Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

øøøh Slankekur?

Startet af Black Diamond, 14. November 2009, kl. 17:52

Black Diamond

Jeg har tænkt en del over om man kan sætte en tenager ilder på slankekur.. Godt nok tror jeg ikke at det gør så meget når de er små, og slet ikke når det er vinter. Meeen Emma er altså begyndt at være meget eh, fedt/buttet. Jeg ved ikke om så meget fedme kan skade dem,lige som det ville kunne på mennesker. Hun er oppe på lidt under 1400g nu. Det er ved at være en smule flovt. Og hvor det før ikke kunne ses på hendes figur, så er den altså slem nu syndes jeg. Deller og vinterpels >:|

Ved ikke om man kan/ skal gøre noget.. Hvad syndes i ???

Bawa

Leger hun ikke ligeså meget som de andre gør og sådan? :)
Påvirker "fedmen" hendes aktivitet? For så ville jeg gøre noget ved det.

Sheila er også en fed prop, men det næsten hende der er mest aktiv herhjemme.

Soelberg`s SUN ferret


Jeg ville ikke gøre noget ved det nu, da de jo har lagt sig ud med vinterfedt. Så til foråret slanker hun sig
vel naturligt igen

Black Diamond

Altså Fiona var fedt sidste vinter. Meget endda i forhold til hendes størelse. Men altså, ved ikke om det påvirker hendes leg, det har jeg faktisk ikke lagt mærke til. Jeg har faktisk også altid ment og sagt man ikke skal slanke på dem i den alder. Men jeg bliver bare bekymret for om hun kunne få nogle følge sygdomme af det :-$
Hun er glad nok. Men hun kan ikke komme op i sofaen. Jeg skal bære hende op. Men samtidig har jeg også altid skullet det med Fiona, og det gør jeg stadigvæk. Men det er jo mere fordi hun er lille og ikke kan klatre så utroligt godt.

Amazing Ferret

Jeg ville heller ikke gøre noget ved det nu - meget af det er vinterfedt og hvalpefedt, så jeg tror hun automatisk taber sig til foråret

Men 1400 gram for en tæve er sq meget :fnis: du er sikker på det er en tæve :lol:

Black Diamond

Citat fra: Amazing Ferret Dato 14. November 2009, kl. 18:19
Jeg ville heller ikke gøre noget ved det nu - meget af det er vinterfedt og hvalpefedt, så jeg tror hun automatisk taber sig til foråret

Men 1400 gram for en tæve er sq meget :fnis: du er sikker på det er en tæve :lol:

Haha, jamen det skulle jeg da mene :fnis: Men det er rigtig de taber det igen omkring forår. Men blodpropper og sådan noget.. Får ildere det når de bliver overvægtige?..

Bawa

Hun er jo ikke sygeligt overvægtig :) ..
Bare lidt småfed, hehe.

Soelberg`s SUN ferret


Jeg syntes nu ikke at hun ser specielt fed ud på de nye billeder du lige har ligt ind. Hun ser kraftig ud og lang, men ikke fed.

Black Diamond

Nej.. lige med de billeder valgte jeg de bedste ud godt nok. Men jeg vil altså mene hun er ved ikke at kunne løbe fra det. Det er også fint nok som sådan, for jeg har ikke noget imod at de får hvalpe fedt om vintern. Der hvor min bekymring ligger er om de kan få følge sygdmme af overvægt, som sukkersyge og blodpropper. For det hænger på tit sammen med fedme hos mennesker. Hun er en lille pige og vægten og hendes størelse hænger slet ikke sammen..

Bawa

Det ved jeg faktisk ikke .. :S

Soelberg`s SUN ferret

ja det er jo ikke sundt at være fed uanset om man er en ilder eller hund/kat eller menneske. Hvis eks. hund og kat vejer for meget kan de jo få diverse følgesygdomme. Fedt om hjerter eksempelvis, som jo bestemt ikke er sundt. Og dem sætter man jo så på slankekur. Jeg ville dog stadig vente og se til foråret, hvor hendes vægt så ender når hun har smidt vinter fedtet.




Black Diamond

Okay. Altså man sætter heller ikke ildere på slankekur normalt jo.. Det er jo rigtig nok. Jeg vil prøve at holde lidt øje med hende så :)

Soelberg`s SUN ferret


nej det er jo også svært at sætte hende på kur, når hun går sammen med andre  :fnis:

Black Diamond

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 14. November 2009, kl. 18:52

nej det er jo også svært at sætte hende på kur, når hun går sammen med andre  :fnis:

Ja det er jo så også det næste problem hvis det kom til det :fnis: For drengene er også ved at være store, men det gør jo ikke noget for en han. Og de går jo sammen hele tiden. Så det ville være så godt som umuligt at dele mad til dem

Masa

Ildere som får kvalitets fodder og normalt daglig motion kan faktisk ikke blive fede. De vil kun spise så meget som de behover :) Så hvis du giver dem ok fodder og de får tid uden af buret, har du ikke noget at bekymre dig over  ;)