Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvordan udtaler man Ferretone?

Startet af Mewz, 6. Oktober 2011, kl. 13:51

Mewz

Nu har vi diskuteret det så meget herhjemme. 

Er det Ferret Tone [Faræt-Tåun] eller Ferret One [Faræt-Uån]? :D
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Sølvsten

#1
Citat fra: Mewz Dato  6. Oktober 2011, kl. 13:51
Nu har vi diskuteret det så meget herhjemme. 

Er det Ferret Tone [Faræt-Tåun] eller Ferret One [Faræt-Uån]? :D

Hi hi hvor sjovt havde ikke tænkt på ferret one. Jeg ville mene Faræt-Tåun

Anne

jeg siger ferre-tone (som i en tone man synger).

men er også til ferret one, altså den sidste hvis man skal sige det på engelsk.

Estellew

Jeg ville sige "ferre-tone" - engelsk udtale :) Som i ordet ferret uden t, og så tone. I ét ord. Hvis det giver mening.

Namilla

Jeg siger også ferre-tone...begge dele udtalt på engelsk, hvis man kan sige det sådan...

Anne


Shamua

Jeg siger "ferre - tone" med meget jysk og dansk accent :P

Vh. Marianne

KittAnderson

med laaaaaaaaaaaaaaaaangt o.
hahahahaha
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Lena og Peter

hmmmm.. Har endeligt altid udtalt det ferre-tone.. Men kan da endeligt godt se at Ferre jo ikke er en ord. hmmm what to do?????

Shamua

#9
Citat fra: ilderbanden Dato  7. Oktober 2011, kl. 09:21
hmmmm.. Har endeligt altid udtalt det ferre-tone.. Men kan da endeligt godt se at Ferre jo ikke er en ord. hmmm what to do?????
Hehe, peter, ja hvad kan man gøre... Mit råd til dig, lær at snakke jysk. For i jylland er det ok er fjerne de sorte bogstaver og forlænge de røde :P ....

Vh. Marianne

Dark Crystal Ferret

#10
Jeg har altid udtalt det Ferret - o -ne (lige som krone uden kr, altså - One) Sådan har jeg altid sagt det. Men ved faktisk ikke om det er den rigtige udtale.

Men har lagt mærke til der er andre ting vi udtaler forskelligt mellem os også. Hvordan udtaler i eks. Solid og Self? (som en black solid eller Black self)
jeg har lagt mærke til vi siger de to ord meget forskelligt også nemlig :P

Shamua

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato  7. Oktober 2011, kl. 19:43
Jeg har altid udtalt det Ferret - o -ne (lige som krone uden kr, altså - One) Sådan har jeg altid sagt det. Men ved faktisk ikke om det er den rigtige udtale.

Men har lagt mærke til der er andre ting vi udtaler forskelligt mellem os også. Hvordan udtaler i eks. Solid og Self? (som en black solid eller Black self)
jeg har lagt mærke til vi siger de to ord meget forskelligt også nemlig :P
Ja og hvordan man udtaler Ferretopia.. Nogle siger det med engelsk udtale og andre med dansk.. :)

Vh. Marianne

Anne

jeg siger self og solid på engelskem, men ferretopia på dansk, selv om det jo er med det engelsk ferret. så "ferre" som fra ferret på engelsk, og "topia" som fra utopia på dansk.