Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Manglende tænder på udstilling

Startet af lille_jill, 15. September 2011, kl. 19:20

lille_jill

Det måtte jo ske før eller siden og alligevel lidt imponeret over, at det først sker nu. Men Chucky har tabt de 2 miderste af de små tænder i overmunden. Det er ikke noget han lider under, han ligner bare en knold, hvis man kigger grundigt nok på ham.
Men er det noget der trækker frygteligt ned på udstillinger? Han er trods alt 4 år. Skal det meldes på dommerskemaet på forhånd eller hvordan?

Anne

de fleste udstillinger vil ikek skrive tabte tænder på, jeg har også ildere der mangler. Nogle gange tæller det ned, men normalt tager de alderen i betragtning

lille_jill

Men er han gammel nok, til at alderen kan give lidt credit på den konto?

Anne

det vil jeg tro, men det kommer fuldstændigt an på dommeren.

lille_jill


Starshineferrets

hur mycket domaren ger avdrag för pga tappade tänder beror på domaren, illerns ålder samt vilket skick övriga tänder är i. Att illrar tappar inciciver händer och ja, det kan man ju inte göra så mycket åt, men det är sällan något som är avgörande för om en iller placerar sig eller inte på en utställning eftersom det ju är en så liten del av poängsumman.

De domare jag haft diskussioner med gällande just tänder har vi väl alla vari överens om att avslagna tänder ger lite mindre avdrag än bortoppererade/utslagna tänder så länge den avslagna tanden inte verkar orsaka illern smärta (eftersom man där kan avgöra "kvalitén" och placering av tanden som är kvar även om den är halv tex.) Tandsten och tandköttsinflammation - sådant som ägaren själv kan påverka ger däremot mer avdrag än något av det andra.

mette11

Jeg havde Marius som manglede nogle små tænder også og han fik ikke træk for det de gange han var med, men han var også veteran.

Mallow har en knækket tand som også er misfarvet og hun har fået en 2. plads. Hun har altid fået træk for det, men hun er også kun 2år.


A_M_T >Team Unique Ferrets<

Altså på Pettfoods havde Coda jo pludselig tabt en tand! Også en af de små i overmunden og der fik han vidst en helt minuspoint!