Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

ER HAN FED???

Startet af naja6400, 26. April 2009, kl. 15:05

PiaLyng

gid jeg havde en stor han på 2,5  :X
ej, hvad jeg har læst mig frem til er det en normal vægt at have når man er en voksen han ilder :fnis:
At min Felix har hørt forkert og vejer ca. 1 kg, er jo så det..

Anne

Han ser ikke fed ud og 2,5 kg er ikke galt. Det er da højere end de fleste men han ser ud til at bære det godt. JEg ville bestemt ikke sætte ham på slankekur hvis han var min.

Forresten så taber ildere sig ved en kastration, helt modsat katte.

naja6400

nej okay, han er bare stor så..
men godbidder og aandre lækre ting kan godt tunes lidt ned på  :fnis:
han har altså lidt mave ..  og kan ikke holde til at lege længere en 5-10 min, så skal han ligge
og slappe lidt af ...

Men mange tak for svar..   :dans:

Emmadyhr

Hvis kan vejer 2,5 kg så kan jeg godt forstå hvis han kun kan lege i kort tid af gangen. Min ene pige kom op på 900g i vindters og der kunne man også mærke det på hende. Hun var lidt meget tung i bagen, det så meget sjovt ud faktisk. Men det var heller ikke så alvorligt med hende heller, selv om 900g er meget for en lille pige som hende.. :fnis: Tror bare du skal taget det helt cool med det :)

Rinus

Altså ...jeg syntes ikke at han er "Fed " han er jo heller ikke verdens mindste ilder :)
så hans vægt skal nok passe... min veninde har også en lækker stor ilder på 3,5 kg.  ;)

Namilla

Hvis han decideret har problemer med at holde til at lege...så synes jeg I skal skære ned på godbidderne... ikke sætte ham decideret på kur, men bare holde lidt igen med det der feder... I kan fx give tørfodder af en anden type end han er vant til, som godbidder...han er højest sandsynligt ligeglad...