Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Løse ildere om natten

Startet af lille_jill, 9. Juni 2009, kl. 22:15

lille_jill

Er der nogen af jer, som har erfaring med at have jeres dyr løbende rundt i soveværelset om natten?

Lige pt. ryger Chucky ud i gangen om natten, men når jeg får solgt hans bur og rokeret rundt, så vil jeg begynde at lade døren til gangen stå åben.. Ved bare ikke, hvordan han vil reagere. Nogengange er jeg faldet i søvn midt på dagen og så vågnet op et par timer efter, hvor han så stadig har sovet. Nu er han så begyndt at lægge sig til at sove i sengen frivilligt, så er også lidt spændt på, om han vil lægge sig derop om natten når jeg sover. Gider bare ikke at vågne nat efter nat med en ilder i tæerne.
Men hvis nogen har ekstemt dårlige erfaringer med det, så bliver det nok droppet igen.

Anne

Jeg har kun prøvet den en enkelt nat hos julia sidste år. Det eneste der skete var at My grvede mig i håret, men mon ikke de vender si til det hurtigt. Du kan da prøve.

Amazing Ferret

Jeg har kun prøvet at have Peanut løs om natten og han var ret fredelig...han lå tit og sov sammen med mig i sengen  :fnis:

Tilo

Da jeg har mine i to hold og de skal være ude så lang tid som mulig er det ene hold også ude om natte, der er slet ikke nogen problemer med det, de kommer op og kigger et par gange i løbet af aften, og ligger sig nogen gange til at sove i fodenden  :) jeg synes det er rigtig hyggeligt  :)

Da jeg fik Snorre skulle jeg da lige vende han til at jeg ikke ville ha ham der oppe, da han nappet i tær, men det går godt ud  :)

Og da jeg havde Qvark alene sov han altid i min seng om natten, inde i min sengetøj, vågnet tid op hvor han lå op af min ryk, en dejlig lille vamepude  :)

Så har næsten kun gode erfaringer  :)
Venlig Hilsen Thilde 
R.I.P Qvark 2004-2010, Elmer 200?-2010,Hubert ca 2004 -2011, Snorre 200?-2012 & Bigfod 2007-2012 <3

Line

når zamira har været ude om natten er det meget forskelligt hvordan der ser ud... Nogle gange har hun bare tullet rundt, andre gange er der lavet ulykker til den store guldmedalje... Men hun har altid vækket mig om morgenen, men gør hun nu også når hun er i bur....

Pipvig

Jeg har haft et vækkeur i Max, vågnede ved at han slikkede mig i ansigtet. De første par nætter han var her var han også ude om natten og der vågnede jeg ved at han lå på min dyne og sov. En enkelt nat hoppede han rundt om mig konstant så der lukkede jeg ham altså ind i buret da han hapsede i mit øjenbryn. Men det er den eneste gang der er sket noget.

Julie

jeg har flere gange haft begge mine til at sove inde på mit værelse. for sørensen hvor de dog roder og larmer - og i lang tid, til trods for at de også har været ude om dagen. så det er ikke noget jeg gør så ofte mere, for jeg får ikke sovet ret meget når de er i alting. nu får jeg heldigvis snart nyt værelse, og det bliver indrettet sådan at mine fuzzies ikke kan ødelægge noget, for så kan jeg have dem på værelset igen

Oy

Har opgivet at have mine løs om natten, da den ene går amok på mine fødder, hver gang lyset slukkes og jeg ligger i sengen.... Den anden er der ingen problemer med

PiaLyng

Da vi boede ved svigermor, havde vi altid Felix fri i soveværelset om aftenen.
Han hoppede enten rundt og hyggede sig, eller lå på sengen ved mig og sov.
En morgen vågnede jeg med at Felix lå og varmede mit hoved :love: !

Kun Freja var lidt næsvis og hoppede mig på hovedet hver nat, så hun røg i bur, og Felix fik turen med så de havde hinanden, :love:

Barky

Jeg har dem løs om natten en gang i mellem. (læs: når der er ryddet op i soveværelset og der ikke ligger en hysterisk kæreste i sengen og får angstanfald for "HVIS NU" :lol:)
Og som regel mener de at det er det bedste jeg nogensinde har gjort for dem, og jeg tilbringer det første kvarter med at ligge pakket ind i dynen, for alle ildere hopper i sengen omkring mig og mener at de skal lege nu. Det tager altså lige 15 min for mine dyr's vedkommende at forstå at jeg IKKE leger med dem og faktisk bare forsøger at ignorere dem.

Jeg er da blevet vækket en gang i mellem, men den eneste gang jeg har smidt et dyr i seng (bur) midt om natten var fordi at min gamle angora-dreng vækkede mig ved at hægte sig fast i mit maveskind så jeg idag stadig har et ar. :lol:
Han var en skøn dreng, dog havde han en svag sjæl for bar hud.. ;)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Starshineferrets

jag har alltid haft mina illrar lösa om natten (har ingen bur och kommer aldrig att skaffa en förutom till utställningar). har för tillfället 3 läger, men det är alltid minst 3-4 illrar som har tillgång till sovrummet när jag sover. I början så fick man sig väl nån iller i tån ibland, men´mina lärde sig väldigt snabbt att när matte sover så rör man henne inte.

lille_jill

Chucky havde hele hytten for sig selv for første gang i nat :)
Jeg vågnede en enkelt gang, hvor han så gik en kort runde med mig. Da lyset blev slukket igen, så sov han videre.

Pipvig

Lyder dejligt...

Øhm gik han en kort tur med dig? Hvor gik i hen??? *bare nysgerrig*

Jeg har for tiden også løse ildere om natten... Det er rigtig hyggeligt, men der er ikke nogen der gider at putte. Men til gengæld vågnede jeg kl 5.30 ved at der var indbrud i musene, heldigvis røg der kun en denne gang. (sidste gang var det 3 hunner og 1 han)

lille_jill

Vi gik bare ud på badeværelset og tilbage igen, hvorefter jeg lagde mig under dynen og han under et tæppe.
Håber at det der med at putte kommer med tiden.

Malene

Jeg har haft mine løse om natten (de plejer at sove på badeværelset) lige siden jeg fik Cerulean, for snart tre uger siden. Arh, lige med undtagelse af en enkelt nat, hvor jeg havde overnattende gæster.
Det er faktisk gået bedre end jeg havde regnet med. Jeg er kun blevet nappet hårdt i næsen to gange og om det var Ichabod eller Cerulean, aner jeg ikke, for når jeg endelig sover, sover jeg bare så tungt :fnis:
De napper mig åbenbart mindre om natten, end jeg lige havde forventet og det er så hyggeligt når Hector kommer og vil sove med mig <3 så det er da bestemt noget jeg vil fortsætte med, hvis det bliver ved med at gå godt :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.