Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Fedthale

Startet af Annika, 25. Maj 2010, kl. 14:36

Annika

Kan det passe, at min ilder får fedthale nu?? Syntes, det er lidt mærkeligt tidspunkt at få det på, har ikke ændret kost eller andet.

Og hvordan behandles det, har læst at man kan bruge hibiscrub eller lignende?

Barky

Ja, det kan sagtens passe... Fedthaler hænger tit sammen med pelsskifter el. forår/efterår.

Jeg behandlede de første par år på mine, men droppede det fordi at jeg var doven, og det er ikke skadeligt for dem.

Men ja, du kan vaske halen i Hibiscrub el Mediscrub et par gange om dagen, eller du kan give B-vitaminer, indtil at der begynder at falde færre og færre hår af. Jeg har "snydt" ind i mellem og givet B-vitamin sprøjter hos dyrlægen, det bremsede hårtabet og fik nye hår til at vokse frem. Men det er langt fra sikkert at det virker.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Annika

Suuuper, tak for svaret :))

Cirka

Cirka har oss fedt-hale lige for tiden.. faktisk så kommer og går det lidt .. Men jeg har kk gjort noget ved det da cirka HADER vand i forvejen ..  det kan både være pelsskifte men sys oss jeg har læst det kan skyldes foderskifte oss ( har jeg ret ? ), og jeg har lige skiftet foder så tror det der den ligger ..Men det går velvæk af sig selv ?

Anne

Det kan skyldes mange ting. jeg vil tro det mest normale er hormoner.

Cirka

Ja men det går væk af sig selv ikke ? Man behøver ikk skrubbe det af ?

Anne

det går væk ved næste pelsskifte