Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Den hemmelige opskrift

Startet af lille_jill, 22. Januar 2009, kl. 20:55

lille_jill

Nu er der efterhånden et par stykker, som har spurgt efter mine kageopskrifter fra træffene.
Så her kommer opskriften på de ilder-småkager, som jeg havde lavet til Helles jule-træf:

Hemmeligheden bag god bagning er friske råvarer:


Pas på! Den er meget frisk:


Skyld denne udsøgte ingrediens i håndvarmt vand:



Slip derefter råvaren løs på gulvet, hvor den hurtigt vil tørre sig selv.
Imens kan man finde de andre ingredienser frem. Jeg vil vælge at holde opskriften her sund og skal derfor bruge:

2 Kiwi
1 banan
1 Sharon-frugt
lidt olie

Læg de 2 kiwier i bunden af blenderen og placér den rensede ilder ovenpå.
Tricket er så, at fedtstoffet gives gennem ilderen. Derved sparer man selv kalorierne, som man ellers ville have spist  ;)




Tilsæt bananen:


...og Sharon-frugten:


Det der vil ske nu, er ikke et kønt syn og jeg vil derfor kun forklare opskriftens sidste del:
Tænd blenderen på højeste styrke og lad den køre til man får en ensartet masse.
Derefter hældes dejen ud på en bradepande og man putter fx kanel eller tørret frugt ovenpå.
Kagerne skal bage 8 minutter ved 200 grader

1.2.3 magi! Kagerne kommer ud, der dufter dejligt og de ligner sørme ildere:


Og så bare hvor glade folk bliver, når man bager til dem:


Held og lykke med bageriet og velbekomme :)

tzari

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret


Emmadyhr

EJ en genialt tråd Jill.. :lol:
Hvor mange gange kan man bruge en ilder? Du må da havde brugt din et par gange da ?? :lol:




Winther Ilderen


lille_jill

Emmadyhr:

Hvis det skal være helt frisk, så kun 1 hel ilder per gang. Man kan evt. fryse selve dejen ned, hvis man vil gemme til senere brug.

NemoToft


Julie


Peewit

Kanont.. Så skal der bare bages i dag..  :D
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Namilla

Hvor meget dej bliver der så ud sådan en 2 kilos basse jeg har herhjemme? Og skal man evt. tilsætte flere bananer? *G* Du er jo skør...

lille_jill

Jeg har lavet en 1/3 forhold. Altså 3 gange så meget ilder som frugt. Til 2 kg ilder skal du bruge ca. 600-700 gram frugt.