Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

hjælp, alder??

Startet af AnneME, 29. August 2010, kl. 10:11

AnneME

hej alle :D

Kan du nogle hjælpe mig, denne lile fis her :) Efter ejeren  er han 10 uger, men synes virkelig han er lille i forhold til Diva på 15 uger :O
han blev født d. 19 juni.








(lad som om i ik ser den bare krop :) )

Starshineferrets

Helt omöjligt att säga... en valpsstorlek beror främst på vilken kost den har fått samt hur storleken ser ut i linjen. Skulle jag bara gå på storlek och jämföra med mina valpar så skulle jag gissa en 7 veckor... men så ung tror jag inte han e

AnneME

ok tack :)

Han har fået en blanding af Royal canin og noget andet :)

mette11

Jeg vil også sige at det kan være svært at vurdere...jeg har en der som hvalp var ret lille og hun er stadig en lille pige (vejer som fuldvoksen max 670g. og er ikke spor tynd, bare lille!) og min anden pige jeg fik som hvalp var en hel del større da hun var samme alder. Hun er så også en stor pige nu som om vinteren vejer omkring 1kg...
Der kan være utrolig stor forskel på størrelse...så det er ikke helt til at sige...men jeg synes også han ser ret lille ud og jeg ville nok gætte på yngre end 10 uger, nok snarere 8, men det er kun et gæt...

AnneME

tager lige hans vægt når han vågner :)

Tror Diva har lidt svært ved at sige okay til ham, kan ik finde ud af om gør det i alvor, men Hannibal lecter har godkendt ham :)

AnneME


FerretParadise

Jeg ved godt, at man ikke bare sådan kan sammenligne, men feks med mit E kuld sidste år, hvor der var 6 hvalpe, og efter alm størrelse forældre, da svarede den vægt til en 4 ½ uges han.
Ann Hillerslev.

AnneME

ok :)

de gav ham royal canin, men tror ik rigtig han vil have vores mad. men han elsker barf, så håber lidt det kan fede ham op :)

men tak for det :)

Cille

Jeg synes det svært at sige,når man ikke kan se tænder osv.
Dog er den mere end 4-5 uger for dens øjne er ikke ny åbnet.
Det med vægten ikke fortæller noget...det har jeg da selv fundet ud af i år.
Min X-Ray var omkring ca samme vægt da jeg fik ham og han var altså 9-10uger :S
Eneste forklaring på det var at de andre større hvalpe i det kuld har kuet de andre og spist mest.
Der hvor han kommer fra har de fået alt det som de skal have... men han var kommet bagud... men han er vendt stærkt tilbage :fnis:...han så en "kylling" hvilket er tegn på han har været kuet

AnneME

kan tage et billed af tænderne til dig :) ?

Cille

Tror det bliver svært at se grundet cameras kvalitet...det ikke for genere eller for være vanskelig.
Men ved sådan noget skal billederne jo helst være ok skarpe. :S
Men du kan jo selv tjekke lidt...har han "dobbelt" tænder...dvs mælke og blivenede tænder på en gang...eller har han skiftet til blivende tænder.
De begynder tandskifte ca 7-8 uger(der har de så begge hold)... nogen er hurtigere end andre, og nogen er lidt langsommere

AnneME

Hmm, nu prøvede jeg at tage nogle :)





og en mindre god :)


FerretParadise

Han er ved at skifte tænder.
Ann Hillerslev.

Cille

Ja det er han...så er han jo nok den alder i har fået at vide... men er bagud krops mæssigt

Shamua

Min macto var også så lille da jeg fik ham (10 uger) men han vejede så lidt mere... Umiddelbart vil jeg også tro har har den alder du har fået oplyst, det er i hvert fald ikke utænkeligt. :)

Vh. Marianne