Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Øremider fra rotter???

Startet af Eliza, 14. April 2010, kl. 12:56

Eliza

Jeg er så uheldig at basserne har fået øremider, men jeg kan ikke helt se hvor de har fået dem fra... Så tænkte jeg at det kunne komme fra de rotter, som vi jo desværre stadig har problemer med under gulvet, eller er det helt urealistisk?
Ilderne kan jo altid lugte dem langs fodpanelerne, hvor der jo er en lille sprække til under gulvet, hvor jeg tænker øremiderne kan sidde, hvis rotter altså overhovedet kan ha øremider?

Har hørt at de også kan have fået dem fra naturen, men jeg kan bare ikke rigtig komme af med dem igen, selvom de er blevet behandlet, alt er blevet vasket og der er blev støvsuget meget grundigt, så synes det lyder mærkelig at naturen skulle være smittekilden, eller kan det sagtens være det?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katja

hvis du skal have bugt med dem skal de have ivomic(staves?)  som indsprøjtning hos dyrelægen, 2 gange med 14 dages mellemrum så slipper du for dem

har dog alsrig haft det på mine ildere, men har oplevet det en gang i den dyrehandel jeg arbejdet i

nej du kan ikke få det fra rotterne under gulvet der skal direkte berøring til for det smitter
ejer af 7 dejlige trolde,

A.C

På en eller anden måde må det da kunne ske uden direkte berøring, for de ahr nok ikke selv udviklet det? Jeg mener de må have fået det et eller anden sted fra, og hvis miderne kan overleve i naturen uden en vært, må de vel også kunne overleve i gulvet?

A.C

Nårh ja, rotter kan have øremider ligesom alle andre dyr...

Eliza

De har jo netop ikke været i berøring med andre dyr i lang tid. Og der er vel også en grund til at man siger alt skal vaskes og støvsuges..
Har behandlet med Stronghold som jeg har fået af dyrlægen og har brugt det for to år siden, hvor jeg fik en ilder med øremider og det virkede med det samme, så derfor frygter jeg lidt at det er fordi de stadig bliver smittet fra rotterne  :@
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.