Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Opfedning af voksne ildere

Startet af Christel, 22. Juni 2012, kl. 15:12

Christel

Så fik jeg ilder igen, hele 4 stk O_O men regner med at sælge 2 fra, da jeg synes 4 er for mange til min lejlighed. :)
Men men, har brug for jer mere erfarne ilder folks gode råd.

De så sunde og raske ud på billeder, og da jeg hentede dem, men da de kom ud og gå i stuen og jeg fik vasket dem, og klippet deres klør, ku jeg se at de er meget tynde..
Jeg tænker at Hills a/d ville være en god idé. Til at få noget fedt på dem. De er sunde og raske, renlig og alting ellers. Bare tynde.

mvh. Christel

Amazing Ferret

Ellers prøv med noget ducksoup

PiaLyng

Jeg vil ikke sige man skal gå direkte efter at opfede dem hvis de er friske osv som ildere skal være.
Jeg tænker bare mere at et godt foder kan gøre underværker, og masser af udetid til at få opbygget muskler osv. og ja. kærlighed.

mette11

Hvad får de af foder?? Er de tjekket af dyrlæge??

Jeg ville bare give dem noget godt foder med masser af protein og fedt i (som ZiwiPeak, Orijen, Applaws osv. hvis de får tørfoder og ellers noget fedt kød). Æggeblomme er også godt og måske lidt vitaminpasta i ny og næ. Pas på med hvad du giver af godbidder, da de fleste faktisk ikke indholder ret meget fedt eller protein.

Hvis det er 4 ældre ildere som altid har boet sammen, så synes jeg at det er synd at skille dem ad. Hvor stor ens lejlighed er gør ikke det store, så længe de bor sammen (dvs. hvis de bor i bur altså, ellers er det lige meget. Burets størrelse skal også være til 4 jo). Om der er 2 eller 4 eller 6 ildere i en lejlighed gør ikke den store forskel. De kræver ikke ret meget mere plads, men det koster mere og der er mere arbejde i det (da de jo unægtlige skider og spiser og drikker mere).

Eliza

a/d er en skånekost som er god hvis ilderen har dårlig mave eller lignende, men den indeholder ikke særlig meget fedt og tror ikke de vil kunne tage på af det. Jeg vil også anbefale de ting som mette11 skriver i stedet.

Synes det er synd at skille 4 dyr hvis de har gået sammen længe og er glade for hinanden.

Sund mad og motion burde gøre det, hvis det ikke er fordi de er syge og så er det jo sommer hvor de fleste ildere er på den slanke side.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Christel

Så er de blevet undersøgt, og det viste sig at være orm  :(
Men de er selg kommet i behandling, og trods de stadig er tynde, så har de fået meget mere krudt i måsen til at lege. :) så, er ikke længere bekymret, det skal nok gå godt, og gør så som i har sagt med bare at fodre alm. med godt foder så de af sig selv bare tar på igen.

mvh. Christel

Anne

Håber det er ok jeg spørger, men hvorfor har du hentet 4 hvis du kun har plads til 2??

Christel

Det er helt iorden du spørger.
Købte dem af en mand der kun havde haft dem i 2mdr. og han sku flytte, og kunne ikke ha' dem med. Dog sys jeg hans grund var en smule sær når han kun havde haft dem i 2mdr. og han først satte dem til salg 3 dage før han sku flytte.
Men da det var med så kort varsel ville han helst ikke sælge uden jeg tog alle 4. Så jeg tog bare imod dem alle.
Har dog pt. svært ved at forestille mig alligevel at skulle sælge 2 fra selvom det var planen.. Men den ene er en smule bisse overfor en af de andre. Men er bare blevet rigtig glad for dem.

mvh. Christel