Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Yabba's hvalpe 6 uger

Startet af Amazing Ferret, 24. Juli 2012, kl. 18:07

Amazing Ferret

Jeg har haft en del problemer med de små i den forgange uge  :(
De nægter at spise tørkost eller opblødt foder. Jeg har prøvet at blande hakket kød i det opblødte, men det har ikke haft nogen effekt. Det eneste jeg kan få dem til at spise er kød og det tør jeg ikke lade dem leve af da jeg ikke ved nok om BARF

Vægten kører op og ned hos dem lige pt
Og jeg må ærligt indrømme jeg ikke aner hvad fanden jeg skal gøre ved dem  :S

Men her er ugens billeder  :D















FerretParadise

Hvor er de bare søde.  :)
Det er lidt svært at se deres farve pga solen, jeg havde ellers håbet på, at man nu kunne se deres rigtige farve lidt bedre.  ;)

Det er noget lort med deres spisevaner, jeg håber, at de snart finder ud af, at tørkost altså også er mad.
Ann Hillerslev.

Ferretale

Super søde ser de ud :)

Ja har de først fået smag for kød, er det bestemt ikke nemt at få dem til at spise tørkost, det kender jeg alt til...

Nanna

Så smukke! :)

Ærgerligt med det tørfoder :( Sådan havde jeg det jo også med Nur - men jeg var bare stædig og blev ved med både at have opblødt og alm stående. Jeg måtte i starten håndfodre ham med det opblødte, for hvis jeg proppede det i munden på ham spiste han det da. Og efter nogle uger kunne jeg så helt fjerne det opblødte, for så kunne han godt spise det almindelige :D Jeg håber de snart finder ud af det.
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Amazing Ferret

Jeg har endelig fundet noget de vil spise...det er dog ikke det sundeste, men de spiser. De får kattedåsemad blandet med mælkerstatning. Men jeg prøver stadig med det opblødte tørkost og blander det også i dåsemaden

Jeg har en teori om hvorfor de ikke spiser tørkost.....da jeg startede med det opblødte spiste Yabba det meste og hun rørte slet ikke tørkosten. Så hvalpene har faktisk ikke set Yabba spise tørkost. Jeg ved ikke om det er derfor, men det er bare min teori

Anne

Mine spiste heller ikke frivilligt tørfoder i den alder. Jeg kunne få dem til at spise hvis jeg blendede det til pulver og æltede det ind i kødet. Først små mænger og så mere og mere. Mine kunne så ikke finder ud af at tygge almindeligt tørfoder (der er stadig nogen der ikke kan), men de kunne godt med ziwipeak, det er blødere og åbenbart nemmere at tygge.

Jeg gjorde også det at gøre de fik deres kødmåltider, gav jeg dem tørfoder med hånden, og blev ved med at give dem det når de tabte det.

De set ellers søde ud, jeg håber de snart kommer med med at spise

Lena og Peter

Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. Juli 2012, kl. 11:03
Jeg har endelig fundet noget de vil spise...det er dog ikke det sundeste, men de spiser. De får kattedåsemad blandet med mælkerstatning. Men jeg prøver stadig med det opblødte tørkost og blander det også i dåsemaden

Jeg har en teori om hvorfor de ikke spiser tørkost.....da jeg startede med det opblødte spiste Yabba det meste og hun rørte slet ikke tørkosten. Så hvalpene har faktisk ikke set Yabba spise tørkost. Jeg ved ikke om det er derfor, men det er bare min teori

Jeg tror bare dine hvalpe er mørkelige.. :P
Minnie har aldrig rørt tørkost, men begge hendes hvalpe fra sidste år spise dette.. Seti er bla. på ren tørkost, men det tog tid med dem begge at lære det, da de helt sikkert var mest til kød.. hehe

Men de er super skønne.. Men som Ann ville jeg gerne se nogle billeder hvor jeg bedre kunne se farven.. Er jo skide nysgerrig..  :P

Amazing Ferret

Jeg indrømmer blankt at mine hvalpe er mærkelige  :fnis: :fnis:

Anne: Jeg håber man kan vinde noget Ziwipeak her i weekenden  :lol:

Mit kamera er dumt i øjeblikket, så det med at fange deres rigtig farve er svært.

the bird

jeg syntes de ser sorte ud? men smukke det er de i hvert fald:)

Cille

De er så fine.... og de skal bare hen og lære at spise mad hos Manna og Portlee. :fnis:...han æder nemlig som et svin :fnis:

AlisVolatPropiis

Smukke og dejlige blå øjne :D <3