Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

øv lizzie skal til dyrlæge i morgen (nu billeder)

Startet af Tendzin, 3. August 2010, kl. 18:34

Stephanie

Da jeg ikke har tæver, og aldrig har haft en tæve i løb eller i falsk drægtighed skal jeg ikke udtale mig om hvordan pelstabet ser ud i den forbindelse.

Men jeg har en ilder der har adrenal, og hans pelstab så nøjagtig ud som på de billeder, han var helt hårløs i lysken og lige over halen.

Han fik implantatet og det har nu virket i snart 9 måneder og han er frisk og frejdig og med masser af dejlig pels igen

Tendzin

Citat fra: Stephanie Dato  4. August 2010, kl. 00:49
Da jeg ikke har tæver, og aldrig har haft en tæve i løb eller i falsk drægtighed skal jeg ikke udtale mig om hvordan pelstabet ser ud i den forbindelse.

Men jeg har en ilder der har adrenal, og hans pelstab så nøjagtig ud som på de billeder, han var helt hårløs i lysken og lige over halen.

Han fik implantatet og det har nu virket i snart 9 måneder og han er frisk og frejdig og med masser af dejlig pels igen

kan du forklare, eller har du et godt link der forklarer hvad adrenal er?

mette11

Adrenal disease er det engelske navn for binyretumor. Det er præcis det samme Stephanie og Sara snakker om.
Der står noget om det her: http://www.peteducation.com/article.cfm?c=11+2061&aid=522

Men det forekommer oftest hos lidt ældre dyr...hvor gammel er din pige??

Tendzin

lizzie kom til dyrlægen i dag og dyrlægen konkluderede, at grunden til hun ikke var helt bar i pletterne, var pga ny pels på vej og det kan godt klø lidt. han sagde jeg ikke skulle være bekymret, da han har set det flere gange før, at tæverne "overreagerer" første gang de er i løb og bliver "drægtige". han sagde desuden hun var en flot lille ilder og hun tog på som hun skal  :dans:

tak for alle jeres svar. de fik mig både beroliget og op på dupperne :)

Charlotte

Ja det er jo bare fordi hun er falsk drægtig. Men husk at hvis du ikke snart får hende steriliseret, så risikerer du at hun går i brunst igen i år.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Tendzin

Citat fra: Charlotte Dato  4. August 2010, kl. 16:23
Ja det er jo bare fordi hun er falsk drægtig. Men husk at hvis du ikke snart får hende steriliseret, så risikerer du at hun går i brunst igen i år.

ville ikke gøre mig det store, da meningen var, jeg skulle avle på hende. dog først til næste år, men har ikke rigtigt besluttet, endnu, hvad jeg gør, hvis hun går i løb igen.

Charlotte

Ok. Jeg vidste bare ikke om du var klar over det.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Tendzin

Citat fra: Charlotte Dato  4. August 2010, kl. 16:57
Ok. Jeg vidste bare ikke om du var klar over det.  :)

klart er jo ny :) så det er ihvertfald godt det blev nævnt :)