Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Levetid efter binyrekræft

Startet af Peewit, 19. Marts 2009, kl. 15:04

Peewit

Jeg kom til at tænke på, hvor længe en ilder "typisk" lever efter en succesfuld binyreoperation i fonbindelse med binyrekræft? Jeg ved ikke om nogen af jer har en idé om dette eller om det overhovedet er muligt at svare på, men blev bare lidt nysgerrig efter svaret, da Molly jo blev opereret for godt og vel 1½år siden. Jeg kan nemlig ikke lige huske om og evt. hvad dyrlægen sagde om prognosen.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Malene

Her er hvad jeg kunne finde:
"The average reported lifespan of ferrets that did not have ANY treatment or surgical intervention was 1 year +/- 6 months. The same times were reported for *ALL* chemical treatments, including Lupron, Lysodren, or Prednisone. If the adrenal disease had an onset when the ferret was under or about 3 years of age, surgery gave the ferret 3 years +/- 6 months. However, if the adrenal disease had an onset after 4-5 years of age, that survivorship dropped down to 1.5 +/- 6 months. In all cases, the average length of life was longer if surgery was performed, however, the risk of sudden death was significantly higher in ferrets older than 4-5 years."

Kilde: http://miamiferret.org/church.htm
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Peewit

Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Starshineferrets

Mitt tips är att sätta ett suprelorin implantat på de illrar osm opererat mot binjure tumörer. På så vis dämpar man ytterligare tillväxten utav hormoner, och illern kan eventuellt få ett längre liv, utan bieffekter som försämrar livskvaliten

NemoToft

Lyder spændende med Suprelorin implantat, samtidig med operation. I det hele taget er Suprelorin implantatet meget spændende. Havde en ilder for 4-5 år siden, der fik fjernet den ene binyre. Den levede kun 1 år efter operationen. Den blev aflivet pga. lungebetændelse. Men den var nok blevet aflivet inden for kort tid alligevel. Den var begyndt at klø og tabe pels igen. Så vi gættede på at den anden binyre nu også var forstørret. Hvis Fritz havde været her idag, så havde jeg absolut undersøgt det noget nærmere, med et implantat.