Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

I syv sind

Startet af Emmadyhr, 28. Februar 2009, kl. 19:09

Emmadyhr

Jeg er virkelg i syv sind lige nu :nej:

Jeg havde en meget syg og dårlige Fiona de sidste tre dage,Hun havde smerter og var fjern i hendes væremåde.Hun ville ikke jeg tog hende op eller noget.Derfor besluttede jeg at hun skulle aflives..Jeg ringede til Allison i går og snakkede det igemmen med hende.Jo Fiona har det nok bedst ved at få fred aftalte vi!!!
Hmm ..men så i dag og faktisk også rasten at i går aftes ..Indtil jeg gik i seng ved 02 tiden.Var hun frisk og glad..Hoppede rundt og båttede og ville lege både med mig og med de andre.Jeg trak Tjalfe væk fra hende fordi det så lidt vildt ud ,han er jo faktisk lige på nippet til at gå i brunst så derfor er det hele lidt mere vildt for tiden..Men da jeg tog ham båttede Fiona og hoppede rundt på stive ben og svingede med hovdet og ville bare gerne lege med ham.så jeg satte ham ned igen..De legede fint alle sammen hele aften og natten(indtil jeg gik i seng)

I morges vågnee jeg til en glad Oli og en glad Fiona..Hun trækker sig stadig flere gange om dagen og jeg har jo hele tiden ment det var fordi hun havde ondt..Men på den anden måde er jeg i tvivl nu.Måske hun bare ændre adfærd nu hvor hendes homoner bliver lavet helt om.Nu hvor livmordren er ude?? Tjalfe reager meget på det nemlig ,så jeg kan se hun har homoner i kroppen der bobler rundt..
Men nu..Ja jeg ved sq ikke mere om hun skal sove den evige søvn alligevel..Hun har været så glad og alt muligt hele dagen..Båttet og leget og nusset og været sød..Jeg er sq så bange for at aflive en pige der måske ikke behøves det alligevel endnu.
Jeg er jo godt klar over hun skal aflives før eller siden fordi hun jo har det der i underlivet..Og jeg kan jo heller ikke gå og få tider til afllivninger hele tiden..
Hvad ville i gøre hvis i var mig?..Jeg er virkelig i syv sind.
Jeg vil IKKE havde hun skal gå med smerter overhovdet.Hun skal havde det godt og det er det vigtigste for mig..


Metnil

selvom det er en hård beslutning villejeg aflive hende.

Jeg ville synes det var synd hvis hun skulle have et liv med on-off smerter hele tiden.

Det er ikk fair overfor hende, så jeg havde aflivet hende. Hun har lidt nok nu!

Desuden bliver du også idiot, hvis du skal gå og tænke på det hele tiden.. det har din egen psyke heller ikke godt af.

Alison har desuden også givet sin anbefaling, og jeg synes du skal stole på det. Jeg tror din psyke spiller dig et pus, du kommer i syv sind fordi du elsker det lille kræ, vil hende det bedste men samtidig ved du hvor ondt det gør at sige farvel og derfor vil du for alt i verden undgå det..

Men lyt til dit hjerte, og gør det der er bedst for hende og som nok skulle være gjort for en uge siden.

Giv hende fred søde, Afliv hende og lad hende få en tilværelse uden smerter på den anden side af regnbuebroen sammen med de andre ildere. Lad hende løbe på de dejlige blomsterfyldte marker, lad hende nyde varmen og solskinnet.. Og lad hende være den der står, båttende og venter på dig den dag du selv skal væk fra jorden så i kan nyde livet efter døden sammen :)


PiaLyng

Metnil - kunne ikke have skrevet det bedre selv.

Gør mig ondt Emmadyhr :'( <3

Emmadyhr

Jeg må lige ringe og høre Allison om det i morgen inden jeg tager afsted :)

Winther Ilderen

Jeg syntes du skal se tiden an til i morgen, lyder til der er en lille opblomstring.
Og tag den så med Allison i morgen. Selv om det er svært og sige farvel, syntes jeg du skal lade Allison tage beslutningen for dig. Men jeg krydser finge for der måske går fremad. Ellers er jeg enige med de andre, så skal du lade hende få fred.
Flot skrevet Metnil, det er meget smukke ord til en smuk ilderpige

lille_jill

Det må godt nok være en svær beslutning..

Men hellere lade hende få fred og så være sikker på at hun ikke lider unødvendigt. Jeg havde en mus engang som både blev blind og fik epilepsi fordi, at jeg ikke kunne bære at han skulle aflives. Jeg har fortrudt det lige siden.

Alison er en god dyrlæge og jeg er 110% sikker på, at hun ved, hvad hun gør.

Håber på det bedste for din tøs.. :)

tzari

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Namilla

Jeg håber da det bedste, men jeg ville vælge aflivning...
Dyr er exceptionelt gode til at skjule at de har smerter, og når nu det med største sandsynlighed vender tilbage...ja så ville jeg vælge aflivning, frem for bekymringen om, om hun nu gik og havde ondt...

Amazing Ferret

Jeg kan godt forstå Maria vælger at vente lidt med en aflivning...det er jo også svært for os andre at sætte sig ind i når vi nu ikke kender Fiona.
Jeg tror jeg ville gøre nøjagtigt det samme som hun gør nu og hun har Alison i ryggen og hvis der er nogen dyrlæge jeg ville stole på, så er det bestem hende

Jeg krydser fingre og alt andet for at Fiona kan få en god tilværelse, uden smerter i lang tid og jeg ved Maria vil tage den rigtige beslutning hvis det kommer til det punkt

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato  3. Marts 2009, kl. 23:27
Jeg kan godt forstå Maria vælger at vente lidt med en aflivning...det er jo også svært for os andre at sætte sig ind i når vi nu ikke kender Fiona.
Jeg tror jeg ville gøre nøjagtigt det samme som hun gør nu og hun har Alison i ryggen og hvis der er nogen dyrlæge jeg ville stole på, så er det bestem hende

Jeg krydser fingre og alt andet for at Fiona kan få en god tilværelse, uden smerter i lang tid og jeg ved Maria vil tage den rigtige beslutning hvis det kommer til det punkt

Rigtig godt sagt Erika

lille_jill

Men bliver det ikke bare sværere at tage beslutningen i sidste ende?

Emmadyhr

Det vigtiste er at Fiona får et godt liv, og at hun kan være glad og kunne alle de ting en ilder skal kunne uden at havde smerter!!! Og det har hun lige nu..Det bliver svært lige meget hvad. Men det vigtiste for mig er ikke mig selv,...men Fiona!!
Jeg vil ikke aflive en ilder der har det godt og som stadig kan havde nogle gode dage/månder/år frem over....lige meget hvor lang tid det handler om ,så er det vigtiste for mig bare at Fiona er glad og ikke har ondt.Og det har hun ikke lige nu!
Allison siger selv at hun ikke ved hvad der ville ske inde i Fiona når hun var oprereret nu.Vil det gro sammen eller vil det ikke.Det ved vi ikke.
Og derfor siger jeg, at så længe Fiona er glad og man kan se og mærke på hende der ikke er noget der gør ondt, så er der ingen grund til at aflive hende.
Fiona havde ondt i weekendten ja..Men udfra hvad jeg kan se så var det selve såret der gjorde ondt på hende..Det er vel også de færeste af os der kan gemmegå sådan en opererson uden at havde ondt og være klasket i nogle dage efter(vi taler om 4 dage ud af 9)??? Hun har taget det fint og har taget 80g på siden hun blev opereret..Og det havde hun ikke hvis hun var dårlig.Ilder taber sig når de ikke har det godt.Ville komme meget bag på mig at de begyndte at tage på hvis de havde det dårlgt,Hun spiser, drikker og er helt normal.Oliver derimod har tabt sig og det er mere ham jeg er bekymret for lige pt.Fiona har ikke ondt i såret kan jeg se fordi hun ikke reager når man røre ved hende mave..det ville hun, og gjorde hun ,da det gjorde ondt.
Udover det så skal vi til efter tjæk hos Allison på fredag.Så må vi se hvad dommen bliver..

PiaLyng

Jeg synes det godt at du samarbejder med Allison :). Og håber Fiona vil blive ved med at have det godt <3