Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Oliver og Fiona

Startet af Emmadyhr, 23. Februar 2009, kl. 18:07

Emmadyhr

Jeg ved ikke hvor jeg skal begynde!!! Men jeg var altså hos alison i dag og få fjernet Fionas livmord og få billede af Olivers lunger..
Jeg ville lige fortælle om det hele ner..

Fiona skulle havde fjernet sin livmord i dag.Jeg har set frem til det fordi hun har været så syg og haft smeter.
Som jeg har fortalt før så har Fiona været til dyrlæge en gang for at få gjort det.men fordi ,som de sagde,den var sprød ,tog de den ikke ud dengang..
Jeg har derfor gået rundt og troen at alt blev godt når bare den kom ud..Det gør det så ikke *-)
Allison var meget bekymret for Fiona da jeg kom for at hendte Oli og hende.
Hun sagde at hun havde åbnet hende og at det hele var en stor pærevælling der inde.
Livmordren og Tarmen var vokset sammen og det var det der havde givet smærter fordi hendes aføring måske hade klemt på hende og fordi hun havde dannet arvæv og det så var groet sammen mellem tarm og livmord.Hun måtte skære livmordren fri fordi tarmen sad fast i den.særligt et sted hvor hun ikke kunne skille det ad..Hun fik også delt tarmen fra hinanden de steder hvor den var vokset sammen med sig selv.
Jeg ved ikke så meget om det her så jeg spørger her..Er der nogen der ved noget om det her?
Hvad det er det og hvad man kan gøre?Jeg kan forstå at Fiona alid vil komme tilbage til de smerter igen altid.Vi kan jo ikke blive ved med at åbne hende så spørgsmålet er om hvad man så kan gøre???
Indtil nu er hun ok.Hun både spiser og drikker nu. Jeg er dog meget urolig for hende.Vi skal komme til tjæk i jevne mellemrum hos Allison fra nu af..Hun vil gerne blive ved med at holde øje med Fiona og se hvad der sker..Allison havde ikke prøvet sådan noget før,så hun vidste ikke hvad der kunne ske eller hvad man kan gøre..

Oliver var også med..Han har haft en hård weekendt og har tabt 200g på den :'(
Han hoster, og han piber og hyler i sin vejrtrækning..
Det vidste sig på billedet at være (jeg kan ikke stave det ord..men prøver) bronkitis..sygdommen har sat sig rundt om hans luftrør og derfor har han haft svært ved at trække vjeret og han hoster de kræftige host hele tiden.
Så det er slemt med ham..men jeg tænker nu mest på stakkels Fiona lige nu :'(

De komme begge to på en hård pencelin kur og hvis ikke Olivers hjælper på det så skulle han havde astma medicin(kan ikke huske navnet på det)

Så det var nyhederne med mine to dyr..
Håber der er nogen med nogle gode råd til Fiona..

Julie

årh nej dog, det lyder godt nok også voldsomt med fiona - har aldrig hørt om sådan et tilfælde. og stakkels oliver også. jeg håber sådan at der kan findes en løsning med fiona, og at oliver snart kommer ovenpå igen  :(

tzari

Ej hvor voldsomt, stakkels Fiona. Hvordan er chancen for at det bliver bedre , for hvis den er næsten lig nul så er der jo kun en vej  :nej:

Håber Oliver snart er oven på igen
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

RockaHulla

Det er da noget af en tur i kommer igennem  :(

Jeg får selv bronkitis indimellem, så ved hvordan det er, men det bør helt sikkert gå væk igen  :)
Men hold eventuel cigaretrøg fra ham og sørg for at der ikke er koldt og fugtigt, der hvor han er.

Emmadyhr

Citat fra: tzari Dato 23. Februar 2009, kl. 18:22
Ej hvor voldsomt, stakkels Fiona. Hvordan er chancen for at det bliver bedre , for hvis den er næsten lig nul så er der jo kun en vej  :nej:

Håber Oliver snart er oven på igen

Chancerne er desværre for små til at jeg bare kan vende den døve side til.Hun bliver aflivet når jeg har fået en tid..Jeg har et hold venner ude for at finde info om der overhovdet er nogen anden vej.Men Nej..Hun vil havde daglige smerter og det kan jeg bare ikke leve med..

Metnil

Citat fra: Emmadyhr Dato 23. Februar 2009, kl. 20:53
Citat fra: tzari Dato 23. Februar 2009, kl. 18:22
Ej hvor voldsomt, stakkels Fiona. Hvordan er chancen for at det bliver bedre , for hvis den er næsten lig nul så er der jo kun en vej  :nej:

Håber Oliver snart er oven på igen

Chancerne er desværre for små til at jeg bare kan vende den døve side til.Hun bliver aflivet når jeg har fået en tid..Jeg har et hold venner ude for at finde info om der overhovdet er nogen anden vej.Men Nej..Hun vil havde daglige smerter og det kan jeg bare ikke leve med..


Det er jeg virkelig virkelig ked af at høre smukke!!!  :'( :( Men det er nok den rigtige beslutning.. :ja: skal nok være der for dig hvis du skulle have brug for det  :love:

Tænker på dig! varme Knus fra Mette, Mala og Dino  <3

Emmadyhr

Mange tak alle sammen for jeres hilsner og tanker..

Jeg har snakket med Allison igen i dag.Jeg var virkelig bare så chokeret i går til at jeg fik spurgt ud til det hele..Men nu har jeg fået alt det hun ved afvide..
Fiona har ikke smerter lige nu siger hun.Hun vil få smerter igen,men hvor slemme de vil være er ikke til at sige.Man skal også huske at dyr ikke føler smerte på sammen måde som vi gør..
Men jeg har lagt vægt på at hvor fiona på noget tidspungt kommer til at lide under her her bliver hun aflivet lige med det sammen.Men jeg spurgte Allison om hun syndes at Fiona sklle aflives nu..og det svarede hun nej til..Ikke endnu,da hun faktisk godt kan få nogle gode år frem over da vi ikke ved hvordan hendes mave og tarme vil reager på at livmordren er væk..
Derfor ser jeg tingene an og giver hende en chance.Jeg syndes det er synd at gøre noget helt vildt hvis faktisk Fiona kan havde et normalt liv.
Fiona skal gå til tjek hos Allison fra nu af.Så vi holder øje med hende.