Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Øremider - Mikroskop hjælp

Startet af Sølvsten, 18. Juni 2010, kl. 20:47

Sølvsten

Benny blev kastreret forrige onsdag og der opdagede dyrlægen at han har øremider. Alle kom i behandling med Stronghold. Det er ikke mere end 1 måned siden jeg fik tjekket alle dyrene for mider og der havde de ikke nogle. De har ikke kløet sig eller haft andre tegn på at de har mider så derfor har jeg ikke været til dyrlægen før. I dag skulle han så til tjek for at se om såret efter snittet var blevet godt. Det var det heldigvis. Dyrlægen sagde at der var meget få mider tilbage og at jeg skulle holde øje med det og ringe om 30 dage. Ja jeg indrømmer det jeg er meget nysgerrig så jeg købte mig et mikroskop. Jeg kan intet se. Og nu kommer mit spørgsmål skal man ikke kunne se miderne bevæge sig? Hvad er det jeg skal kigge efter i mikroskopet?  På forhånd tak

FerretParadise

Tro mig...
Hvis du har stillet helt skarpt på mikroskopet, så vil du overhovedet ikke være i tvivl når/hvis du ser en mide.
Første gang jeg så en, skreg jeg op, og sprang en meter baglæns. Så skrækkelig grimme er de, og man får dem jo nærmest smidt i hovedet.
Ann Hillerslev.

Sølvsten

#2
Citat fra: FerretParadise Dato 18. Juni 2010, kl. 21:57
Tro mig...
Hvis du har stillet helt skarpt på mikroskopet, så vil du overhovedet ikke være i tvivl når/hvis du ser en mide.
Første gang jeg så en, skreg jeg op, og sprang en meter baglæns. Så skrækkelig grimme er de, og man får dem jo nærmest smidt i hovedet.

Ja det var faktisk også det jeg havde forventet. Hm måske der bare ikke var flere efter behandlingen. Jeg prøver igen om en måned så.

Og tak for hjælpen!

FerretParadise

Hvis der er flere klatter snavs og ærevoks på glasset, når du ser i mikroskopet, så kan det godt tage lidt tid.
Da du må kigge alle klatter igennem, og stille skarpt osv.
Men ja, en øremide ligner noget fra en gyserfilm.
Ann Hillerslev.

Sølvsten

Citat fra: FerretParadise Dato 18. Juni 2010, kl. 22:10
Hvis der er flere klatter snavs og ærevoks på glasset, når du ser i mikroskopet, så kan det godt tage lidt tid.
Da du må kigge alle klatter igennem, og stille skarpt osv.
Men ja, en øremide ligner noget fra en gyserfilm.

Tro mig jeg har kigget i over en time på 8 forskellige klatter og det eneste jeg kunne se var noget der ligner et månelandskab.

FerretParadise

Så lyder det ikke som om der er nogen mider. ;)
Ann Hillerslev.

Anne

Nej man er ikke i tvivl. Jeg har både prøvet hvor jeg havde fået forstørret så meget at jeg ikke kunne se andet end at det bevægede sig og at se en helt skarpt. I ingen tilfælde var jeg i tvivl.

Er du sikker på at din dyrlæge er helt sikker på at det er mider og ikke bare tager efter skidt? tjekkede han i microskop?

Sølvsten

Ja hun tjekkede i mikroskop begge gange. Jeg forstår det heller ikke men jeg vil tro de er døde nu. Jeg tjekker igen om et stykke tid. Tak for hjælpen alle sammen

Line

Giv dem lidt olie i ørerne ellers :)

Sølvsten