Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Gider ikke spise

Startet af Lea, 15. Februar 2009, kl. 19:52

Lea

Ja Klunte vil ikke spise det Doucksoup jeg har lavet ..
hvad kan jeg give for at han tager lidt på ?
Han er al for lille .. sølle 755g ..
Han spiser tørfodret jeg giver (ildermad+kattemad )
Nogle råd?

Har tænkt på Rotter, Kyllinger, Mus, og såen noget?
Men tror ikke han vil spise det ..
Så har brug for lidt råd ? :)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

tzari

Hvad siger dyrlægen er hans ideal vægt. hvis han er undervægtig erdet nok ikke et godt tidspunkt at introducere nye madvaner. Har du prøvet tigermælk?
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Peewit

Om han tager på af det, det ved jeg ikke, men måske han vil synes om kødholdigt babymad.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Namilla

Babymad? Så vidt jeg ved, findes der ikke noget babymad, som kun består af kød?... Hvis ikke han vil spise ducksoup, så hold dig til tørfoder (hvilken slags giver du?) Nogle indeholder mere fedt end andre... du siger du blander op mad kattemad? Hvilken type? Foder til voksne katte indeholder ikke nok fedt og protein til ildere...nogle typer foder til killinger kan bruges istedet...(lige så vel som ikke al foder til ildere er særligt godt)..
Prøv med rå æggeblomme...(dog max 1 om ugen), rå mus (det er der nogen der godt vil spise, selvom de fx ikke spiser andet råt kød)...
Og så kan 775gram også godt være en fin vægt til ham...nogle ildere er ikke bygget til at blive så store som andre...

Soelberg`s SUN ferret


Du kan også prøve at bløde hans tørfoder op i noget af dit suck soup, og så blende det. Måske han så vil spise noget af det.

Anne

Tigermælk kan være en nødløsning til en akut syg ilder som taber sig og ikke vil spise.

Men der er laktose i og (drue)sukker så det ville jeg i hvert fald ikke anbefale til en ilder som spiser sin mad. Det er ikke noget der på nogen måde gavner en normal ilder, det er i mine øjne kun til ildere hvor man ikke synes man har anden udvej.

tzari

lød som om det var kritisk han tog på og så er tigermælk en fin løsning  :ja: men hvis han bare er litd tynd er tørfoder det bedste. Hills killing er godt til at få lidt vægt på dyrene  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Lea

Jeg giver Prestige Duo Ferret som jeg køber over zooplus.de ..
Også har jeg lidt Royal canin 32 katte som er blandet op men det er ikke meget som er tilbage .. også har jeg Frankie ferret blandet med også men der heller ikke meget tilbage .

Tigermælk vil jeg ikke give .. nægter jeg .. da han ikke er ude for livsfare!

755g vejer han .... og han er al for lille, han ligner en lille hvalp ..

Og godbider giver jeg  Frettchen Bits  og Prestige Croc für Frettchen  som jeg også køber over zooplus.de
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Amazing Ferret

Du kan prøve noget der hedder AD som man køber i dåse hos dyrlægen. Det er til syge katte, men er rigtig godt til opfedning af ildere

Julie Stuhr

Min veninde gav sin ilder Science selective ferret (Frankie Ferret) fra Kirstens dyrebutik, og selvom han er en stor dreng tog han en del på :)

Ps: det er forresten min kæreste der skrev til dig på baboom omkring ilderne :)

Amazing Ferret

Jeg vil så sige at Selektive ikke er det bedste foder at opfede med...der er ikke nok fedt i.

Royal Kitten 32 her helt klart det der bedst til opfedning (efter min mening  :P)

NemoToft

Hej. Har selv en ilder, der faktisk ikke spise tørkost mere. Han Får A/d dåse. Det er som tidlige skrevet i tråden, et power foder. Tag en ske fuld ud på en underkop, giv det 10 sek ved mellempower i mikrobølge ovnen, bland en lile smule vand i og jums. Tit syntes det ikke det er fedt, første gang det bliver tilbudt. Men med håndfodring, så kommer de til at elske det. Blander også antibiotika i A/d, altså kun de antibiotika, som ikke har en mega grim smag  8o|
Royal Canin har et katte foder, der er lavet til forebyggelse og behandling af dårlig mave, Intestinal. Det er også meget højt i energi og fedt. Plus det har en lækker jamset lugt, som ilderne elsker.
Pøj pøj med ham.
Knus Dolly.

PiaLyng

Jeg bruger Frankie Ferret, og Felix tog hurtigt 150gram på :love:.
Godt nok vejer han kun omkring de 950gram, men han bliver sikkert aldrig større.
Og der er intet galt i at have små hanner :-$ :fnis: De nemmere at have i lommen ;)

Namilla

Royal canin har faktisk et killingefoder som indeholder mere fedt end kitten... Royal Canin Persian Kitten...

Lea

Citat fra: Julie Stuhr Dato 16. Februar 2009, kl. 20:01
Ps: det er forresten min kæreste der skrev til dig på baboom omkring ilderne :)

Okay :) Fedt nok , hehe kan godt lide jeres tøser :D Dem kommer jeg og kidnapper en dag , hehe :D
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3