Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Vurdering af tilbehør til bur

Startet af Sisser, 16. September 2010, kl. 21:13

Anne

ja en aktivitetsbold er virkelig også et hit hos mig. Når vi flytter helt så vil jeg ikke have madskåle mere men kun et par aktivitetsbolde, og så får de barf 2 gange om dagen. jeg synes det er fint de skal arbejde lidt for føden og min gamle vil hellere spise fra en bold end hun vil spise fra en skål selv hvis der er det samme i

AlisVolatPropiis

Citat fra: Sisser Dato 17. September 2010, kl. 15:01
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 17. September 2010, kl. 08:39
Gummi eller gummi lignende materiale - tror du virkelig selv tarmene kender forskel?   :) dyrlægen vil i hvert fald ikke på sin regning :/ det er ikke for sjov vi siger det - ildere der får noget fast i tarmene skal opereres eller dør og det er sandt at visse former for gummi materialer ikke er giftige at sluge men det ændrer stadig ikke på de kan sidde fast

Jeg aner det ikke - Det er derfor jeg spørger... Jeg er godt klar over, at det ikke er for sjov, at i siger det.. Jeg er jo ikke dum.. Men jeg har ikke forstand på den slags legetøj og har ingen anelse om hvad forskellen er på gummi, vinyl, latex og hvad der ellers er.. Og jeg har ingen anelse om hvordan der påvirker tarmene.. Men det jeg ikke forstod er, det den kvinde i dyrehandelsen sagde.. Og derfor spurgte jeg ind til det.. Tak for svaret.......





nej nej det var ikke for at virke sarkastisk overfor dig.....jeg var mere lidt frustreret over alle de råd dyrhandlere kan give....uden egentlig at vide noget om dyret og de komplikatioer det kan give.....bare fordi de vil tjene penge....

:/ jeg har virkelig set for meget "ja ja den kan sagtens sidde i et marsvinebur og kræver ikke mere end det"....."den skal have gnaverfoder"...og og og....suk

Robert

Citat fra: Anne Dato 17. September 2010, kl. 15:05
ja en aktivitetsbold er virkelig også et hit hos mig. Når vi flytter helt så vil jeg ikke have madskåle mere men kun et par aktivitetsbolde, og så får de barf 2 gange om dagen. jeg synes det er fint de skal arbejde lidt for føden og min gamle vil hellere spise fra en bold end hun vil spise fra en skål selv hvis der er det samme i

Ja sådan er det også med Buster :)

Sisser

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 17. September 2010, kl. 15:12
Citat fra: Sisser Dato 17. September 2010, kl. 15:01
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 17. September 2010, kl. 08:39
Gummi eller gummi lignende materiale - tror du virkelig selv tarmene kender forskel?   :) dyrlægen vil i hvert fald ikke på sin regning :/ det er ikke for sjov vi siger det - ildere der får noget fast i tarmene skal opereres eller dør og det er sandt at visse former for gummi materialer ikke er giftige at sluge men det ændrer stadig ikke på de kan sidde fast

Jeg aner det ikke - Det er derfor jeg spørger... Jeg er godt klar over, at det ikke er for sjov, at i siger det.. Jeg er jo ikke dum.. Men jeg har ikke forstand på den slags legetøj og har ingen anelse om hvad forskellen er på gummi, vinyl, latex og hvad der ellers er.. Og jeg har ingen anelse om hvordan der påvirker tarmene.. Men det jeg ikke forstod er, det den kvinde i dyrehandelsen sagde.. Og derfor spurgte jeg ind til det.. Tak for svaret.......





nej nej det var ikke for at virke sarkastisk overfor dig.....jeg var mere lidt frustreret over alle de råd dyrhandlere kan give....uden egentlig at vide noget om dyret og de komplikatioer det kan give.....bare fordi de vil tjene penge....

:/ jeg har virkelig set for meget "ja ja den kan sagtens sidde i et marsvinebur og kræver ikke mere end det"....."den skal have gnaverfoder"...og og og....suk

Jamen jeg forstår dig da også godt... Men jeg synes måske det er forkert af dig at generalisere... For det er bestemt ikke sådan alle er.. Hende her vidste faktisk noget om ildere... Alle de andre ting hun fortalte mig, var noget jeg også har læst om; At de skulle have meget plads, at de skulle aktiveres meget og være ude meget hver dag, at de endelig ikke måtte få strøelse i deres bur.. Hun sagde endda, at hun selvfølgelig gerne ville sælge mig tunneler og hylder osv. Men at det var så dyrt hos dem og, at hun synes, at jeg skulle gå i et byggemarked og kigge...
Men ja, så er det da ærgelig hvis hun lige slår forkert ved det med det legetøj, men det gør hende da ikke til en "der bare vil tjene penge".
Jeg håber, at jeg har misforstået dig, og at du ikke mener, at alle dem der arbejder i en dyrehandel bare giver dårlige råd og kun er ude på at tjene penge, for hvis du mener det.. Så har jeg virkelig ondt af dig...

De dårlige råd der forkommer vælger jeg at tro er baseret på uvidenhed, frem for et desire om bare, at få tjent nogle penge...
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

Robert

#19
Citat fra: Sisser Dato 17. September 2010, kl. 15:25
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 17. September 2010, kl. 15:12
Citat fra: Sisser Dato 17. September 2010, kl. 15:01
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 17. September 2010, kl. 08:39
Gummi eller gummi lignende materiale - tror du virkelig selv tarmene kender forskel?   :) dyrlægen vil i hvert fald ikke på sin regning :/ det er ikke for sjov vi siger det - ildere der får noget fast i tarmene skal opereres eller dør og det er sandt at visse former for gummi materialer ikke er giftige at sluge men det ændrer stadig ikke på de kan sidde fast

Jeg aner det ikke - Det er derfor jeg spørger... Jeg er godt klar over, at det ikke er for sjov, at i siger det.. Jeg er jo ikke dum.. Men jeg har ikke forstand på den slags legetøj og har ingen anelse om hvad forskellen er på gummi, vinyl, latex og hvad der ellers er.. Og jeg har ingen anelse om hvordan der påvirker tarmene.. Men det jeg ikke forstod er, det den kvinde i dyrehandelsen sagde.. Og derfor spurgte jeg ind til det.. Tak for svaret.......





nej nej det var ikke for at virke sarkastisk overfor dig.....jeg var mere lidt frustreret over alle de råd dyrhandlere kan give....uden egentlig at vide noget om dyret og de komplikatioer det kan give.....bare fordi de vil tjene penge....

:/ jeg har virkelig set for meget "ja ja den kan sagtens sidde i et marsvinebur og kræver ikke mere end det"....."den skal have gnaverfoder"...og og og....suk

Jamen jeg forstår dig da også godt... Men jeg synes måske det er forkert af dig at generalisere... For det er bestemt ikke sådan alle er.. Hende her vidste faktisk noget om ildere... Alle de andre ting hun fortalte mig, var noget jeg også har læst om; At de skulle have meget plads, at de skulle aktiveres meget og være ude meget hver dag, at de endelig ikke måtte få strøelse i deres bur.. Hun sagde endda, at hun selvfølgelig gerne ville sælge mig tunneler og hylder osv. Men at det var så dyrt hos dem og, at hun synes, at jeg skulle gå i et byggemarked og kigge...
Men ja, så er det da ærgelig hvis hun lige slår forkert ved det med det legetøj, men det gør hende da ikke til en "der bare vil tjene penge".
Jeg håber, at jeg har misforstået dig, og at du ikke mener, at alle dem der arbejder i en dyrehandel bare giver dårlige råd og kun er ude på at tjene penge, for hvis du mener det.. Så har jeg virkelig ondt af dig...

De dårlige råd der forkommer vælger jeg at tro er baseret på uvidenhed, frem for et desire om bare, at få tjent nogle penge...

He he sisser er du sælger? :) Men er enig, man skal pas på med at generaliser.

Anne

Måske man lige skal have i baghovedet at hendes råd kunne have dræbt din ilder uanset hvor sød og vidende hun ellers var.

Robert

hovedsagen er vel at dyrhandleren bare mangler den viden og ikke har hørt om ilderen har taget skade af dem. Men sisser mener nok mest det med om  dyrhandleren kun tænker på penge når nu hun havde rådet hende til at købe noget man kunne få billger et andet sted. :)

Sisser


Ja, det kunne evt. have dræbt ilderen og jeg ville have været knust, hvis det gjorde.. Men det er også derfor jeg vælger, at være på den sikre side og lade det legetøj ligge i skuffen.. :-)
Den kan få min kat og lege med i stedet for ;) Den må den gerne spise for min skyld :p
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

AlisVolatPropiis

#23
Har jeg på nogen måde sagt ALLE var sådan?! nu synes jeg ærlgt talt du er en smule uhøflig. -Men du må da gerne have ondt af mig...jeg generaliserer bare ikke.....

Jeg skrev jeg var frustreret over de råd de gav på baggrund af manglende viden! at det var et dårligt råd du fik i den givne situation, og at det var spild af penge. Og at der tit forekommer den slags ting fordi nogen vil sælge noget.... jeg har aldrig skrevet ALLE dyrehandlere er nogle svin der kun vil tjene penge og derfor bare smider ting i hovedet på folk. DEN overfortolkning må simpelthen stå for din egen regning! ...det er da ganske fint at en hund kan sluge det uden fare....men man skal virkelig ikke være einstein for at regne ud at ilderens tarme nok er mindre.
At hun så nok ikke kan regne ud at ilderes fordøjelsessystem er ret kort og den derfor ville sende evt fordøjelige ting videre før de er fordøjede nok til ikke at sidde fast er en anden sag....men så taler vi om tørret hud osv.

Og det er da ganske fint hun vidste noget om ildere....men det har jeg heller ikke udtalt mig om.....eller at hun sender dig steder hvor tingene er billigere....

Men det VAR et rigtig dårligt råd....der kunne have kostet dig din ilders liv.....og så nægter jeg altså at se det som andet end et dårligt råd...
Og self var det uvidenhed...og i hendes tilfælde ikke andet end velment. Men jeg tror ikke man skal læse ret meget om ildere før man finder ud af ting af gummi er et stort no no. Og hun kunne også have sagt...hør her, det ved jeg faktisk ikke. :)

Og igen....hun gør det af en god mening...og det er da også langt bedre end de fleste andre dårlige råd jeg har mødt....og du kan tro hvad du vil...men det handlede om penge i de tilfælde...intet andet.

Og self er der gode dyrhandlere....ligesom der er dårlige....eller dem der faktisk ved en masse om ildere...og det hele ser godt ud...indril man finder ud af de har et bur ude bagved med 15 ildere nærmest i lag....som ikke kommer ud.

Men stadig der er mange gode..og hvor du får det angreb med at jeg mener alle dyrehandlere bare prøver at snyde folk fatter jeg simpelthen ikke...

AnneME

vores har kun de der gummibolde udenfor buret. og tager dem, når er (hvad er ordet?) "færdige"

AnneME


Sisser


Åh det er skønt - Nu har jeg fået hentet bur til den bette og fået smidt tingene ind :D Det ser så godt ud :)
Det er et 2 etagers bur målene er ca. 120 bred, 120 høj og 60 dyb... Lidt mindre på anden etagen.. Men det ser KÆÆÆÆÆMPE ud :D Nøj, jeg er glad for det :D

Tak til Froelunde :D
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten