Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

hvor ungt må en tæve parres op

Startet af tzari, 31. Oktober 2009, kl. 15:45

tzari

Hvornår mener folk det er forsvarligt at parre en tæve op. Alle har jo en holdning, en tæve der går i løb som 4 måneder kan de fleste jo blive enige om IKKE skal parres rigtig op. Men hvornår mener i de er klar nogle mener når de er klar til at løbe er de klar til at føde andre først i 2 sæson osvosv

Jeg har stemt 10 måneder før det vil jeg ikke parre min tæve op(forudsat tæven som 10 måneder virker psykisk moden nok selvfølgelig). Går hun i løb før det kommer hun på en v-hob eller parres (formodentlig kan aldrig garanteres) tom med en han. 

Hvad synes i som kæledyrs ejere. Hvad gør i som avlere  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

Jeg har stemt 9 måneder som absolutte minimum, og kun hvis tæven er klar selvfølgelig, både fysisk og psykisk.

FerretParadise

Jeg har svaret i tævens anden sæson, dvs i hendes andet leveår.
Ann Hillerslev.

Black Diamond


Shamua

Jeg har stem 13-17 måneder, da jeg har læst (ved ikke om det er sandt) at 1 menneske år svarer til 10 ilder år, så hvis man regner på svarer 18 måneder til at være 15 menneske år. Og et menneskebarn kan jo godt være klar til at få børn når man er 13-14 år. Godt nok ikke normalt, men det sker... Så omkring 15 måneder ville vel være det tidligste. Men så skal man jo også tænke på at en ilder er lidt anderledes end et menneske.. Et rovdyr som vel på en måde er designet til overlevelse, og som måske kan være psykisk klar tidligere.. Men som sagt ved jeg det ikke!...

Vh. Marianne

Barky

Bla bla bla.... Hilsen Julia

Lea

Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3