvad fanden havde du gjort?
Hvis mine to dejlige drenge blev syge, ville jeg sku da også advare alle andre om det pga. jeg deltog i Falster ilderen. - Ikke at Falster ilderne med den grund behøver at være skyld i det, det er sådan set ligemeget hvem og hvordan, der bliver jo bare advaret om det, da det (muligvis) kunne være pga. turen på udstilling.  :S
Ja, undskyld mig, men i er sku for latterlige at opføre jer sådan der, synes i er gået for langt..
Jeg kom her ind i en tro om at alle ildermennesker var skide søde, tykke som tynde? men næh nej.. Jeg har faktisk allermest bare lyst til at råbe pik og skride?  :@
Men det løser jo heller ikke en skid vel.. I burde sku lige åbne øjnene lidt? Selvom nogen måske ikke lige bryder sig om alle herinde, behøver de personer jo heller ikke at snakke sammen.

- Ja. jeg kunne blive ved med at fortælle hvor latterligt det her er, men så bliver jeg sku ikke færdig idag  ;)
Jeg synes bare lige i skulle tænke over det engang, ALLE SAMMEN! ikke kun nogen af jer..
For synes det er lavt at en 17 årig skal sidde og fortælle hvor barnligt i opføre jer..
- Og ja nu vil i sikkert hade mig, men ingen af jer har nogensinde kunne lide mig alligevel, derfor min sure tone.. inden jeg lære nogen andre end Peter& Co. Og Christina Steensbro at kende, synes jeg lige i skulle vide min mening om dette. For synes sku mit liv er mere værd ind at være "venner" med sådan nogle som jer der kaster had på hinanden.. Alle har hver sin mening..
-Det er ikke fordi jeg hader nogen af jer overhovedet, at jeg nævner Peter& CO. og Christina er fordi jeg synes jeg kan snakke godt sammen med dem, og fordi jeg synes du er skide søde, ikke fordi i andre sikker ikke er det, men har enden bare ikke snakket med jer ellers så noget andet? .. Ja nogen føler sig måske trådt på men, synes ærlig talt ikke jeg kan stole på så mange andre, ikke at jeg ikke vil snakke med andre, men mit hoved kan bare ikke lige holde til skænderier og bagtaleri? så beglager meget.

- Lidt tanker fra min side  :lol:

ps. det skal lige siges at jeg ikke hentyder til nogen specielle mennesker, det er bare sådan en general tanke?

- I er velkommene til at skrive til mig Pb. Jeg ser meget stor lyst til at snakke mere med nogen af jer, da jeg synes i virker flinke, nu vil jeg ikke lige sige hvem det er da andre ville kunne blive såret.

the bird

UPDATE:

vi har idag fået alle vores totter hjem, der er bedring i flokken, de er alle kommet på skånefoder de næste 5 dage, de er på antibiotika og zolak, smittefaren skulle gerne forsvinde inden for et par uger men vores dyr kommer dog stadigt i karantæne, just in case..

nu ville forklare mig en sidste gang, jeg har aldrig direkte beskyldt Pias ilder får at være smittekilden, jeg har sagt at dens voldsomme diarre havde bekymret os da det kom udover vores dyr og ting, og da de dyr som stod i "skudzonen" blev først syge så er det klart det bliver første mistanke, men som Pia har sagt så skyldes Royals diarre andre ting.. og en lille tilføjelse, jeg havde sendt en besked til Pia før jeg lagde denne tråd ud!

dette bliver mit sidste indlæg i denne tråd for jeg gider ærligt talt ikke mere nu, jeg gik ind og oprettede denne tråd for folk var advaret mod smittefaren, og straks fare folk i hovedet på mig, det syntes jeg sgu ikke er i orden, jeg stod med en flok syge dyr hvor jeg var meget tæt på at miste nogen af dem, det var ikke sjovt og sidde og oprette denne tråd når man sidder man tanken om man monstro får sine elskede børn tilbage, jeg giver SaschaDJensen ret det her er simpelthen for barnligt, tænk at en flok voksne mennesker kan sidde og skabe sig sådan! denne tråd handle om dyrenes velfærd så folk må sådan set gerne pakke deres stridigheder væk, det har intet og gøre i denne tråd
det her er bare endnu et eksempel på hvorfor mange af de nye ender med at løbe skrigende væk, der er alt for mange tråde hvor det ender i mudderkast, alle er konstant i totterne på hinanden og det er sgu ved at være kedeligt at se på, jeg har faktisk mere eller mindre holdt mig væk fra topia i et længere stykke tid, og må indrømme at jeg sidder og ønsker jeg aldrig havde informeret jer om smittefaren, for tilsyneladende går de fleste mere op i at fare i flæsket på hinanden og sprede rygter, det syntes jeg fandme er respektløst, det er ikke det dette forum er opdrættet til! så ja, jeg siger slut prut, i må sgu selv finde ud af det her

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Sølvsten Dato 20. September 2012, kl. 10:15
Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 18. September 2012, kl. 18:50
Vi er virkelig også bekymret for vores dyr. Indtil nu er det "kun" Tjalfe, som var i buret lige på den anden side af den syge hvalp, som har alvorlige problemer. Han bliver også indlagt. Men Aysiha, som jo slet ikke var med på udstillingen, men som er blevet bur kammerat med Tjalfe efter Felina døde, erviser desværre også tegn nu på at være smittet. Jeg aner slet ikke hvordan jeg skal reagerer. Det er så ubehageligt at skrive det her. Det er virkelig ikke det jeg ønskede mest. Men Syndes som the bird at folk har krav på at vide det. Jeg er så nervøs for min elskede Tjalfe dreng. Det her måtte bare ikke ske... Og slet ikke nu eller sådan. Er så bange for at miste ham.. Det er helt umuligt for mig at finde ord for. Hvor bange jeg er lige nu.

Er Tjalfe også i bedring? Har han været indlagt samme sted som the Birds dyr? Jeg tænker hvis ikke hvad er din dyrlæge (Lone?) så kommet frem til han fejler?

Kan lige svare her. Ja Tjalfe har været til dyrlæge. Heldigvis blev han ikke indlagt men fik nogle sprøjter og en grundig undersøgelse. Det går meget bedre med ham nu. Hans afføring er normal igen, og det eneste problem jeg havde til sidst, var han ikke ville spise og han sov meget. Men det går heldigvis meget bedre nu. I går og i nat spiste han en hel masse og han virkede rigtig glad og ikke nær så sløv her til morgen.

Desværre er der nu gul afføring i buret hos Bomuld, Zarfia og Angel. Derfor må vi afsted med de tre tøser også nu. Vi har ellers delt hele huset op så dyrene var på hvert sit værelse og vi sprittede og vaske hænder hver gang vi havde været ind hos nogle af dyrene, tømte bakker dagligt og alt muligt for at undgå videre smitte. Så syndes vi har prøvet at undgå de 3 piger skulle få noget, så godt som vi kunne. Så vores 3 piger er også i behandling nu. Så håber vi snart det værste er overstået snart.

Anne

#71
Citat fra: SaschaDJensen Dato 20. September 2012, kl. 17:10

- Og ja nu vil i sikkert hade mig, men ingen af jer har nogensinde kunne lide mig alligevel, derfor min sure tone..

Du har ret i mange ting i dit indlæg, men det er jo desværre ikke hævet over tonen på de indlæg du kritiserer.

Dog ville jeg lige kommentere at jeg synes det er noget fis du skriver her, for hvor har du fra at folk ikke skulle kunne lide dig? Personligt kender jeg dig overhovedet ikke, men du har intet skrevet eller gjort, som har gjort at jeg har synes dårligt om dig. Selv om ilderfolk kan være hårde ved hinanden, så er det jo tit fordi de har en eller anden fælles historie, hvor de er raget uklar. Det betyder jo ikke at folk automatisk bare sidder og hader nye :) Og desuden så er vi altså også mange herinde, som ikke rigtigt engagerer os i hadekapagner og prøver at tage tingene lidt i det større perspektiv.

Hvis alle de fornuftige mennesker går, så ender det her bare med at blive et sted til mudderkastning og fjendskaber, og et eller andet sted er det vores alle sammens ansvar at gøre noget godt med et sted som ferretopia.

Thebird: Det er godt at høre at det går bedre med jeres dyr. Jeg synes du gjorde det rigtige i at informere om det her, og det må bestemt være en rigtig grim situation. Jeg havde selv skrevet en pm til pia før tråden, men sket er sket, og man handler heller ikek altid vildt rationelt når man står i en krise med alvorligt syge dyr.

Jeg er rigtigt ked af på jeres og vores alle sammens vegne, at det er sådan her en tråd skal udvikle sig, når nogen prøver at gøre opmærksom på et potentielt problem, og man kan spørge sig selv, om folk ikke også var blevet sure, hvis I ikke havde informeret om det og der så var kommet syge dyr på næste udstilling.

Dyrenørden

Citat fra: SaschaDJensen Dato 20. September 2012, kl. 17:10
Hvis jeg skal være helt ærlig, så det rigtigt hvad katja74 siger..

Jeg oprettede mig også her inde for at skrive/lære andre ildertosser af kende, men det har ligesom bare kørt en helt anden vej..
- som ny at være på denne side og i ilderverden, så gør det mig sku ked af det, at sådan nogle.. ja ville havde sagt dejlige voksne mennesker, men da jeg ikke lige kan se nogen grund til det så bliver det bare "voksne mennesker"..  kan sidde og snakke sådan der til hinanden..  I burde skamme jer og, i burde sku da bare være glade for at der er en der tør sige det, når hendes baby'er bliver syge! - TÆNK HVIS DET VAR DIG SELV! Hvad fanden havde du gjort?
Hvis mine to dejlige drenge blev syge, ville jeg sku da også advare alle andre om det pga. jeg deltog i Falster ilderen. - Ikke at Falster ilderne med den grund behøver at være skyld i det, det er sådan set ligemeget hvem og hvordan, der bliver jo bare advaret om det, da det (muligvis) kunne være pga. turen på udstilling.  :S
Ja, undskyld mig, men i er sku for latterlige at opføre jer sådan der, synes i er gået for langt..
Jeg kom her ind i en tro om at alle ildermennesker var skide søde, tykke som tynde? men næh nej.. Jeg har faktisk allermest bare lyst til at råbe pik og skride?  :@
Men det løser jo heller ikke en skid vel.. I burde sku lige åbne øjnene lidt? Selvom nogen måske ikke lige bryder sig om alle herinde, behøver de personer jo heller ikke at snakke sammen.

- Ja. jeg kunne blive ved med at fortælle hvor latterligt det her er, men så bliver jeg sku ikke færdig idag  ;)
Jeg synes bare lige i skulle tænke over det engang, ALLE SAMMEN! ikke kun nogen af jer..
For synes det er lavt at en 17 årig skal sidde og fortælle hvor barnligt i opføre jer..
- Og ja nu vil i sikkert hade mig, men ingen af jer har nogensinde kunne lide mig alligevel, derfor min sure tone.. inden jeg lære nogen andre end Peter& Co. Og Christina Steensbro at kende, synes jeg lige i skulle vide min mening om dette. For synes sku mit liv er mere værd ind at være "venner" med sådan nogle som jer der kaster had på hinanden.. Alle har hver sin mening..
-Det er ikke fordi jeg hader nogen af jer overhovedet, at jeg nævner Peter& CO. og Christina er fordi jeg synes jeg kan snakke godt sammen med dem, og fordi jeg synes du er skide søde, ikke fordi i andre sikker ikke er det, men har enden bare ikke snakket med jer ellers så noget andet? .. Ja nogen føler sig måske trådt på men, synes ærlig talt ikke jeg kan stole på så mange andre, ikke at jeg ikke vil snakke med andre, men mit hoved kan bare ikke lige holde til skænderier og bagtaleri? så beglager meget.

- Lidt tanker fra min side  :lol:

ps. det skal lige siges at jeg ikke hentyder til nogen specielle mennesker, det er bare sådan en general tanke?

- I er velkommene til at skrive til mig Pb. Jeg ser meget stor lyst til at snakke mere med nogen af jer, da jeg synes i virker flinke, nu vil jeg ikke lige sige hvem det er da andre ville kunne blive såret.

Synes det flot du kalder os barnlige i et indlæg hvor du selv nævner ordet pik ;) Jeg kan ikke se hvor du har fra at folk ikke kan li dig?

mette11

Citat- Ja. jeg kunne blive ved med at fortælle hvor latterligt det her er, men så bliver jeg sku ikke færdig idag  ;)
Jeg synes bare lige i skulle tænke over det engang, ALLE SAMMEN! ikke kun nogen af jer..

Citatmen følelsen af at Topia efterhånden for tit, ikke er andet end en klikke opdelt HØNSEGÅRD

Jeg føler mig faktisk lidt trådt på når der uddeles kollektive skideballer her, eftersom jeg selv synes at jeg har skrevet sagligt i den her tråd og det synes jeg også at flere andre har. Ja nogen har skrevet mindre pæne ting, men lad dog være med at generaliser og døm alle ud fra det! Læs hvad de forskellige skriver og kommentere på de ting som du/i ikke mener er i orden, eller tag den privat! Vi er alle forskellige og der er faktisk adskillige som bekymrer sig for dyrene uanset om de er venner med ejerne eller ej.

Citatvi har idag fået alle vores totter hjem, der er bedring i flokken
Dejligt at høre - håber de sidste som er blevet syge også snart er på toppen igen.

Daisy

Citat fra: Anne Dato 20. September 2012, kl. 18:16
Citat fra: SaschaDJensen Dato 20. September 2012, kl. 17:10

- Og ja nu vil i sikkert hade mig, men ingen af jer har nogensinde kunne lide mig alligevel, derfor min sure tone..

Du har ret i mange ting i dit indlæg, men det er jo desværre ikke hævet over tonen på de indlæg du kritiserer.

Dog ville jeg lige kommentere at jeg synes det er noget fis du skriver her, for hvor har du fra at folk ikke skulle kunne lide dig? Personligt kender jeg dig overhovedet ikke, men du har intet skrevet eller gjort, som har gjort at jeg har synes dårligt om dig. Selv om ilderfolk kan være hårde ved hinanden, så er det jo tit fordi de har en eller anden fælles historie, hvor de er raget uklar. Det betyder jo ikke at folk automatisk bare sidder og hader nye :) Og desuden så er vi altså også mange herinde, som ikke rigtigt engagerer os i hadekapagner og prøver at tage tingene lidt i det større perspektiv.

Hvis alle de fornuftige mennesker går, så ender det her bare med at blive et sted til mudderkastning og fjendskaber, og et eller andet sted er det vores alle sammens ansvar at gøre noget godt med et sted som ferretopia.

Thebird: Det er godt at høre at det går bedre med jeres dyr. Jeg synes du gjorde det rigtige i at informere om det her, og det må bestemt være en rigtig grim situation. Jeg havde selv skrevet en pm til pia før tråden, men sket er sket, og man handler heller ikek altid vildt rationelt når man står i en krise med alvorligt syge dyr.

Jeg er rigtigt ked af på jeres og vores alle sammens vegne, at det er sådan her en tråd skal udvikle sig, når nogen prøver at gøre opmærksom på et potentielt problem, og man kan spørge sig selv, om folk ikke også var blevet sure, hvis I ikke havde informeret om det og der så var kommet syge dyr på næste udstilling.
hun skriver hun havde sendt pia en besked inden hun postede tråden. :)


er utrolig glad for at læse de er i bedring :)
hilsen mig og basserne