Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Kastration vs. implantat

Startet af Annika, 8. December 2009, kl. 16:27

Amazing Ferret

Oki - jeg forstår så bare ikke hvorfor de fleste dyrlæger råder til at få dem kastreret inden de er 10 måneder?
Jeg synes lidt det er at lege med ilderens helbred hvis man venter til de er 1,5 år - men det er jo bare min mening :fnis:

Starshineferrets

det här är rekomendationen från sveriges mest illerkunniga veterinär, jag tycker själv att 1,5 år kan vara lite väl länge att vänta med en kula som ligger i magen. Men jag tror att det här var ett special fall, då ägaren till min valp var inne och fick honom kontrollerad och undersökt regelbundet under tiden för att se hur kulan låg och påverkades. och de helst inte ville kastrera honom kirurgiskt över huvudtaget eftersom de inte ville leka med hans hälsa på den vägen heller.

Amazing Ferret


Annika

ØØØJ altså...

NU er mine drenge altså parate til at neutraliseres, så jeg ringede til dyrlægen (Lone) i dag for at snakke og bestille tid. Men hun anbefaler helt klart at man kastrerer istedet for implantat.

Så nu er jeg igen i tvivl og ved ikke helt, hvilket jeg skal vælge. Jeg er på SU, så et engangsbeløb er selvfølgelig rent økonomisk bedre, men hvis risikoen for binyrekræft stiger af kastration, så vil jeg selvføgleig hellere bruge implantat. Men det sagde Lone at ikke var sandt...?

Amazing Ferret

Det er noget du skal gøre op med dig selv - jeg har også fået at vide fra et par dyrlæger at det ikke passer det med tidlig katration....men hver sin smag jo  :)

Shamua

Citat fra: Annika Dato  5. Januar 2010, kl. 22:10
ØØØJ altså...

NU er mine drenge altså parate til at neutraliseres, så jeg ringede til dyrlægen (Lone) i dag for at snakke og bestille tid. Men hun anbefaler helt klart at man kastrerer istedet for implantat.

Så nu er jeg igen i tvivl og ved ikke helt, hvilket jeg skal vælge. Jeg er på SU, så et engangsbeløb er selvfølgelig rent økonomisk bedre, men hvis risikoen for binyrekræft stiger af kastration, så vil jeg selvføgleig hellere bruge implantat. Men det sagde Lone at ikke var sandt...?

Det kan også værehende lone ikke kender meget til det? Måske du skulle ringe og høre hende allison om hvad hun synes.. :) hun lyder til at være en ilderklog dyrlæge

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

Citat fra: Annika Dato  5. Januar 2010, kl. 22:10
ØØØJ altså...

NU er mine drenge altså parate til at neutraliseres, så jeg ringede til dyrlægen (Lone) i dag for at snakke og bestille tid. Men hun anbefaler helt klart at man kastrerer istedet for implantat.

Så nu er jeg igen i tvivl og ved ikke helt, hvilket jeg skal vælge. Jeg er på SU, så et engangsbeløb er selvfølgelig rent økonomisk bedre, men hvis risikoen for binyrekræft stiger af kastration, så vil jeg selvføgleig hellere bruge implantat. Men det sagde Lone at ikke var sandt...?
Hun har da givet begge mine implantat som kasteration :) men det er jo ret nyt...