Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Kødben til ildere?

Startet af Tanja11, 10. Maj 2012, kl. 17:33

KittAnderson

Han har sådan en kong. Så må det være fint :b

At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Eliza

Tanja11 de må godt få de små knogle også ;) Jeg klipper hele kyllingeskrog ud hvor de får det hele. Det eneste jeg gør er at skære de store stykker muskelkød fra. Altså det man selv spiser på kyllingen. De må godt få noget muskelkød, men det er ikke sund i større mængder. Bare husk at knoglerne skal være RÅ.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Tanja11

Eliza okay det vil huske. men hvad sker der hvis de får for meget ?
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Eliza

Giver du for meget rent muskelkød, så vil ilderen få kalkmangel og mangler på flere andre ting, da det jo ikke er en varieret kost. Hvis man ikke udelukkende fodre med kød (barf'er) så kan jeg ikke helt se formålet i at give portioner med rent muskelkød, da jeg vil mene man giver fx kyllingelår for tænderne og aktiviteten. Ilderen har ikke den store gavn af rent muskelkød og det vil så tage pladsen i maven. Man kan selvfølgelig godt give lidt engang imellem uden at det skader.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Tanja11

okay jeg kan godt se problemet i det ;) mange tak
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke