Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Colorful Storms - 12 veckor

Startet af Starshineferrets, 4. August 2009, kl. 21:25

Starshineferrets

Igår blev barnen 12 veckor gamla, och eftersom de är kvar hos mig, så måste jag ju självklart uppdatera ;)  De 7 som är kvar är större, smartare, mer aktiva, och mer hopplösa än någonsin!

Busryck har de ehhh jämt.. och sover gör de ehh aldrig. De är högt och lågt och man är inte säker någonstans. De är garanterat de mest atletiska illrar jag sett, åtminstonne tjejerna. De springer lika fort uppför (mig, gardinen, kökshanduken etc), som de gör rakt fram. Vilket innebär att jag måste dansa salsa och svänga med höfterna varje gång jag ska göra något vid diskbänken, för att försöka sakta ned deras färd mot diskbänken. Lyckas jag? knappast, men grannarna har iaf ruskigt kul!

Förra veckan blev barnen passade utav underbara tant vitalin i ett par dagar (underligt nog lever hon fortfarande!), och ja... inte tusan var det valpar jag fick hem! de är enorma!

Undertiden där lyckades Cerulean bli av med sitt nagellack på svansen, så än än gång ser jag inte skillnad på honom och Celadon... den ene har något bredare huvud, men lycka til latt se det när de ålar sig som maskar! Enda lösningen är att låna chipläsaren när vi ska till veterinären. Kul om köparna får rätt valp med sig liksom ;)

Har helt lagt ner det där med att försöka ta fina bilder på dem.. nu är det bara att sikta och skjuta samt hoppas på det bästa... och frekvent användning utav mitt hemliga vapen... vitaminpasta på kinapinne!

dagns vikter på barnen:

Sienna 849 g

Lava 815 g

Cherry 804 g

Alizarin 839 g

Amaranth 1304 g

Cerulean 1139 g

Celadon 1263 g

Och Razz väger idag hos sin matte hela 1530 gram!!








































Malene

Aww, de er bestemt ikke blevet grimmere! :D Jeg håber du lærer at kende forskel på dem, men jeg ville nok alligevel ikke opdage hvis jeg fik en forkert med hjem :lol:

Citat fra: Starshineferrets Dato  4. August 2009, kl. 21:25
Vilket innebär att jag måste dansa salsa och svänga med höfterna varje gång jag ska göra något vid diskbänken, för att försöka sakta ned deras färd mot diskbänken.
:lol: :lol: Hvor må det være skønt at have så mange nysgerrige hvalpe :fnis:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

PiaLyng

Awww :love: De flotte :-D!

Malene - skal du ikke have en herfra :-D?

Malene

Citat fra: PiaLyng Dato  4. August 2009, kl. 21:50
Malene - skal du ikke have en herfra :-D?
Jo, jeg skal have Cerulean :D <3
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

tzari

Sikke dog nogle fine størrelser. De er godt nok  :love: <3
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Starshineferrets

Tusen tack :)

Ja.. stora är de i alla fall... honorna väger mer än mina vuxna honor :s

PiaLyng


Bawa

det burde forbydes at lægge billeder ind af så smukke dyr!!!!
JEG ER SLET IKKE MISUNDELIG!!! NÆÆÆÆH NEJ!!!  :-$