Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Udbryderkongen ?

Startet af Lea, 10. Januar 2010, kl. 16:20

Lea

Ja som overskriften siger så ja er Balou en udbryderkonge og ved snart ikke hvad jeg skal gøre ved ham.
Kan ikke lukke hans bur uden at han er ude efter 2-5 minutter .
Og er ikke særlig smart når min vicevært skal komme og se på nogle ting i min lejlighed når jeg ikke er hjemme .

Nogen som har nogle ideer til at låse hans bur ? (ved godt det ser lidt overdrevet ud.. har dog lige sat 5 låse mere på idag så håber det holder ham inden, så sætter hængelåse på også)
Der er nu 13 låse på . har prøvet at lukke ham inden mens jeg var over på vaskeriet , der åbnet han det ikke (var væk i en 5 min)

Det er nederst han kan åbne (:
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Amazing Ferret

Jeg kan faktisk godt se hvorfor han kan komme ud. Når låsene sidder som de gør så kan han jo nemt skubbe til lågerne og så er der et mellemrum i bunden

Prøv at sætte en lås for oven og en for neden og se om det hjælper

Lea

Citat fra: Amazing Ferret Dato 10. Januar 2010, kl. 16:23
Jeg kan faktisk godt se hvorfor han kan komme ud. Når låsene sidder som de gør så kan han jo nemt skubbe til lågerne og så er der et mellemrum i bunden

Prøv at sætte en lås for oven og en for neden og se om det hjælper

Der er 2 låse foroven (kan dog ikke ses på billedet)
Også er der en lås forneden som man kan se på billedet (helst nederst)
Også er der en lås i siden hvor første skuffe er :)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Line

Er det fra skufferne eller lågerne han kan komme ud? - for der er jo flere "nederst"

Amazing Ferret

Låsen skal ikke sidde på begge døre...den øverste skal gå ned over døren og samme med den nederste

Men hvis du ikke kan få ham til at blive deri, så ville et nyt bur måske kunne gøre det  :)

Lea

Citat fra: Line Dato 10. Januar 2010, kl. 16:27
Er det fra skufferne eller lågerne han kan komme ud? - for der er jo flere "nederst"

De to sidste "skuffer" er lavet til en låge det er den han åbner.  der er kun en skuffe som er en skuffe (: håber ikke det lød for forvirrende (:
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Lea

Citat fra: Amazing Ferret Dato 10. Januar 2010, kl. 16:28
Låsen skal ikke sidde på begge døre...den øverste skal gå ned over døren og samme med den nederste

Men hvis du ikke kan få ham til at blive deri, så ville et nyt bur måske kunne gøre det  :)

Det er låse som sidder øverste en i hver dør . hvis du forstår. det er ikke nogen du kan se på billedet (:

Vil ikke købe et nyt bur for er så glad for dette bur her. og en ilder burde ikke kunne åbne sådan et bur når der er så mange låse på .

Opretter denne tråd hvis nogle havde nogle ideer til andre låse (som ikke er på) synes snart at jeg har sat alle låse på det bur.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Line

så må låsene jo sidde forkert?

Lea

Citat fra: Line Dato 10. Januar 2010, kl. 16:32
så må låsene jo sidde forkert?

Af de ildere jeg har haft er det kun Balou som har kunne komme ud. også af de dyr jeg har passet så vil ikke mene at de sidder forkert.

Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

PiaLyng

Hvis det ikke kan holde ham inde? så hvorfor ikke købe et nyt bur som kan holde ham inde?

Lea

#10
Citat fra: PiaLyng Dato 10. Januar 2010, kl. 16:36
Hvis det ikke kan holde ham inde? så hvorfor ikke købe et nyt bur som kan holde ham inde?

Fordi jeg er glad for mit bur så kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle købe et andet bur. ?
Der skal bare flere låse på, så det kan holde ham inde

opretter tråden for at hører om der er nogle som har nogle gode ideer til låse.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Amazing Ferret

Hmmm har vi ikke prøvet at foreslå noget?

Jeg tror faktisk ikke flere låse hjælper - hvis du allerede nu har sat så mange på

Lea

Citat fra: Amazing Ferret Dato 10. Januar 2010, kl. 16:45
Hmmm har vi ikke prøvet at foreslå noget?

Jeg tror faktisk ikke flere låse hjælper - hvis du allerede nu har sat så mange på

Hmm. de forslag der er kommet har jeg sat på ?

Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Line

Min gode idé:

Sæt et kamera op. Film hvor og hvordan han kommer ud når du ikke er hjemme. Bloker præcis dette sted. Vupti. Det burde hjælpe :)

PiaLyng

En lås med 1 cm mellemrum ;) og så kæde låse er gode !