Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Kødben til ildere?

Startet af Tanja11, 10. Maj 2012, kl. 17:33

Tanja11

Jeg tænkte på om man kan give sine ildere et af de kødben til hunde, som man kan købe i dyrehandlere? :)
om de overhovedet gider det eller om det er lidt for tørt og kedeligt?
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Julie

Tænker du på dé dér tyggeben af hud? Dem er der ikke meget ved. Giv dem hellere et rigtigt kødben.. Noget råt med kød på.. Kyllingehalse, kyllingelår, stegeben (selvom benet nok bliver tilbage). Alle slags ben, så længe de er rå

Tanja11

jeg tænkte sådan lidt på de der rigtige kødben, ikke de der hudben, for det gider de nok ikke.
måske også noget fra slagteren, hvis man kan få fat i sådan noget
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

KittAnderson

Mine elsker de der kedelige hud tyggeben..
De har nogle gange hapset dem fra Monty.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Tanja11

ved ikke om det har noget at gøre med vane, men jeg kunne jo prøve lidt af begge :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Julie

Citat fra: KittAnderson Dato 10. Maj 2012, kl. 18:00
Mine elsker de der kedelige hud tyggeben..
De har nogle gange hapset dem fra Monty.
Mine har også rendt med hundens, men det var bare for at gemme dem. Gider dine godt tygge i dem? :)

AlisVolatPropiis

Pas på med de hudben...der er sket flere uheld i usa hvor ildere har fået bidt stykker af der så har sat sig fast i tarmene :/

Tanja11

det vil jeg helst gerne undgå, men næste gang at jeg tage i maxi zoo vil jeg lige kigge på de kødben som de har :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Eliza

Jeg vil altså ikke anbefale de kødben man køber til hunde, da de er så store, at du risikerer, at ilderen knækker tænderne på dem når den prøver at spise kødet.

Det ville være 1000 gange bedre at give et kyllingelår, hvor du evt fjerner lidt af alt muskelkødet først, eller kyllingehale og vinger er også fint og rigtig sundt for tænderne.

Jeg synes jeg har hørt tyggeben(hud) skulle være fyldt med salt også, hvilket jo bestemt ikke er sundt for ildere, men er ikke 100% sikker. Men alene af den grund AlisVolatPropiis skriver, så ville jeg ikke give det og så er det jo heller ikke sundt for ilderen med ren hud.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

tyggeben af hud er fyldt med stivelse, jeg ved ikke om der er salt i, men der er i hvert fald mange kulhydrater.

Mht de store ben så har jeg også hørt det med tænderne, men omvendt har mine fået mange før jeg vidste det og det er ikke det de har brækket tænder på. Jeg giver så til gengæld aldrig lårbensknoglen i kyllingelår, fordi jeg har en idé om at de nok vil prøve at spise den fordi den trods alt ikek er så stor, men den er nok alligevel for stor til små ildertænder.

AlisVolatPropiis

Mine æder lårbensknoglen i kylling :) der ligger lige sådan en cm eller to tilbage af midten af den ....totalt slikket ren for marv...

Eliza

Jeg oplever præcis det samme som AlisVolatPropiis når jeg giver kylligelår og der har aldrig været noget.

Jeg har lidt svært ved at se formålet med at give de store knogler til hunde, da en ilder jo ikke kan spise knoglen alligevel (som er den sunde del især for tænderne), så hellere give nogle mindre knogler :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Tanja11

af det jeg kan læse, så tror jeg at jeg bare at jeg vil prøve først og fremmest med kyllingknogler(dog ikke de små).
synes godt nok også at det er lidt voldsomt med et kødben til hunde, men det er jo et alternativ :)
tak for alle de mange gode svar ;)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

KittAnderson

Jeg anede ikke det kunne sætte sig fast i deres tarme. :s
Så Monty! - Slut med de dersens klamme kedelige tyggeben!
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Julie

Citat fra: KittAnderson Dato 12. Maj 2012, kl. 11:43
Jeg anede ikke det kunne sætte sig fast i deres tarme. :s
Så Monty! - Slut med de dersens klamme kedelige tyggeben!
Giv ham et frossent marvben, så er han underholdt i timer, og det kan genbruges.. Du fylder bare nyt snask i og så i fryseren :P