Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Orm -.-'!

Startet af PiaLyng, 21. Februar 2009, kl. 22:06

PiaLyng

Da kæresten og jeg har fået nogen underlige "ring" mærker hist og her, har vi spurgt min mor hvad det kunne være og hun nævnte orm. -også fordi jeg har haft det før pga. kaniner -.-'..

Men altså sagen er jo den at det så nok er nogen af dyrene som har orm, og jeg vil så gerne vide mere om det her hos ildere, da Kæresten har haft det længere end mig *-)...
så nogen som ved noget om det? og hvordan man får dem undersøgt for det osv.

.det eneste jeg har fundet ud af at man kan se det i afføringen og der skal tages prøver osv *-)

hjælp ...

RockaHulla

Hvis det er nogle hvide ringmærker i har fået, så er det højst sandsynlig ringorm.
Men ringorm er ikke en orm, det er en svampeinfektion, så der kan man ikke se det på afføringsprøver mm.



PiaLyng

det ligner små "brændmærker".


Emmadyhr

Det lyder som ringorm. :).
Det har jeg også haft.Det kræver en kort behandling ,kan ikke huske hvordan(jeg er jo så gammel hihi..Jeg var barn da jeg havde det) :-$
Men det var få uger så var det væk igen..der er nok komme mere moderne måder at fjerne dem på nu 8)
Men jeg kan huske det klør som bare en, og så at det blødte inde i ringen og man næsten ikke skulle klø før der gik hul på huden nar man krasede på det..

RockaHulla

Puha, det lyder lidt voldsomt  :o

Jeg fik det for noget tid siden, fordi jeg arbejder med dyr, men det var ikke ligeså slemt. Det var bare en hvid ring, der kløede ind imellem. Det fik jeg bare noget creme til. Mine dyr havde det ikke, så jeg ved ikke lige med at teste. Men der skal vel bruges en skrabetest?

Men det kan vel være svært for dig, Pia at se hvilket dyr der har det. Hvis det er en af dine egne.
Det er vist noget med, at de fleste pelsdyr kan have hudsvamp, uden at vise symptomer, også alligevel smitte  8o|