Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Vil ind under sofaen

Startet af JimmyGP, 31. Januar 2010, kl. 17:05

JimmyGP

Hej,

Santo har endelig regnet ud at man kan komme ind under sofaen og der er det da meget hyggeligt at kravle rundt.. Det mener vi bare ikke og vi er bange for at han på en eller anden måde kommer til at side fast derinde..

Er der nogen der har gode tips & tricks til hvordan vi kan forhindre at han kommer derind og derved gøre sofaen mere ilder-sikker?

FerretParadise

Nu ved jeg ikke hvad der er i bunden af jeres sofa, men under min sofa er der sådan noget lærred.
Og da jeg ved at ildere kan grave hul i det, så har jeg sat en masonit plade under hele sofaen.
Men ellers kan du jo tage benene af selve sofaen, så han slet ikke kan komme ind under den. ;)
Ann Hillerslev.

Anne

Min sofa er heldigvis 100% ildersikker. Man kan ikke lære dem at de ikke må gå derind, men som Ann siger kan man sikre sin sofa

Lena og Peter

Vi har også noget lærred under vores... Eller have... Nu har vi taget det af, og så er sofaen slet ikke så interessant merer...

Raiden

Jeg har såen en sovesofa.. Så hver eneste gang den er trukket op som en sofa, så kan Santos kravle ind i de rum der er, til opbevaring. Men da jeg på et tidspunkt kom til at lukke ham inde, da jeg klappede den ned som seng igen (wups) , ja så har jeg lavet et hul i bagsiden så han altid kan kravle derind, og det er stort set hans seng nu.  ;)

Namilla

#5
Man kan ikke lære ildere at lade være... hvis det er spændende, og han kan komme til, så vil han kravle derind... jeg tror dog ikke du behøver være bange for at han sidder fast, da ildere som regel kan komme ud, hvis de kan komme ind (de behøver bare et hul samme størrelse som deres hoved)...
Hvis I bare sørger for at lade være med at rykke rundt på sofaen, med mindre I ved at han ikke er bag den/under den, så skulle der ikke være noget problemer...(med mindre naturligvis at han kan komme "ind" i sofaen...så kan det være farligt når I sætter Jer i sofaen...)

Anne

Jeg har før hørt oim ildere der er klemt ihjel i en sofa med fjedre i, så jeg ville ikke lade ilderne komme op i sofaen (altså under den og så ødelægge den), hvis dte var af en slags hvor de kunne komme til skade. Man kan jo også komme til at sætte sig på dem.

lussingen

Jeg har også hørt om ildere, der er blevet klemt i sofaer mellem fjedrene. Vi købte for et års tid siden en kæmpe hjørnesofa i stof. Den syntes ilderne også var fantastisk at løbe ind under og forsøge at grave hul i, så vi pillede alle benene af :P Nu kan de under ingen omstændigheder komme under den, dog må gæsterne finde sig i, at sofaen måske er lidt lavere end sofaer plejer at være :fnis:
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

JimmyGP

Ja det endte så med at jeg byggede en ramme af træ, som er kommet ind under sofaen.. så er den også ildersikret..  :)