Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Længden på kløerne på Julefrittevitten

Startet af FerretParadise, 20. November 2010, kl. 10:05

FerretParadise

Jeg vil lige høre jer andre, om I opfatter det med kløerne på samme måde som mig.

Jeg læser det som om, at kløerne skal være 1,6 - 3 mm lange. Altså efter blodåret i kloen.
Opfatter I det også på den måde?
Det er da godt nok korte kløer.  :lol:
Ann Hillerslev.

Line


Eliza

Synes det lyder meget kort.. Må indrømme at jeg er ved at give lidt op når det kommer til klør, så de bliver som jeg gerne vil have det..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Til VIF havde jeg opgivet og lod være med at gøre noget som helst...men det så ud til at jeg havde ramt rigtigt ved den holdning der!! Jeg synes det er så åndssvagt at dommere bedømmer længde på negle, da det efter min mening ikke har en skid at gøre med om dyret er flot osv. Så jeg gider egentlig ikke tage mig af det mere...mine dyr ser ud som de gør og sådan er det bare.

Cille

Jeg er blevet lidt som Mette11 ang klør.
Prøver da på at klippe dem i ok tid inden osv,men er de for korte/lange, ja så er det sådan.
"For lange" er mine dyrs klør så aldrig,for de hænger fast i gulvtæppet hvis de lange.
Det kan jeg slet ikke leve med at de gør,og så vil jeg hellere have den kommentar at de er for korte.
Selvom jeg synes at de kommentar om dyrenes klør er irriterende :fnis:... synes det en dum ting som må være op til ejer af dyret at bestemme deres dyrs længde af klør...så kunne de bare kigge på deres poter, og om man virkelig er en spasser til at holde deres klør....altså klippet total forkert,eller så tæt at det næsten kunne bløde.

Synes det mere held end forstand når man rammer rigtig, og det virker også indimellem som om dommerne bare raflet om det.
Flere gange har jeg haft 2 hvor jeg ikke kan se forskel på klørene...og den ene har fået ok og den anden har fået fratræk. :S
Så jeg har opgivet at fatte det med klørene

Men man kan jo ikke få alt det man drømmer om, eller som man godt kunne tænke sig det skulle være :fnis:


Eliza

Vil lige tilføje at jeg vist kun en gang har fået en bemærkning med klør på den ene ilder på de fire udstillllinger jeg har været på, hvor jeg har haft tre med hver gang. Synes selv det er ret godt, men jeg klipper dem så de ser naturlige ud til poten og jeg tror egentlig det er det de fleste dommere vil have. Det kan hurtigt se forkert ud hvis de er meget korte eller meget lange for den sags skyld. Men det er jo så lidt forskelligt fra ilder til ilder hvad der ser "naturligt" ud synes jeg.

(ved godt jeg lige har sikret mig en masse træk i point på klør nu  :lol:)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Jeg plejer at få bemærkninger på enten for korte eller lange kløer, men sidste gang på VIF, hvor jeg havde troet deres kløer var alt for korte, var der kun en der fik en kommentar.