Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

øøøh Slankekur?

Startet af Black Diamond, 14. November 2009, kl. 17:52

Lena og Peter

Citat fra: Masa Dato 14. November 2009, kl. 22:16
Ildere som får kvalitets fodder og normalt daglig motion kan faktisk ikke blive fede. De vil kun spise så meget som de behover :) Så hvis du giver dem ok fodder og de får tid uden af buret, har du ikke noget at bekymre dig over  ;)
Jeg er nu ikke helt enig. Vores får kød og rejer ( tilsat lakseolie og kalk ), samt tørfoder fra royal canin og eukanuba og den ene hun ilder vi har er FED  :o. En lille puds som vejer 1200 gram. De sover i bur om natten, men er ude hele dagen, med mulighed for også at gå udenfor. Vores dyrelæge har fortalt at der jo nok ikke er noget vi kan gører, da de jo går og spiser sammen. Ingen af de andre ilder er tykke. (  3 hanner på 1200, 1400 og 1800 gram samt en tøs på 920 gram).

Black Diamond

Citat fra: Masa Dato 14. November 2009, kl. 22:16
Ildere som får kvalitets fodder og normalt daglig motion kan faktisk ikke blive fede. De vil kun spise så meget som de behover :) Så hvis du giver dem ok fodder og de får tid uden af buret, har du ikke noget at bekymre dig over  ;)

Det er jeg så ikke enig i.. Det er som vi skriver flere gange i tråden, Vinter! Rigtig mange ildere og især hvalpe,tager meget på der. Og det har ikke noget at gøre med deres foder. Mine dyr er IKKE i bur vil jeg også lige tilføje. Hvis i de er i bur så går de selv derind for det står åbent hele døgnet. De bor i et store værelse hvor de har alt deres legetøj. Udover det så er de ude i hele huset hele dagen. De kommer ind i rummet omkrin ved 16 tiden da jeg har to hold.
Kvalitet foder?? Det må du uddybe. Jeg fodre med Ziwiepeak og Orijon. Det er næsten rent kød. Udover det giver jeg braf og kyllinger. Nu er jeg opdrætter og derfor går jeg meget op i hvad mine dyr får at spise. Derfor bliver jeg en smule vred når jeg får i hovedet at jeg ikke ved hvad godt foder er!!
Kvalitet foder kan godt gøre dyr overvægtige! Der er flere grunde til overvægt end hvor meget de er ude af buret og foder. Og i dette tilfælde er det hvalpe vi snakker om. Hvalpe fedt er meget normalt. og ikke noget man behøver at bekymre sig om normalt. Det er heller ikke derfor jeg som sådan har lavet denne tråd, men fordi jeg er bekymret for om der kan være følge sygedomme ved overvægt.

Amazing Ferret

Citat fra: Masa Dato 14. November 2009, kl. 22:16
Ildere som får kvalitets fodder og normalt daglig motion kan faktisk ikke blive fede. De vil kun spise så meget som de behover :) Så hvis du giver dem ok fodder og de får tid uden af buret, har du ikke noget at bekymre dig over  ;)

Hvor pokker har du det fra?

Masa

@BlackDaimond: Hvad jeg mente med fodder som er ikke kvalitets er billig katte fodder (fx. Whiskas junior  ??? ) eller hundefodder - nogle mennesker faktisk giver det til deres ildere.
@Lene og Peter: Ildere, ligesom mennesker, har forskellig kropsbygning og de reagerer til fodder på forskellige måder. Nogle har lidt mere fedt på kroppen og nogle er ret tynde selvom de spiser sammen fodder og de er sunde.




Amazing Ferret

Det kan godt være det bare er mig, men jeg bliver altså lidt fornærmet når du hentyder til at os der har overvægtige dyr ikke giver dem det rigtige foder :( ret mig hvis jeg tager fejl

Jeg fodrer med lidt forskelligt - Hill's, Royal Canin, Orijen, Acana og ziwipeak.....jeg har en enkel han på 3½ år som er overvægtig og det har han altid været. Og han får motion og udetid. Måske du så kan fortælle mig hvorfor han er overvægtig?

PiaLyng

Citat fra: Amazing Ferret Dato 14. November 2009, kl. 23:51
Det kan godt være det bare er mig, men jeg bliver altså lidt fornærmet når du hentyder til at os der har overvægtige dyr ikke giver dem det rigtige foder :( ret mig hvis jeg tager fejl

Jeg fodrer med lidt forskelligt - Hill's, Royal Canin, Orijen, Acana og ziwipeak.....jeg har en enkel han på 3½ år som er overvægtig og det har han altid været. Og han får motion og udetid. Måske du så kan fortælle mig hvorfor han er overvægtig?

indrøm nu at du fodre med balloner :lol: -ups.. joke til side.

Amazing Ferret

Citat fra: PiaLyng Dato 14. November 2009, kl. 23:55
Citat fra: Amazing Ferret Dato 14. November 2009, kl. 23:51
Det kan godt være det bare er mig, men jeg bliver altså lidt fornærmet når du hentyder til at os der har overvægtige dyr ikke giver dem det rigtige foder :( ret mig hvis jeg tager fejl

Jeg fodrer med lidt forskelligt - Hill's, Royal Canin, Orijen, Acana og ziwipeak.....jeg har en enkel han på 3½ år som er overvægtig og det har han altid været. Og han får motion og udetid. Måske du så kan fortælle mig hvorfor han er overvægtig?

indrøm nu at du fodre med balloner :lol: -ups.. joke til side.

Haha :fnis:

PiaLyng

Men nogen ildere er bare tykke - hvor andre bare er tynde :)
kender en som har en ilder som vejer 500gram - men som er for tyk..
De ildere har ude voilere og masser af løbetid. For kvalitets foder osv :).

Masa

#23
Citat fra: Amazing Ferret Dato 14. November 2009, kl. 23:51
Det kan godt være det bare er mig, men jeg bliver altså lidt fornærmet når du hentyder til at os der har overvægtige dyr ikke giver dem det rigtige foder :( ret mig hvis jeg tager fejl

Jeg fodrer med lidt forskelligt - Hill's, Royal Canin, Orijen, Acana og ziwipeak.....jeg har en enkel han på 3½ år som er overvægtig og det har han altid været. Og han får motion og udetid. Måske du så kan fortælle mig hvorfor han er overvægtig?

beklager meget at det kom ud på den måde det var ikke sådan ment :( .

Jeg mente bare at alle ildere er unike og kommer i alle størrelser og former intet andet.

Amazing Ferret

 :) ja det de kommer i alle former og størrelser og det er jo kun en god ting :lol:

Black Diamond

Jamen ud fra hvad du skræv der så virkede det lidt som om du mener at jeg ikke giver ordenligt foder..

Citat fra: Masa Dato 14. November 2009, kl. 22:16
Ildere som får kvalitets fodder og normalt daglig motion kan faktisk ikke blive fede. De vil kun spise så meget som de behover :) Så hvis du giver dem ok fodder og de får tid uden af buret, har du ikke noget at bekymre dig over  ;)

Men så kommer det altså bag på mig hvorfor du giver sådan et svar i min tråd om Emma??

Masa

Citat fra: Black Diamond Dato 15. November 2009, kl. 00:15
Jamen ud fra hvad du skræv der så virkede det lidt som om du mener at jeg ikke giver ordenligt foder..

Citat fra: Masa Dato 14. November 2009, kl. 22:16
Ildere som får kvalitets fodder og normalt daglig motion kan faktisk ikke blive fede. De vil kun spise så meget som de behover :) Så hvis du giver dem ok fodder og de får tid uden af buret, har du ikke noget at bekymre dig over  ;)

Men så kommer det altså bag på mig hvorfor du giver sådan et svar i min tråd om Emma??

Undskyld igen hvis det kom ud på et dårligt måde. Det var ikke noget personligt. Det var bare min mening, fordi i de sidste par måneder har alle ildere taget på. Og hvis hun spiser som normalt, det er bare vintervægt ...

Line

Jeg har også en lille tæt pakket tyk ilder... Jeg kalder hende "den lille fede" med et smil på læben, for charme har det da, og så hjælper det jo ikke på hendes tykkelse at hun render ved siden af Zamira som normalt er utrolig tynd. Hvis jeg var dig ville jeg fortsætte med at fodre og passe hende som du gør, og så se om hun ikke smidder vinterfedtet til foråret :) Hvis hun beholder "vinterfedtet" på til foråret synes jeg du skal tænke over om hun evt skal have noget foder med mindre fedt :)

Så rådet må være: slå koldt vand i blodet og se om det ikke ordner sig selv til foråret. At hun er tyk nu er bestemt ikke dårligt, men viser blot at din ilder fungerer optimalt :)

FerretParadise

Jeg opfatter så slet ikke det som Masa skriver som negativt. For du ved at du fordre med et godt foder, og gør du det, så er der igen ting at bekymre dig over. Sådan opfatter jeg det. ;)

Noget andet, hvor jeg så ikke er enig i dette her.
Jeg mener ikke at man skal fodre med noget foder med mindre fedt i, hvis man vil ha en ilder skal tabe sig.
Jeg ville være bange for at den ikke fik alle sine behov dækket. Nej jeg ville fodre med et godt foder, og så gå lange ture med den hver dag i stedet for. For på den måde at sætte dens forbrænding op. Vi ved alle at skal man tabe sig, så er mere motion det bedste middel.
Ann Hillerslev.