Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Ang. Kasteration

Startet af Søger ilder (Blaster), 26. April 2010, kl. 17:38

Søger ilder (Blaster)

Hej vores nye dreng har været ved doktor dyr i dag og er blevet kastreret. De lød til at vide en del om ildere og jeg følte mig helt tryg ved at lade dem ordne det. Jeg hentede ham 2 timer efter og han virker glad nok, omend lidt træt efter bedøvelsen.

Nu er mit spørgsmål så:
Når jeg har set billeder af jeres nykastrede drenge så er de alle sammen barberet? Skal de være det, for vores dreng er bare blevet afvasket i jod og har fået et snit på maks 1 cm der ikke er syet, men er lukket fint sammen?
Så burde det da ikke give problemer vel?
Dyrlægen sagde at sådan havde de langt bedst erfaring med at gøre og at jeg bare skulle holde øje med at det heler pænt og ikke blever betændt, og desuden bare ringe hvis jeg var i tvivl om noget.

Jeg fik desuden noget medicin med mod evt. betændelse til de første 4 dage, er det ikke også meget normalt?

Jeg tror bestemt de ved hvad de gør, var bare nysgerrig og nogen af jer havde oplevet det samme? :-$

Barky

Det er meget forskelligt hvor meget dyrlæger barberer af.. Men det kan også være hvis en kryptokid han skal snippes, at der skal barberes mere fordi at stenen kan sidde længee oppe.

Der er dyrlæger ligeså forskellige som mennesker.. :P De har hver deres måde de foretrækker. Hvid du føler dig rolig, og dine spørgsmål besvaret til din tilfredshed, og drengen ser fin ud og er frisk igen, så ville jeg ikke være bekymret.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Søger ilder (Blaster)

Han er helt frisk igen, hvis ikke det var fordi jeg vidste han havde været afsted havde jeg ikke troet på det. Han er lige vågnet igen efter en lille lur og båtter rundt på livet løs. Og det er vel bare positivt at såret er så lille og pænt.  :)

Han virker slet ikke til at have ondt eller noget. Så nu er det vel bare hævelser jeg skal holde øje med?

Namilla

Du skal holde øje med hævelse, rødme, ømhed og varme...som alle er tegn på infektion...

KittAnderson

Min Sheik blev heller ikke syet, og det var jeg utrolig glad for, fordi så slipper du jo bare for at få stingene fjernet og at han selv bider dem op osv.

Sheik's sår var lukket og fint allerede dagen efter :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Søger ilder (Blaster)

Ok men det er ikke noget problem at han ikke blev barberet? Tænker at der da må være en grund til mange gør det? :-$
Ikke fordi jeg er nervøs for det, men mere fordi det kunne være rart at vide hvad barbering gør godt for?