Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Alene efter sterilisation?

Startet af Charlotte, 1. Marts 2011, kl. 13:16

Charlotte

Når en ilder pige er blevet steriliseret, hvor længe skal hun så bo alene før hun må vende tilbage til hendes flok?
Det er flere år siden jeg har fået steriliseret en ilder så jeg kan ikke lige huske det. Og hun er inde og blive steriliseret nu.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

KariN

Jeg fik min pige steriliseret for 2 år siden nu, hun boede sammen med mine to drenge og hun kom ind til dem samme aften, hun havde et bur for sig selv hvor hun kunne sove rusen ud og da hun var lidt mere vågen fik hun lov at komme ind til drengene, da hun slet ikke kunne slappe af alene.

Den anden gang jeg fik en tæve steriliseret, (det var en måned efter at Cassiopeia blev steriliseret) der boede de to drenge og de to piger hver for sig da de ikke kunne enes. Tæven kom ind til Cassie samme aften og Cassie tog ekstra hensyn til hende :) Så jeg har ikke rigtig ladet dem være alene, simpelthen fordi mine dyr har det bedst når den lille flok er samlet så kan de slappe ordentligt af.

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Barky

Jeg fik 2 tæver snippet samtidig sidste forår.. Jeg holdt dem begge fra de andre i et halvt døgns tid mens de kom sig over bedøvelsen og fik ekstra lækker mad. Uden at blive forstyrret af de andre i flokken..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Charlotte

Jeg tænker nemlig også at hun ikke er vant til at være alene. Det har hun aldrig været andet end da hun skulle til dyrlæge og have en p-sprøjte for en måned siden og der stressede hun meget netop fordi hun manglede hendes drenge. Men hun får lov at sove rosen ud og så sætter jeg evt Tappen ind til hende i nat. Han er sådan en god rolig dreng. Så kan hun kommer ind til resten imorgen. Tak for jeres hurtige svar.   :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

KariN

Det lyder som en god idé at sætte en hun kender og som er rolig ind til hende :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Charlotte

Tak Karin.  :)

Hun ligger og sover. Hendes sår væsker en smule men Lone sagde at det skulle jeg ikke være bekymret over, for det var ikke indefra men kun fra huden. Jeg skulle bare holde øje med det. Er der egentlig nogen der har lagt billeder herind af sådan et sår på pigerne? For ellers kan jeg godt lige tage et billede i tilfælde af at nogle nye vil se det. Det er meget godt at vide hvad man kan forvente hvis man ikke har prøvet det før.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Barky

#6
Jeg har vist lagt et billede ind af dem som blev snittet sidste år.. 2 på een gang.. *G*

Men udover det har jeg også billeder fra en sterillisation af Zallie. Selvom de er 5 år gamle får man det hele at se..  :lol:
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Charlotte

Så behøver jeg ikke tage et billede. Dine billeder er bedre end vores andres tilsammen. Hi hi.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Barky

Tak jeg kan godt smide dem i en tråd hvis det er? Jeg har vist også engang lavet en med opduktion af min ene ilder...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Charlotte

Det synes jeg du skal. For så har nye noget at forholde sig til hvis deres skal steriliseres. Men opduktions billederne må du godt beholde (ad). 
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

Tofta blev steriliseret i Januar, samme dag som Meep fik fjernet en lile vorte og my blev scannet. Jeg havde taget 2 transportkasser med i tilfælde af at tofta skulle i sin egen, men da jeg hentede dem var de i samme kasse. Jeg havde også inden steriliseringen sagt at jeg foretrak at de (i hvhert fald meep og tofta der var groggy) kom i samme kasse, fordi jeg har bedst erfaring med det, og jeg synes det var en god tryghed for dem mens de venter på mig.

Så han man en velfungerende flok uden fnidder så synes jeg ikke man behøver skille dem. Jeg gjorde det med Lua da jeg fik hende steriliseret, fordi hun ikke var så sammentømret i flokken, men det var vist under et døgn hun ikke var sammen med de andre. Hun var så også meget dårlig efter sin sterilisering, det har de andre ikke været.

Barky

Citat fra: Charlotte Dato  1. Marts 2011, kl. 18:46
Det synes jeg du skal. For så har nye noget at forholde sig til hvis deres skal steriliseres. Men opduktions billederne må du godt beholde (ad). 

Betragt det som gjort.. Men billederne fra opduktionen er nu allerede herinde.. *G* dem kan jeg ikke fjerne igen, og skulle nogen være nysgerrige af at læse hvad vi skriver nu så hedder tråden vist: "Billeder fra Alberts opduktion" eller såen noget..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Charlotte

Anne:  Hun er først lige vågnet nok op til at drikke vand. Hun har ikke spist endnu så jeg venter lidt før hun får hendes ene bror ind. Men hun kommer først ind til de andre imorgen. Buret er i 4 etager så hun skal ikke rende op og ned når hun ikke er helt vågen.  :)

Julia: Nej du skal selvfølgelig ikke fjerne den tråd. Jeg holder mig bare væk fra den. Kan ikke se på sådan noget uanset om det er dyr eller mennesker.   ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

Nej der med buret dur jo ikke, men nu har jeg jo heller ikke bur. Tofta skulle egentlig have sovet i stuen sammen med mig efter sin snitning, men hun var super frisk allerede samme aften, og sov så bare med de andre på værelset som normalt. De havde alligevel lagt sig derinde da de gik i seng.

Charlotte

Vil lige skrive at hun har det ok. Hun har spist, drukket og brugt bakken. Og så har hun gået lidt rundt i buret. Men hun vil ikke ud og lege endnu. Og såret er holdt op med at væske.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!