Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

forkølelse måske?

Startet af Avataren1, 9. Juli 2010, kl. 02:45

Avataren1

Okay. Så jeg har lidt problemer med at finde ud af om der er noget galt med min Lucifer. Det næste her kan nok godt lyde lidt voldsomt. Så er i advaret.

Det hele startede faktisk med at her sidste lørdag bed Lucifer mig og jeg tog ham op i nakken. eller prøvede på for han vendte sig om og bed fra sig. Han ville ikke denne gang. Alle andre gange har ikke været et problem men denne gang var han virkelig imod det. Vi var i min store dobbeltseng. han krøllede sig nærmest sammen om min hånd der prøvede at få fat i hans nakke. Han bed faktisk mine hænder til blods.

Han har aldrig bidt sådan seriøst før. Kun når jeg vidste det ville komme fordi jeg lod ham slikke mig for længe eller for tæt på ansigtet. Men videre. på et tidspunkt hvor vi har haft sloges og nærmest fløjet igennem hele sengen. Fik jeg endelig fat i hans nakke og holdte ham op i luften. Vi pustede begge to meget. og jeg havde ikke ordenlig fat. så støttede med min anden hånd mod hans mave for lige hurtigt at få bedre fat.

Men niks han krøllede sig sammen vendte sig om og bed sig fast i min hånd. Jeg fik sådan et chok i det øjeblik at jeg troede jeg gav slip på ham og rev min hånd tilbage mod min vindueskarm. Jeg havde dog ikke slippet ham, nok pga. chokket. og jeg er faktisk usikker på om det var min hånd der ramte vidueskarmen eller ham. Uanset hvad var det ikke hårdt. jeg gav så slip på ham og lod ham løbe da jeg indså at jeg var smurt ind i blod fra mine fingre som han havde bidt i. Fint nok jeg rejste mig og fik mig tørret. Han smed sig straks på gulvet og pustede vi var jo begge trætte efter de 10 - 15 mins slåskamp.

Her de efterfølgende dage har jeg været lidt bekymret for ham da han har virket meget mere træt end han plejer når jeg samler ham op har han 1 - 2 gange hængt med hovedet. som om han ikke har ænset at jeg tog ham op hvilket han plejer at vågne til. og så er han begyndt at nyse en del. Det sker mest når han enten lægger sig til at sove på en eller anden klud, taske , tæppe , kasse, min dyne. Ja hvor han nu lægger sig.

Jeg har også lagt mærke til at han spjætter en del i søvne. rigtig meget så jeg kan høre det når han ligger i hans bur hvor end jeg er i min lejlighed. Gjorde han ikke så meget før vores lille voldsomme episode. Han er også begyndt på at klø sig voldsomt så han giver som det lyder nydelses støn. mest når han sover, så springer han bare op som en raket og klør sig voldsomt. Igen gjorde han ikke før vores episode. Når jeg tager ham op og nusser ham slapper han af lige indtil at han begynder at ryste. sådan lidt efter lidt mere og mere... Siden han er min første Ilder, har jeg som sagt ikke oplevet det her før og er bekymret.

Er det bare mig der er for bekymret? eller kan det være noget galt ? som i hvad ? Jeg har planer om at tage ham til dyrlæge for et sundhedstjek osv. Bare for en sikkerhedskyld. Nogle der lige kunne give mig lidt fred i sindet og fortælle mig om det bare er mig der overreagere eller om der kunne være noget galt med min lille djævel?

På forhånd mange tak.

KariN

#1
Det med at han nyser og springer op og klør sig, det lyder lidt som pels skifte, mine 3 nyser også når de skifter pels og de hopper også ud af deres hængekøje og klør sig så det lyder som om at hele buret er ved at falde sammen.

Men hvis du er i tvivl så ville jeg tage en tur til dyrlægen, hellere en gang for meget end for lidt ;) specielt når du mener at han har ændret adfærd, det kan være et tegn på at han har ondt et sted

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

Det hele lyder ret normalt synes jeg, men måske ikke det med at han hænger med hovedet. Nu kan jeg kun sige at ud fra din beskrivelse synes jeg det lyder meget ildernormalt, men når han ikke gjorde det før og når det bekymrer dig så ville jeg tage til dyrlægen for at få ham unersøgt i bunds. Engang imellem har man bare et instinkt der siger at noget er galt, og tit har man ret, også selv om nogle af de symptomer man ser måske ikke lige har noget med det at gøre.

Avataren1

Lige for 5 minutter siden kastede han noget tynd væske op. Skal helt klart til dyrlæge med ham.

Starshineferrets

För det första vill jag ju bara fråga varför du tar honom i nackskinnet när han bits? En helt onödig och provocerande metod för ett djur som i grund och botten är solitärt. Nackskinnsgrepp ses som en provokation, och resluterar oftast i att de biter igen hårdare nästa gång. Dominans är aldrig en bra metod, men speciellt inte med ett solitärt djur.

Jag skulle helt klart ta och kolla upp honom, även om illrar är tåliga djur, finns en risk att något invändigt har blivit skadat utav eran "kamp", man kan lätt komma åt ett organ, en nerv, eller skada andra delar, och möjligheten finns att det är det osm ger honm dessa syptom. sedan finns ju självklart möjligheten att det här är helt orelaterat, men för att vara på den säkra sidan tycker jag att du ska kolla upp det.

Malene

[besked=Malene]Tråden er blevet delt. Snak om nakketag kan findes her: http://ferretopia.eu/index.php?topic=3692.0[/besked]
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Avataren1

Bare lige for at slutte denne tråd af viste det sig efter undersøgelse at han havde tandsten som han fik fjernet og så har han gigt i bagpartiet. Dog en meget meget lille smule så det burde ikke genere ham og det ser det heller ikke ud til da han har energi nok til at kravle rundt og hoppe over i sofaen fra den anden osv. :)