Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Loke er lidt sløj...

Startet af lussingen, 28. Juli 2010, kl. 20:24

lussingen

Omkring middagstid fik Loke dårlig mave. Det var meget tynd mave og han fik straks zoolac og har fået det flere gange i løbet af dagen. Han er sløv og han gider ikke lege med de andre. Han har spist nogle enkelte godbider, resten har han bare gemt. Lige nu render de andre og leger, men Loke ligger bare i klatretræets hængekøje og putter.
Jeg skal til Alison i morgen med alle 4 ildere, da de skal vaccineres og have sundhedscheck.
Jeg er ved  at lave noget ducksoup til Loke og vil give ham det.
Jeg er lidt bekymret for ham (faktisk en del). Er der nogen af Jer der har nogen ideer til hvad det kan være?? Det er klart, at hvis hans tilstand fortsætter sådan, så tager vi afsted i aften!!
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

AlisVolatPropiis

det kan godt være lidt virus...det er set før i forbindelse med træf osv....
I nødsituation kan man godt give lidt revolyt vand...så han ikke dehydrerer....

lussingen

Tusind tak for hurtigt svar/råd Trine :)
Ja, virus lyder som en mulighed. Jeg har også tænkt på varme... Loke er lidt sensibel når vejret er varmt og i dag har der været lummert her. Under alle omstændigheder er jeg glad for vi lige skal en tur til Alison i morgen, så han bliver checket.

Revolyt... Jeg kan ikke lige huske blandingsforholdet... Er der nogen der kan huske det?
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Mustela

Stakkels Loke :( Syntes der er rigtig mange ildere der er ramt for tiden, pga varmen.

Indtager han væske? Virker han dehydreret? (blegt tandkød fx) Hvis han ikke vil drikke, og så samtidig har diarre, så kan det gå hurtigt ned af bakke :( Men ellers må du "tvinge" ham ved hjælp af sprøjte, når det er så varmt.

I stedet for zoolac, vil jeg klart anbefale pro-koalin. (Alison sælger det også) Det virker meget hurtigere/bedre på min dyr.

Håber du får ham til at spise, og han får det godt hurtigt igen.


Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

NannaMB

Aj det er da surt. Stakkels lille Luke;(

AlisVolatPropiis

1 liter kogt vand
3 tsk. sukker
1 tsk. salt

Det er ikke vildt godt pga sukkeret....men man må lave en hurtig cost benefit analyse med sig selv

Mustela

Hvad med elektrolytter til ildere? eller probiotika? Jeg har begge dele liggende, og vil gerne forære dig noget, hvis du vil! Det kan måske hjælpe...??

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

lussingen

Tusind tak for de hurtige svar!!

Mustela: Jeg har givet ham vand med sprøjte for at sikre mig, at han får væske nok. Han er ikke vildt interesseret, så det er lidt med tvang... Han spiser lidt, dog ikke så meget som han plejer. Jeg giver ham lidt ducksoup ligeså snart det har kølet lidt af.
Hans tandkød ser ikke blegt ud, det er som det plejer... Og tak for tilbuddet om elektrolytter og probiotika, men venter lige og ser om han vil have lidt at spise.

Trine: tak for opskriften. Jeg venter lige lidt og ser om han ikke vil spise/drikke lidt. Hvis ikke vover jeg pelsen og laver noget til ham, så må han få en smule af det...
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Mustela

Selv tak, det er i hvertfald bedre end revolyt, da det er specielt til ildere mod "varmestress" og problemmave :) Og Roskilde/ Vallemsbæk ligger kun 20min i bil fra hinanden.

Godt han får lidt væske, med tvang. Det er bedre end intet. God bedring med Loke.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

AlisVolatPropiis

Jeg krydser fingre for lille dejlige Loke altså...og Katrine har ret....det er et bedre alternativ...bare ikke noget jeg som regel lige ligger inde med...men det tror jeg da jeg vil til... o.O

Du må altså ringe dag og nat Mette...bare hvis du som mig -sidder vågen hele natten og stirrer intenst på et dyr der er sløjt...så er det rart med nogen at tale med :)

lussingen

Tusind tusind tak begge to. Hvor er I bare søde <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Mustela

Min møgunge Mustela har perioder med afføringsproblemer i form af diarre og store mavesmerter. Så har et godt lager af alt muligt, også fordi man vel er lidt pyldret, så det er intet problem hvis du ombestemmer dig :)
Godt han spiser lidt også, det overså jeg lige  :fnis:
Min pige Russia havde os lidt stressmave i går eftermiddags, men i dag(eftermiddag) var den formet igen, og har brugt prokoalin til hjælp.


Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

lussingen

Mustela: Jeg er også ekstremt pylret :-$ Men lever også efter mottoet: better safe than sorry :) Under alle omstændigheder vil jeg købe noget pro-koalin i morgen hos Alison, det er jo altid rart at have det liggende.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

FerretParadise

Hvordan går det med Loke?
Ann Hillerslev.

lussingen

Ann: Loke er stadig træt og slatten. Han drikker dog vand frivilligt og har spist nogle godbidder her til morgen. Han har fortsat meget tynd mave :( Jeg håber virkelig det "bare" er en virus.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.