Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

øremider

Startet af cmkh, 20. November 2010, kl. 07:27

cmkh

da jeg var til  læge med dyrene for et par dage siden fik de konstateret øremider..

og så har jeg 2 spørsmål omkring det da det er frøste gang jeg har dyre der har dem...

1: fik noget væske jeg skal skylde der ører med 2 gange om ugen og så noget medicin mod mider, men er der andet jeg kan gøre for at fjerne dem?

2: kan mennesker få øremider fra dyr?


Eliza

Mennesker kan ikke få ørermider, men andre dyr kan godt blive smittede.

Jeg har ikke hørt om den måde at behandle på mod øremider. Mine har haft det to gange og begge gange har de fået stronghold (som kan fås på recept hos dyrlægen). Man giver dem et lille dryp i nakken helt inde ved huden og så forsvinder de helt af sig selv. Så kan ikke forstå du skal skylde dem så meget.

Når mine har haft det så har jeg vasket alt deres sengetøj og støvsuget og vasket af i hele huset (langs panelerne især) for at være ekstra sikker på de er væk.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ja sys også det lyder som en underlig bahandling men første gang jeg prøvede at ha det fik jeg først advocate og jeg sys ikke det virkede så godt, og så fik jeg strongholde og det virkede første gang.
Men her sidst da jeg havde det prøved jeg noget nyt der hedder Otimectin Vet der er en gel der skal puttes direkte i ørene på dem. Det virkede altså også bare ved første behandling. Og et plus er at den er langt billigere end advocate og stronghold. Mener jeg gav 80-90kr for en tube hvor der var mere end rigeligt til mine 4, der havde været til det dobbelte antal dyr.

Og som Eliza også skriver er det meget vigtigt at vaske alt sengetøj osv. og gøre grundigt rent, for elelrs kan der ligge æg rundt omkring..

Eliza

Det siges jo at stronghold skulle kunne slå de mider(og tror også æg) ihjel der er i dens omgivelser, men jeg gør det nu altid bare lige for at være sikker  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne


cmkh

De har fået Advocat, og så har de fået noget der hedder Oto clean til at skylde ders ører med

Eliza

Det burde ikke være nødvendigt at skylle ørene, men det skader nok heller ikke hvis det kun er nogle gange det skal gøres..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

cmkh

Citat fra: Eliza Dato 20. November 2010, kl. 20:51
Det burde ikke være nødvendigt at skylle ørene, men det skader nok heller ikke hvis det kun er nogle gange det skal gøres..

Det skulle kun mens han er på medecin

Eliza

Hva mener du med mens han er på medicin? Har han ikke bare fået et dryp i nakken eller hvad?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

cmkh

Jo hans drub i nakken