Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Colorful storms - 10 veckor

Startet af Starshineferrets, 21. Juli 2009, kl. 00:34

Starshineferrets

HJÄÄÄÄÄLP vad vi växer! Helt makalöst att de har kunnat bli ännu större än vad de var förra veckan!

Om möjligt har de mer energi i kroppen, och det är alltid jag som däckar först när vi busar här hemma, till valparnas stora lycka. Finns det något roligare än att klättra runt på en försvarslösmänniska, och försöka hänga fast i varenda extremitet? Knappast!

Att gå genom hall och kök är numera ett träningspass, då det hänger 4 valpar i varje ben, och släpas med längs vägen. Diska gör man heller inte ensam, även där har man en valp som hänger på axeln, för att se vad som är på gång. Inte heller får man sitta vid datorn, utan att en valp eller tre ska upp i knät på en. Inte för att jag lyfter upp dem direkt, nix, de klättrar upp för mitt ben där jag siter i godan ro på min barstol. De har även knäckt varenda ilelrsäkring köket och hallen hade att erbjuda, och i skivandetsstund har jag plockat ner Cherry från diskbänken 3 ggr.

Aktiva, atletiska, intelligenta, höjdhoppande valpar med sugproppar under fötterna är vad huset har att erbjuda iår.

Och till mina stackars valpköpare: ENJOY! (ps. jag skickar med lugnande piller i valppaketet!)

Dagens vikter:

Sienna 782 g

Cherry 727 g

Lava 775 g

Alizarin 781 g

Amaranth 1021 g

Celadon 1072 g

Cerulean 973 g

Razzmatazz 1114 g

Förste man som flyttar är Razzmatazz, som tutar mot Örebro på Onsdag. Sedan blir det ingen flytt förräns Celadon beger sig i början av Augusti. Resten stannar tills slutet av augusti samt början av september... så får jag dem att stå still i en sekund framöver, så blir det säkert mer bilder, vare sig ni vill eller inte :)

















Cerulean Dust Devil, som fram emot september blir Dansk och flyttar hem till Malene

























Vem är vem?


Bawa

woooow de er smukke!!!!
jeg er IKKE misundelig :P

Katrine

Ildere: Loppen & Bamse

Malene

Hvor er de bare skønne! :love: Men sig mig lige.. Hvorfor er der kun ét billede af min bebs?! *skuffet* :lol:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Starshineferrets

Förlååååååååååt Malene... men han VÄGRADE sitta still! Du får ta ett sback med din bebis, så ska vi ordna fler sedan :)

Idag har barnen varit hos veterinären och blivit chippade, vaccinerade och besiktigade och de skötte sig alla sååå bra. Och tidigare ikväll så flyttade Razz he till sin nya mamma. Han komer att å det jätte bra, men det känns väldigt tomt :(