Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hjælp mig, hvad er det. ?

Startet af CarinaNielsen, 30. Januar 2010, kl. 22:32

CarinaNielsen

jeg har tidligere opdaget noget i rattaulies pels som jeg ikke helt kan finde ud af hvad er.. det er ligesom nede i bunden af pelsen ligger der gule flager ved hvert hår og så sidder der nogle storte , (ved ikke hvad det er, det ligner æg,lus,lopper) men de bevæger sig ikke. ? jeg snakkede tidliger med erika og hun vidste ikke hvad det kunne være og så prøvede jeg og vaske ham og så var det væk, og nu er det kommet igen?, hjælp hvad er det. ?

kram carina . :)
Basserne fra Herning. :)

Amazing Ferret

Altså jeg ved ikke hvad det sorte kan være, men det hvide/gule kan vel nemt være skæl

Cille

Det er pga brunsten.
Det næsten samme princip som skæl,bort set fra det her er overproduktion af fedt og Testosteron.
Intet farligt i det...du kan gnubbe lidt på det og bade ham lidt for få det væk

CarinaNielsen

det var godt og høre, men han bliver snittet tirsdag så det forsvinder vel lidt efter lidt ikke?
Basserne fra Herning. :)

Cille

Jo det forsvinder ret hurtigt... men et bad vil hjælpe og også at du "kradser" det af du kan

CarinaNielsen

jamen så er han blevet vasket 3 gange inden for en måned. ;/ - jeg gør det efter tirsdag så ser jeg derefter..
Basserne fra Herning. :)

Anne

ellers så spørg da vibeke hvis du er i tvivl når du afleverer ham til snitning :)

CarinaNielsen

hehe jo jo det vil jeg også men jeg ville lige høre jeres mening. :)
Basserne fra Herning. :)

Anne

Nu har jeg kun tæver så jeg kan bare gætte at det sikkert er rigtigt hvad hanne siger. Når nogen stikker mig en stinkende viril han i hænderne er det ikke ofte jeg lige tjekker hans hud under pelsen :lol:

Cille

Tæver kan så også få det :fnis:... men det sker bare ikke ret tit.
Det også kun få hanner der får det,og det kan være de kun får det skæl lignende noget den ene brunst og aldrig mere.
Jeg har selv haft det på omkring 4 ilder i alt den tid jeg har haft ilder.
Så jeg har været hos dyrlæge med det og følt mig skide dum bagefter :fnis:

CarinaNielsen

hehe , hvor er i nogle dejlige mennesker når i hjælper sådan. :)
Basserne fra Herning. :)