Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Dårlig mave?

Startet af Peewit, 29. Marts 2009, kl. 13:12

Peewit

Dobby er gået hen og har fået noget gørnligt/guligt diarré ligende noget. Han har også lavet sådan nogle opkastningsbevægelser uden at kaste noget op.
Jeg er meget bekymret for ham da, jeg ikke rigtig har set ham spise siden lørdag eftermiddag. Han drikker fint med væske. Jeg har fået noget af det foder han har været van til at få med, og det har jeg blandet med en smule af det jeg ellers bruger.
Han virker ikke påvirket af det eller noget han fiser rundt og leger og båtter.
Jeg har givet ham noget Zoolac og han har spist en smule opblødt foder, men ikke ret meget.
Er der andet jeg kan gøre for ham?
Tager selvfølgelig til dyrlæge med ham hvis det ikke bliver bedre.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Amazing Ferret

Det kan være pga stress han har diarre og det plejer at gå væk af sig selv

Men ellers kan du ikke rigtig gøre mere end det du gør allerede

Peewit

Tak for svaret..
Han virker meget mere frisk nu, men han spiser stadig ikke rigtig. I hvert fald ikke når vi ser det.
Nogen ideer?
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Emmadyhr

Jeg kunne forstå at Dobby er den ilder du lige har fået?? Det er altså meget normalt at ilder får tynd afføring og dårlige mave når de flytter et nyt sted hend. Hvis det er nyt fodder også så tager det lige lidt tid før de begynder at spise igen.Men det er helt normalt når man får en ny ilder. Han skal bare havde tid til at venne sig til alt det nye..Giv det et par uger ,så er jeg sikker på det bliver helt normalt med ham igen. Det er de bedste råd jeg har. Alle mine dyr har haft det sådan.Det tager nogle månder at få en ilder til at venne sig til et nyt hjem helt.

Peewit

Dobby har det meget meget bedre i dag.
Den Zoolac gør bare underværker.. Og jeg har også set ham spise en masse i dag, så han er ved at være i top form igem. Det er så dejligt. :D
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Amazing Ferret