Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Dyre venlige boliger ...hvor?

Startet af tzari, 3. August 2009, kl. 14:49

tzari

Hej

Har længe ville flytte til en ny lejlighed hvor dyr er lovlige. Ved mange bor i dyre fri lejligheder og bare håber ikke at blive opdaget og smidt ud men den leg gider jeg ikke.

Hvilke boligforeninger , udlejere osv tillader dyr i deres lejlighder/udlejning boliger.

I Odense siger boligforeningerne EN kat eller EN hund  :nej:
Lad os få en liste for hele landet der er nok andre end mig der gerne vil vide hvor det er realistisk at flytte hen når man har mere end ET dyr.  :dans:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa

det er da virkelig også for dumt at flytte et sted hen med sine dyr, hvor man ikke må have dem  :X
jeg aner ingen ting om boligforeninger og det der med regler om dyr her i århus. jeg bor selv i ejerlejlighed.

tzari

Ja er farligt for der er altid en nabo der gerne selv ville have en kat men ikke vil bryde reglerne og får ondt i røven og anmelder en. Snyyyyd vil også have ejer bolig  :X :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

lille_jill

Tror at man skal ud og købe bolig selv, hvis man skal kunne være helt uden regler.

Her må man heller ikke have dyr.. Men der er så mange ting man ikke må og folk er dybt ligeglade med alle former for regler.

Bawa

jae. og hvis der pludselig er en der "stikker" en .. så skal man enten af med dyrene eller flytte.
og det er jo IKKE særlig fedt! .. jeg ville i hvert fald aldrig flytte et sted hen hvor dyr ikke er tilladt! ..
ejerlejlighed er en rigtig god idé, for så er der ingen der kan sige en skid! ..
eller selvfølgelig kan naboen klage over larm, men sådan er det jo :P haha

tzari

Hehe køber du ikke en lejlighed til mig så  :fnis: Når man er på kontanthjælp mens kommunen snøvler ens sag må man ikke låne en øre i banken  :@
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa

Citat fra: tzari Dato  3. August 2009, kl. 15:05
Hehe køber du ikke en lejlighed til mig så  :fnis: Når man er på kontanthjælp mens kommunen snøvler ens sag må man ikke låne en øre i banken  :@
det er min far der har købt den her til mig :P jeg har sgu ikke råd, haha.
men du kan da låne en luftmadras på gulvet hvis det skulle være?  :lol:

lille_jill

Jeg har fået et par advarsler efterhånden. Er så også blevet ret paranoid og sover dårligt, for er bange for at nogen opdager chucky i gangen når jeg sover.
Men altså alternativet er at flytte hjem til min mor. Kommunen kunne ikke forslå andet end herberg, hvis jeg røg ud herfra (pga. studieaktivitet). Men det er bestemt ikke noget jeg anbefaler, det med at bo uden tilladelse til dyr.

Bawa

puha jill .. jeg ville have det på præcis samme måde ..

Black Diamond

Jeg ville ikke turde at bo i en lejlighed med mine dyr (og opdræt) hvis ikke jeg måtte havde mine dyr. Tror seriøst jeg ville gå ned på det :X

tzari

Er der stadig dyretilladelse i de lejligheder du bor i?  Hvis ja må man få boligforening/udlejers navn  :dans:

Jeg er på gammel kontrakt da det er nye ejere så nye der flytter ind må ikke have dyr med kun dem på gammel kontrakt. Ellers kunne jeg jo bare have lavet en bytte bytte lejlighed annonce  :X
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Peewit

Jeg bor i lejlighed, hvor det ikke er tilladt at have dyr, jeg har boet her i over 2 år, og er stadig ikke blevet opdaget og det på trods af at det en en stue lejlighed og man kan se der er krybdyr osv. Men det bekymre mig egentlig ikke ret meget om det bliver opdaget, der er altid en løsning..! :)
Leder også selv efter noget andet at bo i men det er et større projekt som har varet over et år, da det er utrolig svært at finde noget der er stort nok og som tillader dyr.. Suk..!

Der er dog et par boligselvskaber i aalborg og omegn der tillader dyr, men disse har typisk ventelister på mellem 3 og 5 år.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Pipvig

Det med dyr og lejligheder er noget indviklet noget... For hvis der står i lejekontrakten at husdyr ikke er tilladt inkluderer det ikke f.eks. marsvin og hamstere da det er burdyr.

Her i Næstved Boligselskab skal man stemme om det i den afdeling man bor i, alle afdelinger på nær min rundt omkring mig har man stemt ja til at have et husdyr på kontrakt dvs at man betaler 100 kr når man meddeler at der flytter et husdyr ind. Men i min afdeling møder folk aldrig op når der bliver stemt om det så derfor er det ikke vedtaget. Og derfor, til trods for at ihvertfald over 50% har en kat siddende i vinduet, må man ikke have husdyr her. Viceværterne siger ikke noget så længe der ikke kommer klager. Og ALLE kender min kat Einstein da han er udekat og meget selskabelig, han snakker med alt og alle, så længe de er ordentlige ved ham. Jeg har en ordning med min opgang om at de ringer på når han vil ind og jeg ikke selv lige har set det. Jeg har selvfølgelig takket mange gange og sagt at de skal sige til hvis han generer dem... Min overoverbo sagde Nårh ja, men du betaler jo også for at bo her, og han generer ikke nogen.
Rigtig mange har også set mig gå på legepladsen med Max og Banden, og der er da mange der har været ovre og snakke med dem. Der er også folk der har kommenteret det med dyrene.
Men så længe at vi ikke generer nogle så kan de rent faktisk ikke gøre noget.

Sidste år var der nogle idioter der var flyttet fra deres kamphunde, hundene stod derfor oppe i vinduerne som stod åbne (på 1ste sal) og gøede hele tiden (dag og nat). Ejerne kom og luftede dem om aftenen og gik igen. Det stod på i 3 uger. De blev ikke smidt ud selvom der blev klaget rigtig mange gange over dem. Det kræver faktisk rigtig meget at smide folk ud af en lejlighed.

tzari

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Pipvig

Man må kun have 1 husdyr pr lejlighed...  (dvs en kat eller en hund)

Der er jo forskel fra boligselskab til boligselskab hvad man betragter som husdyr.

Ved at nogle er blevet smidt ud for at have fx marsvin men i realiteten er dette ikke husdyr men burdyr.