Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Den store dyrlægetur

Startet af lussingen, 9. August 2010, kl. 20:41

lussingen

Så har vores 4 dyr, Minnie, Inani, Speedy og Loke været en tur hos dyrlægen.
Alle skulle have lavet pas, rabiesvaccineres og chippes. Loke skulle dog vente med at blive rabiesvaccineret, da han skulle have sin årlige febrivac dist. først (han var jo syg for 14 dage siden da de andre 3 fik den)... Men det går ikke altid som præsten prædiker.

Inani var helt fin. Hun fik lavet pas, blev chippet og fik sin rabiesvaccine. Hun var bare så dygtig.

Speedy var ligeledes super fin. Han fik også pas, blev chippet og fik rabiesvaccine.

Loke var jo syg for små 14 dage siden og blev derfor ikke vaccineret sammen med de andre (febricac dist). Han har jo været helt frisk og hans afføring har været normal faktisk lige efter vi startede på pro-kolin og antibiotika. Alison mærkede ham igennem og han virkede stadig lidt øm ved tarmene :( Han er derfor heller ikke blevet vaccineret denne gang, hverken med febrivac eller rabicin. Vi venter en uge, 14 dage, og så skal jeg ind med ham igen. Han kommer dog desværre ikke alene :(


Minne havde en lille knude på halsen. Hun har fået pas, er blevet rabiesvaccineret og har fået sin chip. Når Loke om 14 dages tid skal ind og have sin vaccination, bliver der lavet en biopsi for at se, om det er noget ondartet der sidder der eller om det "bare" er en hævet kirtel.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg er en smule bekymret for mine to pelsbørn. Jeg er bange for at Minnie har kræft, måske i et tidligt stadie. Jeg er også bange for, hvad fanden det er med søde Lokes tarme. :(

Det skal dog lige siges, at begge dyr spiser og drikker godt. De er begge meget aktive og glade og vi kan intet mærke på dem. Så vi krydser fingre.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Sølvsten

#1
Kan sørme godt forstå dine bekymringer. Jeg håber på det bedste for begge 2

Lena og Peter

Vi håber på det bedste og krydser vores fingre for at de begge har det godt...

Mustela

#3
Stakkels Minnie, håber bestemt ikke det er anden end en hævet kirtel..

Mht Loke, så er han slet ikk den eneste der har taget en tur. Jeg har en(to) der også har været sløje, og så Eliza's dyr. Har kendskab til flere, så tror der er noget i omløb.. Men dermed ikk sagt jeg ikk forstår din bekymring, for det gør jeg bestemt.. Han har været uheldig, som alle de andre. Og hvem har ikk medtaget "tarme" efter sådan en tur, som han har været igennem...


Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

lussingen

Tak for jeres krydsede fingre :)

Mustela: Jeg håber virkelig det kun er en hævet kirtel, men frygter selvfølgelig for, at det er noget langt værre.
Ja, jeg kan godt forstå hvis Lokes tarme ikke er helt sig selv endnu... Jeg tror måske også jeg bliver ekstra bekymret fordi der nu også var noget galt med Minnie :(
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

mette11

Åh nej...hader når dyrlæger finder noget galt med ens dyr...kan alt for godt forstå din bekymring...men det kan jo heldigvis være at det ikke er noget alvorligt med dem...og selvom de rent faktisk får en alvorlig diagnose, så er det ikke altid en dødsdom!!
Min Marius fik konstateret binyretumor for 2 år siden og blev opereret...jeg troede ikke at han ville leve ret længe da han fik diagnosen, men valgte alligevel operation for han skulle have chancen. I foråret har han så fået diagnosen insulinoma. Men han lever stadig i bedste velgående, selvom det nu nok er på lånt tid, da han også har rundet de 6 år.

Mustela

Det er også fuldt forståeligt, ville nok reagere på samme måde.
Men krydser fingre for en kirtelhævelse, og ikke en tumor.. -men hvis det er en tumor, kan den jo sagtens være godartet, eller fjernes...?
Var Alison optimistisk -hun plejer ikke at ville udtale sig, ved jeg, men måske hun havde en ide?

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

lussingen

Citat fra: Mustela Dato  9. August 2010, kl. 21:19
Det er også fuldt forståeligt, ville nok reagere på samme måde.
Men krydser fingre for en kirtelhævelse, og ikke en tumor.. -men hvis det er en tumor, kan den jo sagtens være godartet, eller fjernes...?
Var Alison optimistisk -hun plejer ikke at ville udtale sig, ved jeg, men måske hun havde en ide?


Du har ret.. Hun ville endnu ikke udtale sig, før hun fik taget en biopsi. Men hun sagde, at der var ligeså store muligheder for, at det var en hævet kirtel. Så det er også hvad jeg krydser fingre for...
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

FerretParadise

Åh altså, det var jo ikke lige det jeg regnede med at læse i denne tråd.
Hvor må du bare være bekymret for Loke og Minnie.
Jeg håber virkelig, at Lokes tarme snart er faldet til ro, og ikke er ømme mere, og at Minnie bare har en hævet kirtel.

Mange tanker herfra.
Ann Hillerslev.

NannaMB

Det er da ikke godt. Krydser fingre.

Eliza

Åh hvor føler jeg med dig Mette.. Kan godt forstå du bliver bekymret når der er noget med de små. Men håber bare det er noget ubetydeligt, hvis man ka sige det sådan..
Krydser fingre for det kommer til at gå godt næste gang hos dyrlægen og Loke endelig kan få sin vaccination  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lussingen

Tusind tak hvor er I søde allesammen :)

Jeg håber også snart der falder ro på. Dette var heller ikke lige hvad jeg forventede at få at vide. Men omvendt, så er jeg glad for at få at vide, at der er noget under opsejling (måske).

Jeg vil også håbe at den søde Loke snart kan vaccineres...

Jeg skal nok lige skrive en lille opdatering, når vi har været afsted.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

AlisVolatPropiis

Krydser alt jeg har! og det skal nok gå...det kan være meget og self har han ømme tarme efter sådan en omgang :)

lussingen

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 10. August 2010, kl. 13:50
Krydser alt jeg har! og det skal nok gå...det kan være meget og self har han ømme tarme efter sådan en omgang :)

Tak søde Trine. Ja, hans tarme må være lidt ømme. Jeg er også faldet lidt mere ned i dag. Igår var jeg lidt oppe og køre over at de var "syge". Tusinde tanker for gennem mit hovede, men nu kan jeg se lidt mere nøgternt på det (ja, er sgu en værre pyllermås).
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

AlisVolatPropiis

Hehe jeg forstår dig altså kun alt for godt -jeg er selv helt angst ved tanken om Aisha skal tjekkes i morgen :/ min gamle tøs ser altså gammel ud....

Men det er bare ja....."jeg har bekymret mig meget over mange ting i mit liv, og kun en meget lille del har vist sig at være værd at bekymre sig om" :) det er noget jeg prøver desperat at huske selv :)

men det er satme svært.....men vi krydser gør vi...og det kan virkelig være meget :)