Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Balou

Startet af Lea, 22. November 2010, kl. 15:15

Lea

som nogle nok ved har Balou tabt sig rigtig meget og vejer de 920-930g. Og har været til dyrlægen hver måned i det sidste stykke tid og var til dyrlægen i Ballerup hos Alison i Fredags og blev indlagt til lørdag da jeg meget meget gerne ville have ham med hjem, så vi fik en reccept med hjem så har hentet medicin idag som han skal have i 10 dage for at prøve om det hjælper og han har også fået noget vådfoder som jeg skal tvinge i ham da han er kræsen. Heldigvis spiser han som han skal af sit tørfoder men det er desværre ikke nok. Foder mærker er Applaws og Ziwipeak.

Men han mister protein, og kan være at han har kræft el andet med tarmene (helt præcist hvad det er , er ikke til at sige) men ville ikke have at alison skulle åbne ham for at tage vævprøver, (da det ville være dumt hvis det var at medicinen kunne hjælpe) så vi blev enige om at vi prøvet med medicin og vådfoder også håber vi at han tager på og det hjælper, ellers er det en tur ind til alison igen også må vi se hvad der så skal ske. for Balou skal ikke gå og lide på nogen måde, men jeg og Alison har haft en længere snak.

Men vi tager det stille og roligt. dog får jeg en masse rengøring hver dag for han kan ikke komme på bakken, han når det ikke men stiller flere bakker op rundt omkring når jeg lige har fået mit kattegrus hjem fra tyskland. (er her snart) også håber jeg at han går på ellers må jeg bare gøre rent.   Men det går nok bare Balou får det godt.

Forresten tak til jer som lige rådgav mig. og gad bruge jeres tid på tlf samtale (:
Overnattet i Kbh (Ballerup) mens Balou var indlagt også tog vi toget hjem Søndag. og nu bliver han indenfor i varmen for han må ikke blive kold.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Rokkie

Håber det kommer til at gå godt  :)

Lea

Rokkie - Håber jeg også selv . må se hvad der sker. tager en dag af gangen.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

mette11

Det er godt nok ikke meget han vejer!  :(

Hvad sagde blodprøver?? Scanning?? Røntgen??

Lea

Citat fra: mette11 Dato 22. November 2010, kl. 15:26
Det er godt nok ikke meget han vejer!  :(

Hvad sagde blodprøver?? Scanning?? Røntgen??

Der blev taget blodprøver, afføringsprøver, urinprøver.
Alison kunne se at han mistede protein og at han har noget med tarmene (og igen mere kan der ikke præcist sige som jeg skriver længere oppe) men han har haft noget med tarmene før som jeg har været til dyrlægen med flere gange og hver gang har han fået noget medicin for det. og i starten af dette år troede dyrlægerne hernede på lolland (nakskov og maribo) at der var noget galt med hans nyrer men tog ind til Alison der og der var han så rask.

og er det medicin i 10 dage og sker der ikke nogle bedringere så skal vi ind til Alison igen også skal der tages vævprøver osv. men er ikke meget for at skærer ham op for hvis det er kræft så spreder det sig hvis de bliver skåret op (det sker tit) og hvis det er kræft vil jeg ikke holde ham i live på medicin da jeg ikke vil have at han lider så skal han få fred. men tager en dag af gangen og håber på at dette her hjælper.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Lea

Han spiser normalt og har hele tiden spist normalt. han spiser bare kun sit tørfoder som er blandet Applaws og Ziwipeak. dog har jeg fået noget vådfoder som jeg skal have i ham. giver noget på sprøjte også giver jeg ham medicin 2-3 gange dagligt som jeg har fået besked på.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

mette11

Jeg har for 2 måneder siden måtte aflive min Marius pga. en svulst i tarmene. Han kunne ikke optage nærring korrekt mere pga. den svulst. Men det vil kunne ses på en scanning hvis det er sådan en jo...så jeg tror en scanning vil være en god ide, så kan du da vide med sikkerhed om han har en tumor/svulst i tarmene eller ej. Det er jo meget mere sikkret og smertefrit end at åbne ham op.

Man kan også håbe at det måske er en form for allergisk reaktion. Jeg har engang læst om en ilder som ikke kunne tåle kylling (kan desværre ikke huske hvor jeg læste det henne - det er meget længe siden) og det hjalp da den fik foder som ikke indholdte kylling. Men det er vist det eneste tilfælde jeg nogensinde har hørt om. Men sære ting sker jo...

Lea

Citat fra: mette11 Dato 22. November 2010, kl. 15:51
Jeg har for 2 måneder siden måtte aflive min Marius pga. en svulst i tarmene. Han kunne ikke optage nærring korrekt mere pga. den svulst. Men det vil kunne ses på en scanning hvis det er sådan en jo...så jeg tror en scanning vil være en god ide, så kan du da vide med sikkerhed om han har en tumor/svulst i tarmene eller ej. Det er jo meget mere sikkret og smertefrit end at åbne ham op.

Man kan også håbe at det måske er en form for allergisk reaktion. Jeg har engang læst om en ilder som ikke kunne tåle kylling (kan desværre ikke huske hvor jeg læste det henne - det er meget længe siden) og det hjalp da den fik foder som ikke indholdte kylling. Men det er vist det eneste tilfælde jeg nogensinde har hørt om. Men sære ting sker jo...

Vil ikke have at de skærer i ham sagde jeg også det er jeg ikke meget for. og der sagde Alison at vi skulle prøve at se om medicinen hjalp ellers tager jeg derind igen også må vi tage en beslutning hvad vi så gør hvis det ikke hjælper så vil jeg da nævne det du har skrevet. (:
for ja jeg tænker på dyrets bedste og er det kræft eller andet som gør ondt som kun kan holdes i live på medicin så er det en aflivning det er dyret bedst tjent med. For bare nu kan jeg se at han har smerte . han går kun hen og spiser og på wc eller rettere hen på gulvet for han kan ikke komme op i bakkerne det gør for ondt (ihverfald af hvad jeg ser) også sover han . sådan skal han ikke leve . så hvis medicinen ikke hjælper er det ind til Alison igen og snakke om hvad vi kan gøre for ham.
Ok. altså han er meget meget kræsen i forvejen og vil ihverfald ikke spise råt kylling eller kanin eller kalkunhalse. og han vil heller ikke have det vådfoder som jeg har fået besked på at jeg skal give ham men prøver nu alligevel at tvinge ham for han skal have det.
han spiser som sagt som han skal hans tørkost som er blandet applaws og ziwipeak.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

mette11

Men de skal jo ikke skære i ham for at scanne ham! Det er jo helt smertefrit og kan give et sikkert, hurtigt svar på om der er en tumor eller ej...så får man da vished for det!! En tumor i tarmene vil næsten sikkert ikke kunne fjernes og så er aflivning desværre det eneste der er at gøre...men det må da være rart at vide det så hurtigt som muligt, så han ikke skal have ondt og trækkes igennem mere end højest nødvendigt.

Hvad er det for medicin han får?? Håber da han også får smertestillende, hvis han har ondt.

Lea

Citat fra: mette11 Dato 22. November 2010, kl. 16:04
Men de skal jo ikke skære i ham for at scanne ham! Det er jo helt smertefrit og kan give et sikkert, hurtigt svar på om der er en tumor eller ej...så får man da vished for det!! En tumor i tarmene vil næsten sikkert ikke kunne fjernes og så er aflivning desværre det eneste der er at gøre...men det må da være rart at vide det så hurtigt som muligt, så han ikke skal have ondt og trækkes igennem mere end højest nødvendigt.

Hvad er det for medicin han får?? Håber da han også får smertestillende, hvis han har ondt.

Det er også det jeg siger en scanning kunne være en god ide (: derfor vil jeg da nævne det for Alison.

Han får Flagyl og Synulox.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

mette11

God ide.

Hvis han har smerter er Metacam godt. Prøv evt. at ring til Alison eller en dyrlæge tæt på dig og hør om han kan få det også. Ved ikke om det må gives med det andet han får, men det hjælper imod smerter og det vil jo være rart for ham, hvis han har ondt.

Lea

Citat fra: mette11 Dato 22. November 2010, kl. 16:10
God ide.

Hvis han har smerter er Metacam godt. Prøv evt. at ring til Alison eller en dyrlæge tæt på dig og hør om han kan få det også. Ved ikke om det må gives med det andet han får, men det hjælper imod smerter og det vil jo være rart for ham, hvis han har ondt.

Dyrlægerne hernede stoler jeg desværre ikke på men skal nok ringe og snakke med Alison.

Han er først lige startet på medicinen idag og Alison gav ham en sprøjte i Lørdags og han har ikke sådan vist tegn på smerter lige idag og heller ikke i lørdags el søndags. men ser ihverfald på det.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

FerretParadise

Jeg ville bestemt også få fat i noget Metacam til ham, lige nu får han jo kun antibiotika og penicillin.
Ann Hillerslev.

Lea

Citat fra: FerretParadise Dato 22. November 2010, kl. 16:18
Jeg ville bestemt også få fat i noget Metacam til ham, lige nu får han jo kun antibiotika og penicillin.

Ok. jeg skal nok kontakte Alison som skrevet
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Lea

Alison ringer tilbage til mig enten idag eller imorgen tidlig . hun var optaget og der er ret bucket op her op til lukke tid.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3