Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Killer Ilder Amina

Startet af lille_jill, 1. Februar 2011, kl. 21:57

lille_jill


Amazing Ferret

#1
Her bliver jeg sippet.....jeg synes seriøst det er synd for musen at den skal stresses :( Jeg kan ikke se ideen i man skal give levende foder  :(

cibatuchsi

Det klare hun sku da godt Jill.

Her er de også vilde med at få lov at slå en mus ihjel engang imellem. :)

lille_jill

Citat fra: Amazing Ferret Dato  1. Februar 2011, kl. 21:59
Her bliver jeg sippet.....jeg synes seriøst det er synd for musen at den skal stresses :(

Jeg ved ikke hvordan man slår en mus ihjel ordentligt. Malene har vist mig det, men jeg er bange for ikke at kunne gøre det. Desuden har jeg set flere gøre det på den her måde på træf (hvor du faktisk også var med og ikke sagde en fis ;) )

Amazing Ferret

Citat fra: lille_jill Dato  1. Februar 2011, kl. 22:02
Citat fra: Amazing Ferret Dato  1. Februar 2011, kl. 21:59
Her bliver jeg sippet.....jeg synes seriøst det er synd for musen at den skal stresses :(

Jeg ved ikke hvordan man slår en mus ihjel ordentligt. Malene har vist mig det, men jeg er bange for ikke at kunne gøre det. Desuden har jeg set flere gøre det på den her måde på træf (hvor du faktisk også var med og ikke sagde en fis ;) )

Øhhhhhh hvilket træf var det? Jeg er dybt imod levende foder og det har jeg af alle dage været

lille_jill

Citat fra: Amazing Ferret Dato  1. Februar 2011, kl. 22:04
Citat fra: lille_jill Dato  1. Februar 2011, kl. 22:02
Citat fra: Amazing Ferret Dato  1. Februar 2011, kl. 21:59
Her bliver jeg sippet.....jeg synes seriøst det er synd for musen at den skal stresses :(

Jeg ved ikke hvordan man slår en mus ihjel ordentligt. Malene har vist mig det, men jeg er bange for ikke at kunne gøre det. Desuden har jeg set flere gøre det på den her måde på træf (hvor du faktisk også var med og ikke sagde en fis ;) )

Øhhhhhh hvilket træf var det? Jeg er dybt imod levende foder og det har jeg af alle dage været

Det var hos Myrina i 2008 så vidt jeg husker.

Amazing Ferret

Det var vist efter jeg gik :) Jeg tog jo ret tidligt hjem fra det træf

Cille

Jeg bryder mig heller ikke om det :S
Men jeg kom så til at tænke på om de ikke burde få skånekost nu de har dårlig mave????

lille_jill

Amina har ikke haft dårlig mave længe. Chuckys gik også i orden. Problemet er, at de ikke spiser deres tørkost. Så jeg må finde på forskellige ting at give dem hele tiden.

KittAnderson

Hun var nok ikke den hurtigste til at dræbe den, men når det er hendes første mus, mon hun så ikke bliver hurtigere til det med tiden :)
Jeg giver også levende en gang imellem. Synes det er god aktivering. Mine to drenge dræber ved første bid og så kan det jo næsten være ligegodt om det er mig, dyrehandleren eller dyret der dræber.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Line

For ikke at sidde og være hellig, så har jeg altså selv givet levende mus nogle gange til mine dyr, og efter at have set den film, vil jeg mene at Amina er alt for lang tid om at slå den ihjel til at det er forsvarligt at give musen levende. Det er synd for den, og det er at stresse den unødigt. Kan godt være det er aktivering for hende at lege med den på den måde, men som sagt mener jeg ikke det er forsvarligt overfor musen.
Hvis hun er så lang tid om det fremover bør du give døde mus.

Cille

#11
Citat fra: lille_jill Dato  1. Februar 2011, kl. 23:09
Amina har ikke haft dårlig mave længe. Chuckys gik også i orden. Problemet er, at de ikke spiser deres tørkost. Så jeg må finde på forskellige ting at give dem hele tiden.

Er det kun nu de ikke gider spise tørkost, eller er det generelt??
For hvis de har sarte mave, så burde de have ok stabil foder (behøver ikke kun at være tørkost), for ellers stresser man jo deres maver helt vildt.
Så kan man jo så bedre forstå at de har et problem der bliver ved med at vende tilbage

Lenac

Jeg har ikke set filmen pga der bliver hentydet til at der bliver fodret med levende, jeg er stærkt imod at gøre det når man lige så godt enten selv kan aflive det mere "humant og hurtigt", eller hvis man ikke selv vil aflive dyret så købe frost og tø dem op...
Hvis vi har en slange herhjemme der ikke vil spise frost, så er jeg bare ikke med til at fodre, så nemt er det, heldigvis tager alle vores dødt eller frisk aflivet...
Ja undskyld hvis jeg lyder sippet, det er bestemt ikke min mening, men sådan noget får mig altså til at stejle...
xoxo Malene <3

Malene

Jeg tror ikke det var meningen at det skulle være en diskussionstråd, men det blev det vist alligevel :lol:

Hun er langsom og hvis du vil fordre med levende igen, så håber jeg at hun er meget hurtigere 2. gang og at du griber ind hvis hun ikke gør det hurtigt nok :D Ellers ville jeg ikke give hende levende igen.

Cerulean (og Ichabod der desværre ikke er her mere) afliver mus ligeså hurtigt som jeg selv kan gøre det. Godt nok er det ved at være noget tid siden jeg har fodret med levende, men jeg har altid kunne se hvor meget de har nydt det. Spændingen og stoltheden har ikke været svær at se på dem. Hector har også prøvet, men det var hurtigt slut med ham, for han havde bare ikke "teknikken" til det.

Cille: :ot:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.