Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Emmas A kuld..

Startet af Black Diamond, 19. Maj 2010, kl. 13:33

Black Diamond

Emmas hvalpe er blevet 3 dage gammel nu. De er ved at være så søde og endelig gav Emma mig lige 10 minutter til at tage lidt billeder.. Men det blev så til rat mange.. Jeg håber jeg kan blive tilgivet de kommer i en anden tråd :-$

De vejer i dag alle sammen 12g. Og de er blevet VIRKELIG livlige. Livlige og skrige unger, især pige 1.

Pige 1 var den første der blev født. Og hun kan skrige af fulde lunger nu. Hun har taget på hele vejen igennem. Og hele tiden ligget et gram ca foran de andre, men nu er de andre kommet godt efter hende, selv den lille dreng. Så de vejer lige nu det samme.
Men hun er stadig længer end de andre og hun skriger konstant altså. Hvis ikke mooooar er der..
Hvor de andre bliver stille når de kommer op til os, bliver hende her ved.. KUN mor dur..







Pige 2 og pige 3 ligner hinanden utrolig meget. Bortset fra at pige 3 er ved at blive meget mørk.
De er begge to identiske ellers.

Her er pige to







Og her er pige 3, som er ved at blive rigtig mørk.







Min lille yndling.. Pige 4.. Hun er den lille stille i kuldet. Men bestemt ikke fordi man ikke kan skrige!!
Hun har ligget stille med sin vægt de første dage. Men i dag har hun taget 2 g på. Så vi er meget stolt.







Så er der den lille dreng. Han var den mindste af dem vi har nu da han blev født. Hans fødselsvægt var på 9g. Men siden har han nærmest været klæbet til patten, og selv pige 1, der ellers er god til at kæmpe sig frem til den bedste pat, så holder ham her bare fast!! MIN!!!
Så han er vores lille fighter. Han vejer i dag lige som de andre 12g.
Han virker også lige nu til at blive ret mørk. Han er udover det også en meget rolig dreng. Men med en vilje som siger spar 5 til alt.. Mister han sin pat, kan vi høre ham med det samme helt her nede.. Han hyler!!!







Så lidt fælles billeder.

Her er pigerne..





Og dem alle sammen..







FerretParadise

Hvor er de bare søde Maria. :)
Ann Hillerslev.

KariN

Sikke nogle fine bebser :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Shamua

Hvor er de bare kære allesammen, hvor godt at de klarede det igennem igår, og emma  :dans:

Hvor er han sød drengen, han ører er så nuttet.  <3

Vh. Marianne

Black Diamond

Jamen er man ikke forelsket i sine hvalpe, så bliver man de altså efter sådan en tur :love:

Drengene ja.. Hans øre er faktisk ret søde her ja.. Dumbo drengen <3

Black Diamond

Tak, Tusind tak for jeres ord.

Emma har det fint lige nu, som sådan. Vi var, med vores "held" lige nu, heldige nok til at apoteket først kan skaffe hendes smertestillende hjem til i morgen tidlig. Så hun har en smule smerter, men viger ikke fra hvalpens siden. Hun er fast besluttet på at passe dem. Hvad deres vægt lige nu klart også tyder på.
Piger her til aften: 15,14,14,14 gram.
Drengen 13g

De ligger ved patterne, og endelig er der fyldt med mælk. Så den del af det er ok. Men vi kæmper også en kamp lige nu med at finde ud af hvad der gik galt, og holde øje med Emma.
vi har også de andre at tage os af, så vi har fuldt skema lige nu.
Men Hvalpene har det fint, endelig kan man også falde i søvn med en pat i munden, um det er en god ting  . Og de har vennet sig til os. Når jeg tager dem, så bliver de stille meget hurtigt. Hvor de hylede lige med det samme og hele tiden i starten.
Men det glæder mig meget, at ingen af dem har på noget tidspunkt har tabt sig. De har holdt vægten, eller taget på.
Så jeg er spændt på i morgen.
Vi deler vagterne mellem os. Robert har om natten, hvor jeg sover, og jeg om dagen.
Hvor er det godt jeg ikke står alene med det her

Jeg har valgt, også pga det her at give hvalpene navne allerede.. Defor vil jeg offentlig gøre dem allerede..
Jeg har arbejdte med dem i lang tid, og nu har jeg set hvalpene godt igennem og valgt ud af de 10 navne jeg havde lavet på forhånd.

Navnene I vores tema er I år Old Ægyptiske guder og andre kongelige i det gamle Ægypten.
De har alle også fået et normalt drenge eller pige navn som er brugt i Danmark,
alle med forbogstavet A.
Derfor er vores hvalpe i år et A kuld.

Her er de så..

Pige 1: Cleopatra Aysia
Pige 2:Nefretiti Angel
Pige 3: Kiya Anilla
Pige 4:Ancksunamun Anike
Dreng: Ramses Adonis

FerretParadise

Du skriver at apoteket først kan have hendes smertestillende hjemme imorgen tidligt, mener du fredag morgen?
For gør du det, så tager jeg gerne en tur til Kalundborg med noget smertestillende til hende, for jeg har noget liggende, som godt må gives til diegivende tæver.
Ann Hillerslev.

Black Diamond

Det er bare rigtig sødt af dig Ann. Men vi fik det her til morgen. Emma har fået det.

Black Diamond

Tog lige lidt stemnings billeder af de små i dag. Syndes lige jeg ville vise jer dem. Der er lidt mange, men jeg håber i overlever.





















Og dagens billede kliks..

Angel og Adonis. Jeg ville havde lidt næse billeder af dem det endte sådan her..







cibatuchsi

så søde:)
og hvor er de bare blevet store:):)

Barky

Årh sovende hvalpe i den størrelse er bare nærmest uimodståelige...!
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Black Diamond

Jamen de er også oppe over 25g her til aften. Så det går frem med storm skridt lige nu. De er ved at blive store og tykke. Når jeg tænker på dem for en uge siden hvor korte og små de var, og så til nu. Der er virkelig sket meget på de få dage, især siden Emma fik det bedre.

cibatuchsi

#12
glæder mig så meget til at se billeder af dem om et par uger så man se hvor smukke de er og hvilken farver de får:):)

Starshineferrets

så stora de har blivit!!! Sötnosar!

Lena og Peter

Dejligt at de er blevet så store... Vi glæder os også til at se hvilken farve de får... :dans: