Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvor vigtigt er højden i et bur?

Startet af LUX, 19. August 2009, kl. 15:39

LUX

Hello,
Jeg har lige et lille spørgsmål om burvalg til ildere.
Man kan jo læse sig frem til alt muligt på nettet, men ville gerne have noget info fra folk der virkeligt har forstand på ildere ;-)
Når man vælger et bur til ildere, hvor højt skal man prioriter højden?
Vi har nemlig fået fat i nogle ret lækre bure som er 150 x 85 i bundareal, men kun 64 i højden..
Ville det være passende til ilderbrug?
_______________________________
Venligst,
LUX Shoppen
www.lux-shoppen.dk

Namilla

Det synes jeg ikke... jeg ville til enhver tid prioritere højden over bundareal... Bare der i bunden kan stå en bakke og måske en madskål, så er det fint... men ildere vil gerne klatre, både i tremmer og rør...og så elsker de jo hængekøjer, så jeg synes det er mere vigtigt at der er plads til rør og hængekøjer, end en masse i bunden...
Ildere vil jo alligevel sove det meste af tiden de er i et bur, så for mig er det mere vigtigt at der er plads til flere forskellige hængekøjer...

LUX

Hvis det kun er for at få flere hængekøjer i buret, så syntes jeg at der er rigeligt med plads i sådan et bur...
Der kan iværtfald være flere hængekøjer i, end vi har kunne få iind i et Furret XL bur..
Desuden dens 64cm i højden rellativt tæt på de 86cm som Furret XL buret er.. så i teorien er det næsten lige så stort som to furret bure, sat sammen side om side (minus de 22cm i højden.. )
Spørgsmålet er om det er godt nok...  :-$ :-$
_______________________________
Venligst,
LUX Shoppen
www.lux-shoppen.dk

Black Diamond

Du kunne ikke ligge et lille billede af dem ind, Syndes det er svært at udtale sig om et bur man kun har mål på :-$

Bawa

mine elsker at kravle på tremmerne,
så jeg ville også til hver en tid vælge et højt bur frem for et bredt bur  :ja:

Namilla

Ja, og jeg svarer, at jeg ikke synes det er godt nok... Jeg vil til enhver tid vælge højden fremfor bund-areal...

LUX

Super!
Der tegner sig et ret ens mønster med jeres holdninger til det, så det er nok ikke et bur der er bedst velegnet til ildere...
Jeg har desværre ikke et billede af det helt store bure, men kan sige at de fås i følgende størrelser:
Small - 69 x 54 x 36 cm
Medium - 85 x 49 x 38 cm
Large - 100 x 68 x 54 cm
XLarge - 120 x 73 x 56 cm
XXLarge - 150 x 85 x 64 cm
hvor af det var XXL versionen jeg mente måske kunne være brugbar til ilderhold..
men det tegner ikke til det..
1000 tak for hjælpen! :-D
_______________________________
Venligst,
LUX Shoppen
www.lux-shoppen.dk

tzari

er da nysgerrig skal du have ilder eller har du nogle bure du vil sælge ?  :S
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

Hvis ilderen er megte ude kan det godt gå, men jeg er også mere til et hæjt bur med flere planer, måske flere rum eller i hvert fald rør, køjer osv så de an få lov at klatre lidt rundt

LUX

Citat fra: tzari Dato 19. August 2009, kl. 22:38
er da nysgerrig skal du have ilder eller har du nogle bure du vil sælge ?  :S

Nej.. skal ikke have ildere.. desværre, men vi har fået mulighed for at sælge nogle kanin/marsvinebure som jeg var lidt i tvivl om kunne bruges til ildere (er sikker på at nogle dyrehandlere sælger dem som ilderbure)
Syntes nemlig selv at det er en ret godt pris med 999,- for et bur på 150x85x64 men hvis det ikke er helt optimalt til ildere, kan det være ligegyldigt om det så kostede halvdelen... :-S

Men igen.. Takker for informationen og  hjælpen :-D
_______________________________
Venligst,
LUX Shoppen
www.lux-shoppen.dk