Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Frøben

Startet af Amazing Ferret, 11. April 2010, kl. 10:47

Amazing Ferret

Jeg har gået og tænkt i et stykke tid over hvorfor Milos ligger sådan her ret tit. Er det bare fordi han synes det er skønt eller kan han have noget med hofterne - HD fx?



Namilla

Det gjorde min Frynse også tit... (ved ikke om han stadig gør det)... jeg tror ikke det skyldes problemer med hofterne, for jeg mener tværtimod at det ville gøre ondt at ligge sådan, hvis der var problemer med hofterne...
Med Frynse tænkte jeg bare at det var fordi han var lidt tyk, og når han så havde det varmt, så fik han mere "kulde" fra gulvet jo mere at kroppen der var i kontakt med gulvet...

mette11

Jeg tror også det kan have noget at gøre med at de vil køle sig ned...min Albert (som også er lidt kraftigt bygget) gør det ind imellem...Marius gør det om sommeren og ellers ikke...

Stubba

min mailo gør det også.

jeg tror altså bare det er behageligt - man ser jo også nogengange hunde som ligger sådan :) ..
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Amazing Ferret

Ja det betyder nok ikke noget at han ligger sådan - jeg synes bare det er underligt han er begyndt på det inden for de sidste par måneder

A_M_T >Team Unique Ferrets<

ved man plejer at sige at hunde/hundevalpe der ligger sådan ikke burde ha/få problemer med HD så tror ikke det er det!
Men min pastel Coda gjorde det også hele tiden da jeg fik, men der var han også ret fed! så det må være på grund af overvægt!

Starshineferrets

Nu behöver det inte vara så i Milos fall, men oftast när illrar har problem att stå på bakbenen beror det på "Rickets" alltså en allvarlig Kalcium brist, även kallat "swimmers", något som vanligtvis drabbar valpar i späd ålder egentligen.
kan även bero på dålig muskelmassa.
HD är vad jag har läst oerhört ovanligt hos iller, och ja, de flesta fall där det har misstänks vara HD i Usa, så har det inte kunnat bekräftas så vitt jag vet, visserligen är det jag har läst några år gammalt, så det kan ju ha skett förändringar där.

Amazing Ferret

Nu vil jeg ikke lige sige at Milos er overvægtig, selvom det godt kan se sådan ud når han ligger sådan  :fnis:

Måske han mangler nogle muskler, som Sarae nævner, men jeg ved det det ikke

Starshineferrets

Vad får han för kost? Ger du Barf eller torrfoder? hur ser han ut över svanskotan när han står upp ordentligt?

Amazing Ferret

Han får tørkost - han vil ikke spise kød

svanskotan ved jeg ikke lige hvad betyder :-$ men jeg synes han ser meget normal ud når han står som han skal

Starshineferrets

nå, då borde det egentligen inte vara kosten. Men får dem mycket vitamin tillskott (speciellt D vitamin?)

Hrm.. svanskotan är precis det som är vid ryggradesn slut, alltså precis ovenför numsen så att säga, dåligt med muskler kan visa sig som att "sidorna" sjunker in precis över bakpartiet.

Starshineferrets

här är en ganska så intressant artikel om hur vitamin tillskott kan påverka illrar

http://homepage.ntlworld.com/ferreter/supple.htm

Amazing Ferret

#12
De får ikke noget vitamin tilskud ved siden af - kun b-vitamin en gang imellem

Hehe svanskotan betyder haleben har jeg fundet ud af  :)

Starshineferrets

haha ok då har jag lärt mig nått nytt på danska :D

Hmm.. miilos är väl föresten inte så ung längre? Fick för mig att han var från 2009 *rodnar*

Amazing Ferret

Han er næsten 4 år  :)