Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Kan en Implantat forsvinde :0

Startet af Dark Crystal Ferret, 7. August 2011, kl. 20:29

Dark Crystal Ferret

Jeg har lige et, måske underligt, spørgsmål.

Kan en Implantat falde ud?? Altså hvor lang tid efter de har fået sat den i, kan den falde ud?
For 6 uger siden fik Micko sat en Implantat ind. Efter den var sat ind mærkede på den efter og dagene sådan ca en 4 dage efter ved jeg også den var der.
Men efterfølgende har jeg jo ikke gået og rodet så meget ved den.
Og i dag da han var i bad, så kunne jeg pludselig kun mærke chippen.. :S
Kan simpelthen ikke forstå det.. Men den er bare ikke der hvor den blev sat.

Aner ikke hvorfor, men uanset hvordan jeg mærker ham i nakken, så er der kun en lille stang, og den ved jeg er chippen. Og i følge hans pas så sidder i den da også i den side side som der står den skulle sidde i.

Men impantaten der sad i den anden side (V - Side).. den er væk :S

Hvad gør man så??  :X

Starshineferrets

Implantat känner man oftast inte sedan på dem. De första dagarna kan det kännas, men sedan kapslas det in rätt bra under huden, så det är bara på vissa individer man faktiskt känner det, oftast dem som är lite tunna över nacke och rygg.

Trilla ur kan de, men det r ju bara precis efter att man satt det och såret fortfarande är öppet ;)

Dark Crystal Ferret

#2
Det vil sige den godt kan være der uden man kan mærke den?
Men kan den falde ud hvis eks en bider dem i nakken under en lille kamp og får bidt et lille hul??.. Det lyder usansynligt for mig den bare er væk.
Men han har jo kæmpet lidt med de andre nu vi har fået ham ind i den store gruppe igen efter han kom ud af brunst.

Og hvis man ikke kan mærke den, hvordan kan jeg så vide om den er der nu jeg ikke kan mærke eller se den nogen steder :(
Hvad skal jeg så kigge efter?? Hans kugler har han jo aldrig trukket op. Men han er sød ved de andre og er ude af brunst, tager på og virker helt normal. Mener jo det var Implataten der virkede der fordi han var så brunst kulleret som han var...  :X

Er bange for om den kan være faldet ud eller noget.. Ikke kun fordi de er små dyre at sætte ind og surt efter kun 6 uger jeg ikke kan se eller mærke den.
Men også fordi jeg jo ikke skal bruge Micko igen, og vi skal til en udstiling om en lille uge hvor han er tilmeldt som silver med implantat..

Jeg har overvejet at tage ham med alligeve , efter han blev små syg - men dyrlægerne ikke fandt noget på ham overhovedet og han derfor blev frikendt og er frisk og glad (normal micko adfærd) allerede få dage efter. og havde snakket med "det grå guld" om det også.. så havde snakket om at tage ham med, efter som han var så frisk og begyndt at være med igen med det hele (selv fedthalen)

Men kan jo ikke have ham i en klasse nu hvor han står som med Implantat og hvis den så er væk nu.. Og er i tvivl om hvad jeg nu skal stille op med det nu.. 
Totalt pyller madmor nu  :-$ :fnis:

Amazing Ferret

Peanut fik jo et implantat for en uges tid siden og hans kan jeg heller ikke mærke. Men jeg går ud fra det er fordi de bliver opløst og så bliver det spredt i kroppen.
Jeg kunne faktisk heller ikke mærke det på Taboo da han fik sit

Shamua

Implantater bliver ikke opløst. Ikke hvad jeg har fået af vide hvertfald. Jeg kunne så også både mærke Mactos og Mikkas.. Kan stadig mærke Mactos.... Og kunne også mærke Mikkas til hans sidste dag.

Vh. Marianne

FerretParadise

Maria i forhold til udstillingen betyder det ikke noget, for han stiller jo i den samme klasse, om han har eller ikke har implantat.  ;)
Ann Hillerslev.

Eliza

Implantater bliver så vidt jeg ved opløst med tiden. Der bliver jo frigivet stoffet fra det gennem tiden til det forsvinder.
Som Sara skriver er det normalt at det "forsvinder" ind i huden og du ikke kan mærke det. Men det betyder jo ikke ar det ikke er der eller at det er stoppet med at virke. Det lyder da også som om det virker når han er gået ud af brunst.
Du kan jo ikke helt vide hvornår det stopper sin virkning før dyret begynder at gå i brunst/løb igen og indtil da ville jeg skrive til udstillinger at det var et dyr med implantat. Derfor det for mit synspunkt også kun giver mening at sætte virile/fertile dyr i samme klasse som dem med implantat.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dark Crystal Ferret

#7
Ann: Det er jeg rigtig glad for at høre :dans: <3 Tusind tak  <3

Erika: Hvad jeg ved, så bliver en implantat ikke opløst med det samme. Det er med tiden den forsvinder. Og 6 uger burde det ikke ske på.
Jeg har engang mærket på en ilder som havde en implantat, og jeg ved nogenlunde hvor lang og hvordan den skulle føles.
Udover det så havde Fiona også en de få uger inden hun blev aflivet. Og der kunne jeg også mærke den.

Men jeg håber det bare er den har gemt sig derinde. For så er den der jo endnu.
Syndes også det virkede underligt hvis den bare skulle forsvinde, de er jo ikke små de implantater der så at de dirakte skulle kunne falde ud efter så langtid... det virker usansynligt på mig.
Så han har den nok endnu.
Det håber jeg da..

Men så må jeg vel bare holde øje med ham til foråret og se om han går i brunst og så krydse for den er gemt et sted der inde.
Jeg har hørt at bliver en implantat lagt forkert, så kan den flytte sig rundt derinde. Den skal ligges mellem skulderbladende og i huden. Og kommer den længere ind, så kan den flytte sig rundt.
Men jeg ved ikke om det er rigtig må jeg indrømme  :-$ jeg ved bare at Mickos sad i omvendte side af hvor han havde sin chip. Og at dyrlægen plejer at give dem til hunde og katte, men ikke havde prøvet på en ilder før. Så ved jo ikke om dyrlægen har lagt den forkert evt.
men det får jeg vel så at se.. for micko skal ikke til dyrlæge sådan lige forløbig igen, nu han har fået sin vaccine og har fået sit sundhedst tjek for en uge siden og han blev undersøgt med blodprøver og alt muligt andet i forbindelse med han var "syg" for nogle uger siden. (men de fandt aldrig noget på ham, og mener ikke han var syg, bare svag efter brunsten)

I mener heller ikke man bør tage ned og få undersøgt om den er der endnu vel? - for jeg er lidt i tvivl.
Micko kan ikke tåle sin brunst, og nu hvor jeg er i tvivl om hvorvidt den er der eller ej.. så ved jeg jo ikke om jeg skal få det tjekket op så vi er sikre på han ikke skal igennem det igen næste år.

Barky

Jeg havde en ilder hvis implantet knækkede... Så kunne jeg mærke begge stykker ved siden af hinanden. Men det virkede stadig...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

AlisVolatPropiis

Det har ikke noget med at blive lagt forkert at gøre...alt kan vandre i kroppen :)

Jeg har hele tiden kunnet mærke mine kræs implantater....og speros kunne jeg mærke blive mindre og mindre til det til sidst forsvandt :) men alt efter ilderen kan jeg da godt forestille mig de er svære at finde :)

FerretParadise

Citat fra: Barky Dato  8. August 2011, kl. 10:29
Jeg havde en ilder hvis implantet knækkede... Så kunne jeg mærke begge stykker ved siden af hinanden. Men det virkede stadig...
Sådan er det også på Jezebel.
Faktisk kan jeg mærke implantaterne på alle mine, altså dem der har et selvfølgelig.
Ann Hillerslev.

Eliza

Hvis han begynder at gå i brunst igen nu. så ville jeg måske overveje om der kunne være noget galt (det er forsvundet) Men sådan et forsvinder ikke bare af sig selv men det kan vandre i kroppen. Jeg kan ikke selv mærke det på Crush men han er ude af brunst så det må jo virke fint.

Han kan jo så stadig godt gå i brunst igen til næste år, for det er jo lidt forskelligt hvor længe det holder og jeg synes det virker som om at det holder kortere tid på drenge end på piger, måske fordi de har flere hormoner i kroppen og implantatet forsvinder hurtigere.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Starshineferrets

implantatet är ju inte som ett microchip som ändå är i metall. Implantatet är egentligen rätt mjukt,o ch består av e tätt packad vit massa som är det som innehåller deslorelinet. Vilket innebär att man kan bara med fingrarna bryta det i två. Vilket ockå innebär att det inte vandrar runt på samma vis som ett microchip,. och jag tror att sannorlikheten är rätt liten att det försvinner ut genom ett hål i huden efter bråk, just pga dess konsistens.

Att det inte känns är ännu en gång rätt normalt, ocheftersom han redan gått helt urt brunst så kan man ju konstatera att det har gett effekt, vilket också innebär att det inte ramlade ur första timmarna (vilket är enda chansen att bli av med det). Så donät worry... det sitter nog där det sitter ;)

Dark Crystal Ferret

Okay.. Tusind tak alle sammen.
Den er der nok endnu, selvom jeg ikke kan mærke den så..
Og han kommer til Petfoods også  8)
Men ja, den har virket for han er ude at brunst og løber og leger med både sine egne børn og Emily og Shiva og Fnug uden problemer. Hopper og danser og hygger..
Han tager også på igen og derfor ved jeg han ikke er i brunst.. de to grunde altså ;)

Men tænker vel så vi må holde øje med ham til næste år omkring foråret. for jeg ved en implantat kan virke mellem et år og 3.
Hvad vil sige han godt kan have den nu, men den holder op med at virke til næste år.. det går jeg da udfra. Så vil vi jo vide det helt sikkert der.

Men tak for jeres råd og i lige fik mig ned på jorderen igen :-$ (&%¤#"#¤% kræ altid skal tage livet af sin mors naver)  :lol: