Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

et lille spørgsmål

Startet af Stubba, 25. Oktober 2009, kl. 10:50

Stubba

Ja okay - det her er et ret mærkeligt spørgsmål .. men ja.

Jeg tænkte bare på ..
jeg elsker at have lys tændt og så undrede jeg mig over om ilderne kan fornemme at det er varmt om at de skal blive væk fra det? (lige nu har jeg kun lys tændt i vinduet for der kan de ikke nå ..)

Men ville jeg godt kunne have lys tændt på bordet uden de ville brænde sig? ..
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Katrine

Jeg har ikke prøvet det, men tror helt sikkert at de bare ville vælte det, det er jeg ikke i tvilv om at mine ville i hvert fald.
Ildere: Loppen & Bamse

Stubba

det var også det jeg tænkte .. så tør ikke tage chancen .. men det kunne jo godt være, at de "kunne fornemme" (eller sådan noget) at de skulle holde sig væk derfra. (det kunne min venindes kat nemlig ..)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Soelberg`s SUN ferret

er det levende lys du mener.

Min første ilder var ligeglad med levende lys, og vadede lige luks forbi, og fik en ret svessen pels. Heldigvis var det kun pelsen, og ingen brandsår, men hold godt øje med både ilder og lys når du har lysene tændt  :ja:

Stubba

ja, fyrfadslys .. jamen jeg må prøve mig frem :)


tak for svarerne.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Black Diamond

Jeg bruger slet ikke levende lys inderørs med mindre at det er jul, jeg har nogle dyr der syndes når de finder ud af det er forbudt område, så bliver det først sjovt...Men til jul skal der altså være lys... Må finde en løsning :fnis:

Stubba

Hehe.

Det eneste jeg er lidt træt af ved at have banditterne er :b at alle de der planter jeg havde før i vindueskarmen er blevet fjernet for ellers er der bare jord over alt! så min ene vindueskarm ser utrolig tom ud, for de vælter sgu det hele :b
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Amazing Ferret

Jeg har kun levende lys stående hvor ilderne ikke kan nå dem - jeg har prøvet en ilder der fik brændt knurhårene af, hun så lidt kikset ud  :fnis:

PiaLyng

jeg tør ikke have levende lys fremme da jeg har en utrolig dum og ikke lydig hvalp :P (tak til Amazing Ferret for ham :P)
Men her i jule måneden kommer der lys frem og så må ilderdyrene sidde i sit bur mens lysene er tændt :P

Anne

Nu synes jeg tit man ahr hørt om ildere som får en sveden pels eller knurrhår, så jeg tror godt at man kan konkludere at ildere ikke har tilstrækkelig respekt for ild.
Jeg har kun levende lys i en lyseholder der hænger langt oppe på væggen, hvor ilderne skulle kunne flyve for at nå op til.

Black Diamond

Citat fra: Rofus Dato 25. Oktober 2009, kl. 13:08
Hehe.

Det eneste jeg er lidt træt af ved at have banditterne er :b at alle de der planter jeg havde før i vindueskarmen er blevet fjernet for ellers er der bare jord over alt! så min ene vindueskarm ser utrolig tom ud, for de vælter sgu det hele :b

Det er meget typisk med planterne. Jeg har også opgivet dem for lang tid siden. Så meget at min familie ikke komme med blomster mere når jeg holder noget for dem. Det er lidt underligt, men faktisk kender jeg også rigtig mange, ink mig selv der har flyttet hele hytten rundt for at de kunne havde dyrne. Jeg flytttede min stue helt om efter jeg fik Felina, det var for krævende at skulle rejse sig hvert 4 sek for at tage hende ned fra et eller andet og samle skår op alle vegne fra hende når jeg ikke var hurtig nok.. Sådan er det bare at havde ilder :fnis:

Bawa

mine er ikke ligeglade :X

http://ferretopia.eu/index.php?topic=1652.0 << tia har allerede mistet knurhårene .. dumme lille pige :P

Julbert

Altså vores ildere kan ikke fornemme det - Mille har brændt snuden en gang da vi ikke nåde at komme hen og få hende ned fra bordet :S Det kan selvfølgelig være det bare er vores der ikke er alt for smarte, men tror der er for meget fart på til de kan nå at fornemme om det er varmt inden de får snuden i det :)

Amazing Ferret

Citat fra: PiaLyng Dato 25. Oktober 2009, kl. 13:34
jeg tør ikke have levende lys fremme da jeg har en utrolig dum og ikke lydig hvalp :P (tak til Amazing Ferret for ham :P)
Men her i jule måneden kommer der lys frem og så må ilderdyrene sidde i sit bur mens lysene er tændt :P

Jamen det var da så lidt  :fnis: