Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

ER HAN FED???

Startet af naja6400, 26. April 2009, kl. 15:05

naja6400

hej hej.
mit spørgsmål er, jeg har en han på 1 år, syntes selv han er ved at blive lidt ''fed''
Hva syntes i ???





og det er ikke bare vinterpels, han har OVERHOVEDET ikke tabt sig, tværtimod...

men syntes i han trænger til en lille kur ??  :D

Bawa

hvor meget vejer han? :)

naja6400


naja6400

og han er ikke kasteret...
tror bare det bliver værre ?
da jeg ved hunde og katte tager meget på af det ??

Amazing Ferret

Hold da op en moppedreng  :o

Jeg synes ikke han ser fed ud, men jeg ville måske snakke med en dyrlæge om det, for det er altså ikke normalt at en ilder vejer så meget

Nej han bliver ikke større af at blive kastreret....de taber sig normalt af det. Lidt modsat hunde og katte

Bawa

det kan man slet ikke se på billederne :o

naja6400

Citat fra: Amazing Ferret Dato 26. April 2009, kl. 15:12
Hold da op en moppedreng  :o

Jeg synes ikke han ser fed ud, men jeg ville måske snakke med en dyrlæge om det, for det er altså ikke normalt at en ilder vejer så meget

Nej han bliver ikke større af at blive kastreret....de taber sig normalt af det. Lidt modsat hunde og katte


ja syntes også han var enorm da jjeg fik ham i forhold tilmin anden og der er altså kun 2-3 mdr mellemrum, han er ikke disederet FED men bare MEGET  stor af størrelse..
men vil da prøve at spørge dyrelægen

Soelberg`s SUN ferret


Uanset hvordan du vender og drejer det, så nægter jeg at tro på at han vejer 4 kg. Kan du evt. have vejet forkert eller skrevet forkert ??....Han ser overhovedet ikke fed ud på billederne, og smuk er han helt bestemt.

Jeg har selv en dreng på de 2,5 kg og han er rigelig gumpetung  :S

naja6400

vejede ham igår 2 gange,, så tror ikke jeg har vejet forkert...

har da hørt de kan veje op til 3 kg, så er 4 kg virkelig så meget?

Namilla

Ja... 4 kg. er en høj vægt... specielt hvis han vejer det nu (da de fleste ildere er igang med at smide vintervægten,eller har smidt den)... han ser ikke fed ud... kan du evt. tage et billede, hvor man kan se ham i hænder? eller sammen med en "almindelig" størrelse ilder? For han ser bare ikke så kæmpe ud...
2 kg er vist en almindelig gennemsnitsvægt for en voksen han...
Jeg synes du skal snakke med en dyrlæge om det, for der kan jo være sygdomme der gør, at de tager på...

naja6400

hej allesammen

tror det var min vægt  :fnis:

lånte en a en ven, der står 2,5 kg

men stadi en lille kur ;)


Bawa

haha okay .. kunne heller ikke forså man ikke kunne se hvis han havde vejet 4 kg  :fnis:

Emmadyhr

Hold da op.. Ja så er jeg mere rolig!!!! Jeg har aldrig hørt om en ilder på 4 kilo og tror kun jeg kender én der har en dreng på 3 kilo, så lige meget hvor du har hørt det er normalt for en ilder, så tror jeg ikke det rigtigt. De fleste srote drenge vi har vejer omkring de 2- 2,5 kg

Namilla

Meget bedre... 2.5 kilo er stadig i den lidt høje ende, men så længe han er viril, så har det nok en del af skylden... virile ildere har ofte mere muskelmasse synes jeg... de virker mere "kompakte"...hvorimod kastererede ildere som har en høj vægt, virker mere "bløde" og "slaskede"...

naja6400

ja syntes også det var helt vildt...  blev lige helt nervøs der :o
hehe, men der er meget forskel selvom de er næsten samme alder...
syntes han så enorm ud og så det med vægten  :fnis:
men nu er jeg mere rolig  ;)