Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

analkirtlerne?

Startet af Stubba, 5. Februar 2010, kl. 13:54

Stubba

Hmm ..

jeg snakkede lige med Bawa, for Rofus prutter ind i mellem noget så fælt .. ud af ingenting.

så snakkede hun noget om at det kunne være fordi hans analkirtler skulle tømmes?
altså .. hvordan ved jeg om det er det?

og er der nogen i omegn af mig? (Varde/Esbjerg) der kan det? eller skal jeg til dyrlægen?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

Dyrlægen kan måske vise dig hvordan man gør. Jeg har aldrig selv tømt analkirtler på en ilder, men der er da nogen der kan.

Namilla

Jeg er kun tilhænger af at tømme analkirtler hvis det er fordi de er stoppede... så det skal du lige have opklaret først (nogle dyrlæger vil godt tømme dem, hvis man beder om det, uden at de er stoppede)...
Det er normalt at en ilder ind imellem hygge-fiser lidt, eller udskiller anal-dunst hvis de bliver forskrækkede...
Tømmes kirtlerne af mennesker for ofte, kan man risikere at der går betændelse i dem...

Amazing Ferret

Jeg fik tømt analkirtler på Peanut i sidste uge fordi jeg synes de var lidt for overfyldte

Men ja mange ildere går og hyggefiser lidt uden det har nogen betydning - det er bare en af de ting vi må lære elske - hehe

lille_jill

Tag ham med ud til nogen ildere som han ikke kan lide, så kommer det helt af sig selv :)

Stubba

men hvordan VED jeg at de er overfyldte? .. altså .. er der nogle 'signaler' på det?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Namilla

Nogle gange kan man se at de gnubber røven i tæpperne, andre gange kan man se at det siver fra analkirtlerne...

Men jeg ville nok også anbefale at gøre som Jill foreslår, så han tømmer dem selv...

Stubba

jamen rofus har aldrig pruttet når han bliver bange? det er kun mailo der gør det.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Stubba

han gnubber numsen .. rigtig tit, men mest efter han har været på bakken?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

HannaM

#9
Det är lite svårt, om analkörtlarna är överfulla kan iller antingen skunka mer eller mindre. Beroende på om det är stopp eller bara väldigt fullt. Du kan själv känna efter, analkörtlarna sitter placerat "tio i två" vid analöppningen. Känner du hårda kulor som är som ärtor eller större i storlek kan det vara ide att låta veterinären titta på dom och tömma dom. Jag rekomenderar att man gör det hos veterinären eftersom illern kan få en inflamation i analsäcken när den är överfylld och då behövs antibiotikabehandling.

Stubba

altså .. når rofus er på bakken, så lugter det rigtig meget for tiden? ..
jeg prøver lige at mærke og det, når han engang vågner :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Stubba

nu har jeg studeret dem begge .. og det ligner at det væsker fra Rofus' af?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!