Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Rengøring af skind

Startet af Peewit, 6. Marts 2009, kl. 09:03

Peewit

Jeg har fornylig købt et kaninskind til Molly, så hun kunne putte på det i hendes bur.
Men det har lige slået mig, at jeg egentlig ikke rigtig har nogen ide til, hvordan jeg får det gjort rent?! :fnis:
Er der nogen af jer der har nogle forslag til hvordan jeg får gjort det?
Det kan jo ikke så godt komme i vaskemaskinen sammen med alt hendes andet sengetøj...!
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Amazing Ferret

Så må du vel vaske det i hånden

Namilla

Jeg tror ikke skind tåler vask ret godt... nogle skind, som fx fåreskind, er mere holdbare, og andre er udelukkende til pynt...
Du må prøve dig frem, men du risikerer at hårene ryger af, når du forsøger at vaske det...

Anne

JEg ville nok lægge det i blød i nogle timer i noget varmt vand, evt med noget paskepulver og så skylle det godt bagefter uden at gnubbe på det.

Men ved ikke om det virker, det er bare en ide

Peewit

tror jeg prøvet at lægge det i blød... Ellers må hun jo bare få et nyt.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Soelberg`s SUN ferret


Mine får også kanin skind. De ryger ud når de ikke kan mere og nye bliver købt. De er jo heldigvis ikke så frygtelig dyre. Men lad høre om det kan lade sig gøre at vaske dem.

Emmadyhr

Jeg har et fåreskind til mine, som de havde skidt på.Det kom vaskemaskinen og så lage jeg det til tøre i 2 døgn og nu er det som nyt.
Men lige med et kanin skind.Jeg ville nok som Soelberg`s SUN ferret siger, smide det ud..De koster jo ikke så meget.

Amazing Ferret

Lige lidt OT - hvor køber man kaninskind?

Peewit

Jeg har købt det i en hobbyforretning. De havde alle mulige forskellige størrelser.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Amazing Ferret


tzari

skind tåler ikke vand så det vil jeg ikke anbefale. kræver speciel rens. ved sprit kan tage små pletter men tror letteste er kun at lade hende lege med det og købe et nyt hver gang det blvevr for snavset. skind er besværligt  :fnis:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner