Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

udbryderkongen

Startet af ludvig, 26. Marts 2009, kl. 08:36

ludvig

...dette er ligeså meget frustration som det er et spørgsmål.
Jeg var igår ude og hente et brugt bur, som den tidligere ejer havde brugt til chinchilaer, men jeg synes det så rigtig fint ud, og det gamle skal under alle omstændigheder skiftes ud. da jeg kommer hjem og får sat det op, synes Ludvig da også det er utrolig spændende og løber rundt og skal undersøge det noget tid, intet problem. Da vi så når til aften og han skal sove, laver han stor ballade! han rusker i trammerne og vil slet ikke finde ro. Fair nok, det er et nyt bur, han skal nok bare vende sig til det....men nej, han bliver ved, og ender med at møffe en platform af, og selv få skubbet sig halvt ud gennem tremmerne.
Han er vel ca 8 mndr, og ikke ret stor efter min mening...men havde da ikke forestillet mig at tremmerne ikke kunne holde ham inde...
Nogen der har erfaring med hvad man kan gøre...ud over at købe et nyt bur?
Fede ham lidt op...he he :lol:

Namilla

Det kan være en rigtig god ide, at køre ham helt træt, inden sengetid...så han bare går direkte i seng... på den måde kan du måske undgå at han rusker tremmer...
Jeg synes det lyder som enten nogle meget store stemmer, eller nogle meget bløde tremmer, hvis han kan klemme sig ud imellem!
Hvis tremmerne er så bløde, at de giver sig, så ved jeg dælme ikke hvad du kan gøre, ud over at skifte buret...

tzari

Drop buret  :P Lad ham sove på badeværelset, gangen eller hvad i har af rum der kan aflukkes og han ikke kan lave ballade i.  Mine dyr er blevet MEGET lykkeligere efter de får lov at sove på toilettet+gang frem for da de sov i buret. Kan varmt anbefales  :ja:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

ludvig

Hmm...øv, tvivler på damen tager det tilbage...nå, men kan nu ikke forstå hvis ikke han skulle være træt nok. Han har været ude stort set hele dagen de sidste par dage fordi jeg har ligget syg, og han var ude det meste af igår også....han plejer at lægge sig til ro uden brok i sit gamle bur...det kan ikke bare være tilvænning? Da vi købte ham i sin tid, som hvalp, havde vi ham i en kort periode i et kaninbur...det blev vi også nødt til at sætte ekstra forstærkninger på, for ellers skubbede han siderne fra hinanden og kunne lige klemme sig igennem...

Namilla

Det kan måske være tilvænning, men når først han har erfaret, at han kan komme ud, så tror jeg han vil blive ved... Jeg vil også klart anbefale at have ham som udegående, hvis du har muligheden for det...jeg kan også kun skrive under på, at man får gladere dyr af det...
Men derudover så bliver en ilder jo ikke decideret udmattet af, bare at trisse rundt for sig selv... når der ikke sker noget, når han ikke bliver underholdt og ufordret, så er det ikke noget der trætter ham synderligt... Jeg tænker istedet på at lege vildt med ham et par timer inden sengetid, eller gå en god lang tur med ham...